G)Hulluin asia jonka olet tehnyt ihan muutama minuutti synnytyksestä??

En taida edes kehdata sanoa :ashamed:

Esikoista odottaessani mun 2 parasta kaveri oli kosmetologiksi juuri valmsituneita, nää kaverit piti hirveesti huolta mun raskausaikana, että varmaan rasvaan vatsaani oikeilla voiteilla jottei tule arpia. Mä sitten nuorena ja naiivina kovasti kuuntelin heidän ohjeitaan, vaikken itse kovasti asiaa edes pohtinut, eli tuleeko arpia vai ei. Oli vaan jotenkin söpöä, kun kaverit niin tohkeissaan aina "huolehtivat".

No, esikoinen syntyi ja kätilö oli antamassa vauvaa mun syliin ekaa kertaa. Mutta mitä teki tämä tuore äiti?! :eek: Mä sanoin, että oottakaa hetki, mun pitää rasvata maha ettei tule arpia, kun muistin kaverin sanoneen et voi vielä synnytyksen jälkeenkin tulla.

Ja sitten rasvailin mahaan, jonka jälkeen vasta otin vauvan syliini!!! |O

Edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, en ymmärrä itseäni yhtään... Mä kun en siinä tilanteessa oikeesti ollu huolissani mistään arvista, kaiken sen kivun ja tuskan jälkeen... luulen vaan, että olin niin sekaisin, että tosiaan ne koko raskauden kuulemani arpijutut tuli ekana mieleen ja mietin vaan, että näin mun kuuluu tehdä :eek: Äh, en mä tiedä... mutta oon hävennyt tuota niin paljon. Se kätilö varmaan ajatteli, ettei kyllä toista tuollaista äitiä ole ennen tavannut, joka mielummin rasvaa mahaansa kuin sylittelee vastasyntynyttään :ashamed:
 
aino
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
En taida edes kehdata sanoa :ashamed:

Esikoista odottaessani mun 2 parasta kaveri oli kosmetologiksi juuri valmsituneita, nää kaverit piti hirveesti huolta mun raskausaikana, että varmaan rasvaan vatsaani oikeilla voiteilla jottei tule arpia. Mä sitten nuorena ja naiivina kovasti kuuntelin heidän ohjeitaan, vaikken itse kovasti asiaa edes pohtinut, eli tuleeko arpia vai ei. Oli vaan jotenkin söpöä, kun kaverit niin tohkeissaan aina "huolehtivat".

No, esikoinen syntyi ja kätilö oli antamassa vauvaa mun syliin ekaa kertaa. Mutta mitä teki tämä tuore äiti?! :eek: Mä sanoin, että oottakaa hetki, mun pitää rasvata maha ettei tule arpia, kun muistin kaverin sanoneen et voi vielä synnytyksen jälkeenkin tulla.

Ja sitten rasvailin mahaan, jonka jälkeen vasta otin vauvan syliini!!! |O

Edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, en ymmärrä itseäni yhtään... Mä kun en siinä tilanteessa oikeesti ollu huolissani mistään arvista, kaiken sen kivun ja tuskan jälkeen... luulen vaan, että olin niin sekaisin, että tosiaan ne koko raskauden kuulemani arpijutut tuli ekana mieleen ja mietin vaan, että näin mun kuuluu tehdä :eek: Äh, en mä tiedä... mutta oon hävennyt tuota niin paljon. Se kätilö varmaan ajatteli, ettei kyllä toista tuollaista äitiä ole ennen tavannut, joka mielummin rasvaa mahaansa kuin sylittelee vastasyntynyttään :ashamed:
Älä välitä, varmasti on muita samantapaisesti käyttäytyneitä. Itselläni on edelleen jotenkin epäonnistunut olo siitä, kun kaikki aina sanoo, että se kipu unohtuu, kun näkee vauvan. Ja mulla se ei unohtunut todellakaan. En varmaan edes hymyillyt, kun vauva syntyi ja itkukin johtui vain kivusta ei onnesta. En edes kysynyt, että kumpi tuli ja onko kaikki hyvin tms. Kipu ja sekavuus varmasti vaikuttaa käyttäytymiseen ja uskon, että kätilötkin on nähneet vaikka minkälaista käytöstä. Jos yhtään lohduttaa, niin sun papereissa saattais lukea esim. Vauvan synnyttyä sekava, kivulias, levoton tms.
 
