G: Hese vs. Mäkkäri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alice
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hese.

Mäkkärin hampurilaisen jälkimaku on outo. Menin viime vuoden puolella ostamaan mäkkäristä aterian, koska mies osti myös, mutta heti maistettuani muistin miksi en syö mäkkärissä. :x

Carrollseja on muutama edelleen. Harvemmin tulee niissä tosin käytyä. Itiksessä käymme yleensä Stockalla "pikaruoalla", eikä keskustassa tule mentyä purilaispaikkoihin, kun tarjontaa on muutenkin niin paljon.

ei kumpikaan, mutta jos pitää valita nini mäkkäri paitsi täällä ei ole sellasta on vain hese ja rolls. ennen oli carrols ja sen clubibirger oli paras. nyt käyn omalla grillillä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja alff:
ei kumpikaan, mutta jos pitää valita nini mäkkäri paitsi täällä ei ole sellasta on vain hese ja rolls. ennen oli carrols ja sen clubibirger oli paras. nyt käyn omalla grillillä. :D

Sitä samaa saa edelleen. Ei se ole poistunu.

Mäkkäri. Hesen ranskalaiset maistuvat tosi pahoilta (se öljykö lienee?) ja ne ovat älyttömän kovia :( Lisäksi Heseltä lähti silloin joskus Minimega pois ja sen jälkeen en ole löytänyt sieltä syötävää hampurilaista.

McDonald's tietysti! syitä tähän on:
-ERITTÄIN hyvät ranskalaiset
-hyvät jätskit ja pirtelöt
-hyvät hampparit
-edullisemmat hinnat
-hesen hampparit kauheita majoneesimössöjä :x
-hesen ranskalaiset sanoinkuvaamattoman pahoja
-hesellä annoskoot pienempiä
-jätskit hesellä kalliita ja pahoja

En kertakaikkiaan keksi mitään missä hese olisi mäkkiä parempi, joten tulos on 10-0 mäkille :p

HAMPURILAISET

Hesburgerin hampurilaiset ovat puolikiinteää majoneesia. Niissä ei tosiaankaan maistu mikään muu kuin se majoneesi, ja te ketkä sanotte että se on "niiiiin" hyvää, luotatteko Hesen propagandaan siitä että "kaiholla sitä muistellaan", vai makuhermoihinne? Se majoneesi on ihan hyvää - mutta ei sen parempaa kuin Mäkkärinkään, ja majoneesia ei missään ruuassa kuulu käyttää helvetin paljoa. Ei sen enempää hampurilaisessa kuin salaatissakaan.

Hesburgerin hampurilaisessa kaikki mikä ei ole majoneesia on vain veruke kutsua sitä hampurilaiseksi. Eikä ne hampurilaiset ole edes 50% sen näköisiä kuin kuvassa, ja kun on puolet hampurilaisesta syönyt niin loppu disintegroituu tunnistuskelvottomaksi mössöksi joka sotkee joka paikan.

Mainittakoon vielä, että koska lähes kaikissa Hesen hampurilaisissa on sama majoneesi, ja liikaa sitä, ne kaikki maistuvat täysin samalta. Ja jos joku sanoo että McDonald'sissa on rasvaisemmat ruuat, tuo on täysin perätön väite. Perustella saa. Itse perustelen siten, että MAJONEESI ON TODELLA RASVAISTA. Hesburgerissa sitä ei näköjään... pihistellä?

Big Macissä (kun vertaa Kerroshampurilaiseen) voi maistaa muutakin kuin sen pelkän kastikkeen. Pihvit jopa! Avaapa Big Mac-loota ja sieltä paljastuu sama hampurilainen kuin mitä mainoksissakin, eikä levinnyttä lättyä niin kuin Hesessä. Ja maistuu oikeasti hyvältä ja monipuoliselta.

McDonald's 1, Hesburger 0

RANSKALAISET

Kummassakin paikassa ihan OK ranskalaiset. Hesestä saan yleensä tulikuumina, mutta ovat melko hauraita ja hieman mauttomampia. Mäkkärissä sopivan lämpöisiä, jos ruuhkaa niin hieman alle, mutta kestävämpiä ja maukkaampia, onkohan enemmän rasvaa? Ja pahviboksista iso plussa.

McDonald's 2 - Hesburger 1

JÄLKIRUUAT

McFlurry Daimilla. 'Nuff said.

McDonald's 3 - Hesburger 1

PALVELU
Kokemuksena Järvenpään McDonald's, uusi sekä vanha joka on sittemmin tyhjennetty - sekä Hyrylän. Hesburgereista Järvenpään molemmat Heset, Turun, sekä Kajaanin Heset.
Hyvää ja nopeaa palvelua. Joskin kummassakin paikassa saa aina odottaa, ennen ei saanut. Hesburgerissa tosin jaetaan jotain numerokylttejä pöytiin... mitä tämä on?

McDonald's voitti 3-1.

Monipuolisemmat hampurilaiset jotka maistuvat paremmalta koska niitä ei ole sotkettu ylenpalttisesti keskiverrolla majoneesilla, maukkaammat ranskalaiset ja jumalainen McFlurry Daimilla. Jotkut Hesburgerit osaavat vielä olla käsittämättömän kalliita paikkoja. Halvimmillaan Kerrosateria on 6,90e, ja Big Mac-aterian saa plus-kokoisena hintaan 6,75. Ja ateriat ovat tosiaan samankokoisia.

Järvenpään erillisessä Hesessä on nimenomaan 6,90e Kerrosateria, menepäs Prisman Heseen niin onkin oho, 7,90e. Näin sitä kuluttajaa kusetetaan.

Vielä yksi asia - Carrols. Hesburger meni kusemaan kaikkien aikojen parhaan pikaruokaketjun.

Mielipidettäni saa kyseenalaistaa mutta vain yhtä vankoin perustein, kuin mitä minä olen juuri asettanut. Olen ammatikseni ruoka- ja mediakriitikko. Yrittää saa.

Valitettavasti Mäkki.

Haluaisin suosia kotimaista ja pienempää mutta kun se ruoka on niin pahaa. Mieluummin olen syömättä.

Monta vuotta meni ilman hampurilaispaikkoja mutta lapset pääsivät joskus käymään ja siitähän se kinuaminen alkoi...

Todellaki mäkkäri koska:
-hinta/laatu suhde kohdallaan
-tosi hyvä hampurilaiset
-perus hyvät perunat
-ja maistuvat mc flurryt

hesen ainut hyvä puoli on kana hampurilainen jonka se mössö majoneesi pilaa -,-

mutta KAIKKEIN parhaat ruuat kyllä tosta snagarilt saa suuret ateriat ja halpa hinta eikä minkään valtakunnan mössömajoneesit pilaa niitä :P

Hese, heidän hamppariensa majoneesi maistuu taivaalliselta. Joku mainitsi että Bic Macissa olisi myös kastiketta, mutta en minä vaan ole huomannut. Kuivaa ja pahaa känttyä on Bic Macit. Ja kun viimeisillä kerroilla olen mäkkärissä aterian ottanut, ranskalaiset maistuivat lihalta. Euron juustot ovat kyllä ihan jees, niitä tulee joskus haettua kun saa niin halvalla. Mutta Hese on kyllä kaikin puolin parempi.

Yhteistyössä