G: Hygienia! Kuinka usein...

yrsä-tyyris
a) käyt suihkussa? -4-7 kertaa viikossa, hiukset pesen 4 kertaa.
b) peset hampaat? -yleensä 2 kertaa päivässä, kuolemanväsyneenä nukkuminen voittaa joskus iltaharjauksen.
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? -noin kolmen päivän välein, urheilurintsikat pesen muutaman käytön välein.
d) vaihdat kylpypyyhkeet? -kerran viikossa
e) peset WC:n? -kerran viikossa (joskus venyy o:) )

vierasjj
a) käyt suihkussa? joka toinen pvä
b) peset hampaat? iltaisin
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? kerta viikkoon
d) vaihdat kylpypyyhkeet? joka käynnin jälkeen
e) peset WC:n? 2krt/kk

"..."
Oikeastiko kaikki pesee rintsikat parin päivän välein? Nehän pitäisi oikeaoppisesti pestä käsin.

Mulla on käytössä noin viidet rintsikat ja käytän jokaisia kyllä varmaan tyyliin 7-10 kertaa ennen kuin pesen sen parin. En tee fyysistä työtä ja toki jos hikoilen poikkeuksellisesti, niin pesen useammin. Siis jos teen jotain puutarhahommia tai muuta hikoiluttavaa. Urheilurintsikat 1-2 käytön jälkeen.

Noin muuten alushousut ja sukat vaihdan joka päivä, paidat 2-3 käytön jälkeen ja housut/farkut noin 3-7 käyttöpäivän välein.

outo kakkiainen
a) käyt suihkussa? 1-2 kertaa 3 kuukaudessa
b) peset hampaat? 1-2 kertaa 1 kuukaudessa
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? n. 2 viikon välein
d) vaihdat kylpypyyhkeet? n. 2-3 viikon välein
e) peset WC:n? n. 1-2 kertaa viikossa

Miksei alapään pesusta puhuttu mitään?

yrsä-tyyris
[QUOTE="...";29575028]Oikeastiko kaikki pesee rintsikat parin päivän välein? Nehän pitäisi oikeaoppisesti pestä käsin.

Mulla on käytössä noin viidet rintsikat ja käytän jokaisia kyllä varmaan tyyliin 7-10 kertaa ennen kuin pesen sen parin. En tee fyysistä työtä ja toki jos hikoilen poikkeuksellisesti, niin pesen useammin. Siis jos teen jotain puutarhahommia tai muuta hikoiluttavaa. Urheilurintsikat 1-2 käytön jälkeen.

Noin muuten alushousut ja sukat vaihdan joka päivä, paidat 2-3 käytön jälkeen ja housut/farkut noin 3-7 käyttöpäivän välein.[/QUOTE]

Noh, asiaan vaikuttaa sekin kun käytän urheilurinsikoita vain salilla, koiran kanssa lenkkeilen normi liiveissä. Muutenkin kävelen joka paikkaan kun en omista autoa. Eli hikoamista tapahtuu kyllä jonkun verran.

Minulla on koneessa erikseen käsinpesuohjelma. Käytän rintsikoita noin 3 päivää, kerään likaiset pesupussiin odottelemaan ja mätän hiljakseltaan väreittäin peseytymään. Eihän se ohjelma mitenkään voi olla kovin tehokas, lämpötilakin vaan 30 astetta joten laitan rumpuun vain muutamat kerrallaan (tälläkin hetkellä on 3 paria peseytymässä, 2 mustat ja 1 siniset :) ). Voin toimia näin leveästi, sillä olen alusvaateihminen ja niitä on ajan mittaan kertynyt rapsakat 20 paria (mukana urheilumallitkin). Kaikki parit koeajettu ja käytössä, kukin pari ajallaan.

Luin muuten jostain ettei niitä saisi ottaakaan heti narulta käyttöön vaan niiden pitäisi välillä antaa levähtää kaapissa.