heti suihkuun, yksin vaikka tuskin pystyssä pysyin. Sen jälkeen kävelin osastolle ja esitin ettei huimaa yhtään... Sitten tekstareita laittamaan kaikille mahdollisille.. Illalla kun tuli vieraita, pompein tuoleja ylös alas ottaessani valokuvia (en tee niin kyllä muutoin).. Taisin olla ihan sekaisin - pahemmin kuin nyt :D Eikä tää yhtään hassua oo, mä oon vaan mä
 
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
En taida edes kehdata sanoa :ashamed:

Esikoista odottaessani mun 2 parasta kaveri oli kosmetologiksi juuri valmsituneita, nää kaverit piti hirveesti huolta mun raskausaikana, että varmaan rasvaan vatsaani oikeilla voiteilla jottei tule arpia. Mä sitten nuorena ja naiivina kovasti kuuntelin heidän ohjeitaan, vaikken itse kovasti asiaa edes pohtinut, eli tuleeko arpia vai ei. Oli vaan jotenkin söpöä, kun kaverit niin tohkeissaan aina "huolehtivat".

No, esikoinen syntyi ja kätilö oli antamassa vauvaa mun syliin ekaa kertaa. Mutta mitä teki tämä tuore äiti?! :eek: Mä sanoin, että oottakaa hetki, mun pitää rasvata maha ettei tule arpia, kun muistin kaverin sanoneen et voi vielä synnytyksen jälkeenkin tulla.

Ja sitten rasvailin mahaan, jonka jälkeen vasta otin vauvan syliini!!! |O

Edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, en ymmärrä itseäni yhtään... Mä kun en siinä tilanteessa oikeesti ollu huolissani mistään arvista, kaiken sen kivun ja tuskan jälkeen... luulen vaan, että olin niin sekaisin, että tosiaan ne koko raskauden kuulemani arpijutut tuli ekana mieleen ja mietin vaan, että näin mun kuuluu tehdä :eek: Äh, en mä tiedä... mutta oon hävennyt tuota niin paljon. Se kätilö varmaan ajatteli, ettei kyllä toista tuollaista äitiä ole ennen tavannut, joka mielummin rasvaa mahaansa kuin sylittelee vastasyntynyttään :ashamed:
Älä välitä, varmasti on muita samantapaisesti käyttäytyneitä. Itselläni on edelleen jotenkin epäonnistunut olo siitä, kun kaikki aina sanoo, että se kipu unohtuu, kun näkee vauvan. Ja mulla se ei unohtunut todellakaan. En varmaan edes hymyillyt, kun vauva syntyi ja itkukin johtui vain kivusta ei onnesta. En edes kysynyt, että kumpi tuli ja onko kaikki hyvin tms. Kipu ja sekavuus varmasti vaikuttaa käyttäytymiseen ja uskon, että kätilötkin on nähneet vaikka minkälaista käytöstä. Jos yhtään lohduttaa, niin sun papereissa saattais lukea esim. Vauvan synnyttyä sekava, kivulias, levoton tms.
Oi, ihanaa kiitos! Tää lohdutti, oikeesi :flower: :hug:
 
heh
MÄ OLIN AIEMMIN JO HUOMANNUT, ETTÄ SYNNÄRIN KELLO OLI PARI MINUUTTIA VÄÄRÄSSÄ AJASSA. SIT KUN KÄTILÖT SANOIVAT VAUVAN SYNTYMÄAJAN, MÄ SANOIN VAAN ET "SE ON KYLLÄ VÄÄRÄ AIKA, OIKEESTI ON SYNTYNYT 17:25 EIKÄ 17:28" MITÄKÖHÄN VÄLIÄ TUOLLAKIN SILLOIN MULLE OLI, ETTÄ MIKÄ SEN LAPSEN SYNTYMÄAJAKSI TULEE
 
voi helekutti
Siis ihan ihania mutta samalla kauheita nää synnytysjutut! Aloin tossa miettiin, että en kyllä millään jaksas keskittyy esim. 3 tuntia johonkin ponnisteluun.. wohou..
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Ekan synnytyksen jälkeen tokaisin samantien: saaks täällä edes kahvia?

