G: Hygienia! Kuinka usein...

"äipppä"
a) käyt suihkussa? kerran päivässä. joka toinen pvä pesen hiukset
b) peset hampaat? kaksi kertaa päivässä
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? joka päivä
d) vaihdat kylpypyyhkeet? kerran viikossa tai tarvittaessa useammin (esim. menkkojen aikaan)
e) peset WC:n? 2 krt viikossa

Peyote
[QUOTE="siis";29576941]Millanen ihminen ei käy suihkussa aamuin illoin? Kuinka usein kylvetätte lapsenne? Kaks kertaa vuodessa varmaan..[/QUOTE]

No mä kyllä pesen muuten, alapesuja ja kainalot ja naaman jne. Mut en käy suihkussa joka päivä. murrosikäisen täytyy tietysti peseutyö joka päivä.

"äipppä"
En näe järkeä käydä suihkussa aamuin/illoin. En minä yön aikana niin likaiseksi tule. Mutta päivän päätteeksi on kiva käydä suihkussa ja sit sukeltaa puhtaana lakanoihin.

Hampaiden pesusta, pesen 2 krt päivässä + lankaan ja silti tulee reikiä. Huono sylkilaatu ilmeisesti.

Peyote
Mä en pese hampaita sillä mielellä, että ei tulis reikiä, vaan sen takia, kun mun mielestä likaiset hampaat vaan tuntuu tosi inhottavilta, enkä halua lähteä minnekään likaisilla hampailla.

a) käyt suihkussa?
-kolme kertaa viikossa. Päivittäin huolehdin alapesusta, kainaloiden pesusta ja naamapesusta
b) peset hampaat?
- kaksi kertaa päivässä
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin?
- 2-3 kertaa viikossa
d) vaihdat kylpypyyhkeet?
- Pesen pyyhkeet n. kerran viikossa, käsipyyhkeet vessasta kaksi kertaa viikossa
e) peset WC:n?
- 2-3 kertaa viikossa

a) käyt suihkussa? - Kerran päivässä, joskus useammin esim. kesähelteillä.
b) peset hampaat? - 1-3 krt/pvä
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? - Kun siltä tuntuu
d) vaihdat kylpypyyhkeet? - 1-3 krt/vko.
e) peset WC:n? - Kerran viikossa siivouspäivänä mutta lavuaarin ja wc-pöntön siinä välissä 1-2 krt.

"Samu"
Suihku kerran päivässä.
Hampaita pesen ihan liian harvoin. En edes päivittäin.
Rintsikat vaihtuu pari kertaa viikossa.
Kylpypyyhkeet vaihdan viikoittain, samoin pesen wc:n.

tavis***
Suihku n. 3 krt viikossa, kesällä joka päivä. Kainalot, naama ja alapesu joka ilta.
Hampaat 2krt päivä, viikonloppuisin iltapesu unohtuu joskus.
Rintsikat vaihtuu 2krt viikko.
Vessan pesen 1krt viikko ja päivittäin pyyhin roiskeet ja huuhtelen altaan käsisuihkulla

vieris
Mun mies oli tuollainen kerran päivässä hampaiden pesijä, kun tapasimme. Se pesi iltaisin ja voi pojat, voin kertoa, että kyllä se suu vaan haisee, vaikkei sitä itse tajua :/ Piti kerätä hetken rohkeutta ennenkuin uskalsin asiasta hälle sanoa ja siitä saakka on onneksi pessyt aamuin illoin.

Suhiku joka ilta, aamuisin pesen kainalot ennenkuin laitan uutta dödöä.
Hampaat aamuin illoin, joskus päivälläkin, jos on menoa jonnekin.
Rintsikat vaihdan noin 3-5 päivä välein näin kotonaollessani. Työelämässä useammin, koska työ on fyysistä.
Kylpy- ja käsipyyhkeet vaihtuu noin kerran viikossa.
Vessan pesu kerran viikossa siivouksen yhteydessä tai sitten tarpeen vaatiessa useammin.

"Vieraana"
a) käyt suihkussa? Joka päivä
b) peset hampaat? Kerran päivässä
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? Noin joka toinen päivä
d) vaihdat kylpypyyhkeet? Ehkä kerran viikossa
e) peset WC:n? Kerran viikossa

nohh
Tuo on ihan läppä, ettei hengitys haisisi, jos pesee hampaat vain kerran päivässä tai jopa harvemmin. Hyi helkutti, sääliksi käy läheisiänne. Ettehän te toki itse sitä hajua huomaa...