Jos et tiennyt
[QUOTE="shs";29574800]Ihan kauhistuttaa nämä vastaukset hampaiden harjauksen kohdalla, kerran päivässä?! For real??? Todella toivon, että jaksatte edes lastenne hampaat harjata kahdesti päivässä, jos ei oman hampaiston hoito kiinnosta.[/QUOTE]

Jatkuva hampaiden hinkkaaminen ei tee hyvää hampaille. Jos ruokavalio ei sisällä paljon hiilihydraatteja, riittää hampaidenpesu kerran päivässä vallan hyvin.

a) käyt suihkussa? 1-2 kertaa päivässä
b) peset hampaat? 1-2 kertaa päivässä
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? 2 päivän välein
d) vaihdat kylpypyyhkeet? 2-4 päivän välein
e) peset WC:n? No, se unohtuu useammin... Ehkä 2 kertaa kuussa?

m1es
a) käyt suihkussa? - joka toinen päivä saunassa. Tähän muut suihkut päälle tarpeen mukaan.
b) peset hampaat? - vain kerran päivässä.
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? - en koskaan, vaimo ei halua apua rintsikoiden kanssa...
d) vaihdat kylpypyyhkeet? - oman pyyhkeen tarvittaessa (eli vaihtelee), jokainen siis huolehtii omastaan.
e) peset WC:n? - ehkä joka toinen viikko sen WC:n jota enten käytän. Mutta pesee sitä vaimokin, eikö teidän miehet ikinä siivoa?

Peyote
a) käyt suihkussa? Joka toinen päivä ellen hikoile tai muuten tunne tarvetta mennä useemmin. Pesen kyllä yleensä aamuisin kainalot ja alapesulla käyn päivittäin. Ja naama 2 krt päivä.

b) peset hampaat? 2 krt päivässä ja joskus lisäksi jos menen johonkin.

c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? En mä oo laskenut, kun ne on likaset.

d) vaihdat kylpypyyhkeet? Meillä on silleen että voi aina ottaa puhtaan, mut mä yleensä haistan sitä pyyhettä et onks se semmonen mihin haluun kuivata puhtaan ihon.

e) peset WC:n? Meillä pesee muutkin vessaa kun minä, enkä oo tätäkään laskenut. Hyvähän se ois pestä niin ettei se ehdi mennä semmoseks ällöks.

hje
On muuten tehty tutkimuskin tuosta, että ilman rintaliivejä rinnat pysyvät kiinteämpinä.. Ja jopa ne voivat kiinteytyä jos rintaliivit jätetään pois. Minulla on ollut roikut jo teini-iästä saakka ja kahden lapsen imetyksen jälkeen niistä on tullut vaan isot roikut.. En viitsi testat tätä tutkimustulosta käytännöspitääkö paikkansa :D

Hampaiden pesuun liittyen: olen pessyt hampaani vain kerran päivässä (illalla) lapsesta saakka. Minulla on vain kaksi reikää hampaissa ja nekin tulivat opiskelu aikaan kun söin epäsäännöllisesti ja paljon herkkuja jatkuvasti.

Wieruus
a) käyt suihkussa? Vähintään kerran vuorokaudessa
b) peset hampaat? Aamuin illoin
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? Urheilurintisikat joka käyttökerran jälkeen, muuten joka toinenpäivä.
d) vaihdat kylpypyyhkeet? Kerran viikossa
e) peset WC:n? Kerran viikossa

HYI
Jokaisen kuuluu vähintään kerran päivässä peseytyä kunnolla. Ei ihme, että monet haisevat niin pahalle. Esim kuntosalilla monella naisella haisee pi''u ja miehillä pe''e kilometrien päähän. Ja ai niin vaatteitakin kuuluu vaihtaa päivittäin ja PESTÄ niitä!

"Näin meillä"
G: Hygienia! Kuinka usein...
a) käyt suihkussa? Joka ilta. Joskus harvoin, ehkä kerran kuukaudessa saattaa yksi ilta jäädä välistä, jos huomaan, että kello onkin liian paljon.
b) peset hampaat? Joka ilta, jos töitä, niin myös aamuisin.
c) vaihdat rintsikat puhtaisiin? Kerran viikossa. En urheile, joten en koe hikoavani paljon.
d) vaihdat kylpypyyhkeet? Kaksi kertaa viikossa.
e) peset WC:n? Kerran tai kaksi viikossa.

Yhteistyössä