Ku nuorin synty, olin vieläkin siinä uskossa et olin saanu pojan. Pyysin läppäseen takapuoleen et ulokkeetkin täyttyis ilmasta =)

Nuorin poikani syntyi ambulanssiin ja paikalle ilmestyi auttamaan MediHelin lääkäri. Kun työ oli tehty ja poika syntynyt, lääkäri hiukan torui mua:

Kuules nyt rouva, lakkaa jo kiroilemasta kun kyytiin ilmestyi alaikäinen :ashamed:
Voi tää on kyllä ihana :D
 
firequeen
Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
kun heräsin hätäsektion jälkeen teholla, puhuin ihan sekavia. olin kovasti vaatinut tohtori housea paikalle :D
no eikäää :D Ei oo ees totta eihän?
no valitettavasti on :) olin kiinni letkuissa ja vahvasti lääkittynä huudellut " mie haluan tohtori housen tänne"... :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Esikoisen synnytyksen jälkeen menin suihkuun. Heikotti kovin, mutta olin hirveän huolissani siitä, että sotken kylppärin vereen ja yritin koukkia pesemässä veriä lattialta pois. Mies sitten toppuutteli, että keskity sinä pesemään itsesi ja pysymään pystyssä. Että kyllä ne työntekijät sitten siivoo jäljet :D Vähän piti sitten kuitenkin huuhtoa niitä...

Jälkeenpäin vähän huvitti tuo ja toisen synnytyksen jälkeen en jäänyt veriä luuttuamaan.
Mä tein muuten ihan samaa! Hävettikin, kun kätilö tuli sinne roskikseen tuomaan jotain ja lattialla oli verta, sopersin vain peseväni ne kyllä pois... Niin ja kun vähän heikotti niin kätilö sanoi, että ota sitä tuolia allesi mutta enhän minä puusilmä nähnyt, että siellä oli seinästä laskettava tuoli vaan sopersin taas, ettei tänne taida mahtua...
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
En taida edes kehdata sanoa :ashamed:

Esikoista odottaessani mun 2 parasta kaveri oli kosmetologiksi juuri valmsituneita, nää kaverit piti hirveesti huolta mun raskausaikana, että varmaan rasvaan vatsaani oikeilla voiteilla jottei tule arpia. Mä sitten nuorena ja naiivina kovasti kuuntelin heidän ohjeitaan, vaikken itse kovasti asiaa edes pohtinut, eli tuleeko arpia vai ei. Oli vaan jotenkin söpöä, kun kaverit niin tohkeissaan aina "huolehtivat".

No, esikoinen syntyi ja kätilö oli antamassa vauvaa mun syliin ekaa kertaa. Mutta mitä teki tämä tuore äiti?! :eek: Mä sanoin, että oottakaa hetki, mun pitää rasvata maha ettei tule arpia, kun muistin kaverin sanoneen et voi vielä synnytyksen jälkeenkin tulla.

Ja sitten rasvailin mahaan, jonka jälkeen vasta otin vauvan syliini!!! |O

Edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, en ymmärrä itseäni yhtään... Mä kun en siinä tilanteessa oikeesti ollu huolissani mistään arvista, kaiken sen kivun ja tuskan jälkeen... luulen vaan, että olin niin sekaisin, että tosiaan ne koko raskauden kuulemani arpijutut tuli ekana mieleen ja mietin vaan, että näin mun kuuluu tehdä :eek: Äh, en mä tiedä... mutta oon hävennyt tuota niin paljon. Se kätilö varmaan ajatteli, ettei kyllä toista tuollaista äitiä ole ennen tavannut, joka mielummin rasvaa mahaansa kuin sylittelee vastasyntynyttään :ashamed:
Älä nyt, ne varmaan ymmärsi että olit niin pyöräällä päästäsi että et tajunnut harkita loppuun :D Mun mielestä tää oli aika suloinen juttu.
 

Yhteistyössä