"piippola"
a) käyt suihkussa? kerran päivässä
b) peset hampaat? 2-3 kertaa päivässä
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? 1-2 päivän välein
d) vaihdat kylpypyyhkeet? aina tarvittaessa
e) peset WC:n? aina tarvittaessa

lömmt
a) käyt suihkussa? -kerran päivässä
b) peset hampaat? -vähintään illalla, yleensä useamman eli lisäksi aamulla ja päivälläkin.
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? -tarvittaessa välillä päivittäin joskus harvemmin, uusia tosin tulee ostettua harvoin
d) vaihdat kylpypyyhkeet? -tarvittaessa
e) peset WC:n? -tarvittaessa

.m,
Minulla kyllä nyt ällöttäää.... Ihmiset kyllä hinkkailee itseään puhtaaksi suihkussa melkein joka päivä, mutteivat tajua vaihtaa rintsikoitaan puhtaisiin. HYI olkoon, rintaliivit ovat alusvaate!

äippä 76
No täällä kauhisteltu... Mitäs kun listasta tuumaatte?
Suihku 1-2 krt viikko. Hampaat 1-2 krt viikko. Rintsikat 3-4 vkon välein. Pyyhkeet 1-2 vkon välein. Vessa pönttöä lukuunottamatta 2-3 krt vuoteen.
Jos käyn usein suihkussa, iho kuivuu ihan koppuraksi. Alapesun teen joka toinen tai kolmas päivä. Naama ja kainalot samaten. Reikiä ei oo yhtään, ei hammaskiveä. Meiän huushollissa myös kaikki miehet pissaa istualtaan, ei tuu roiskeita eikä haise vessa niinku monissa muissa "siistimmissä" huusholleissa.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 76;29577469:
Suihku 1-2 krt viikko. Hampaat 1-2 krt viikko. Rintsikat 3-4 vkon välein. Pyyhkeet 1-2 vkon välein. Vessa pönttöä lukuunottamatta 2-3 krt vuoteen.
Jos käyn usein suihkussa, iho kuivuu ihan koppuraksi. Alapesun teen joka toinen tai kolmas päivä. Naama ja kainalot samaten. Reikiä ei oo yhtään, ei hammaskiveä. Meiän huushollissa myös kaikki miehet pissaa istualtaan, ei tuu roiskeita eikä haise vessa niinku monissa muissa "siistimmissä" huusholleissa.
Kuinka usein käyt hammaslääkärissä?

ssss
a) käyt suihkussa? 1-2 x päivä. Joskus harvoin joka toinen päivä.
b) peset hampaat? 1-2x päivä.
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? Vaihtelen niitä fiiliksen mukaan (en siis pidä yhtiä putkeen esim. 3 päivää), pesen tarvittaessa.
d) vaihdat kylpypyyhkeet? Tarpeen mukaan, ehkä viikon välein.
e) peset WC:n? Pöntön joka päivä, muuten 1-5 x vko.

yök
Kuivuuko sun ikenetkin ihan koppuraksi vai millä selität tuon hampaidenpesutahdin?

"äipppä"
No kyllä mä tuumaan että hyi. Siis rintsikat vaihdat jopa 4 viikon välein? Yyh, voin kuvitella kuinka paksu kerros niissä on kuollutta ihohilsettä, hikeä ym.. Alapesu joka kolmas päivä :X Hyvä että suu pysyy kunnossa kuitenkin. Vaikka eipä se kyllä varmaan kiva oo pussailla sellasen kanssa joka pesee hampaat kerran viikossa, vaikka reikiä ei oliskaan...

No kyllä se haittaa..
Alkuperäinen kirjoittaja yök;29577756:
Kuivuuko sun ikenetkin ihan koppuraksi vai millä selität tuon hampaidenpesutahdin?
En itse kyllä noin harvoin pese hampaita, mutta hampaiden jatkuva hinkkaaminen tuhoaa hanpaiden kiillettä, ja kaikki varmaan tietävätkin mitä vaurioitunut kiille aiheuttaa.

"äipppä"
Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä se haittaa..;29577772:
En itse kyllä noin harvoin pese hampaita, mutta hampaiden jatkuva hinkkaaminen tuhoaa hanpaiden kiillettä, ja kaikki varmaan tietävätkin mitä vaurioitunut kiille aiheuttaa.
Hinkkaaminen kyllä, oikeanlainen pesu ei. Ei niitä hampaita tarvi jynssätä niin että ienrajat vetäytyy, niinkuin siinä yhdessä mainoksessa joskus se nainen jynssäs....

Yhteistyössä