G:Hätäkeskukseen soittamisesta

sairaankulettajan eukko
muistakaa ihmiset että te ette voi TILATA ambulanssia tyyliin:" Tilaisin Hämeenkatu 4 B osoitteeseen 3 ambulanssia,2 poliisi-partiota ja 4 paloautoa;)....Mun mies on tosi tarkka tästä,oikoo heti kun joku sanoo näin...eri asia sitten kun on pelkistä siirtokuljetuksista kyse!

pelkääjä
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Ensimmäisen kerran soitin vuonna 2002, kun meidän viikon vanha poika lakkasi hengittämästä, ja toisen kerran viime vuonna isälleni, kun hänellä oli rintakipuja.
hui, miksi lakkasi hengittämästä?

Alkuperäinen kirjoittaja sairaankulettajan eukko:
muistakaa ihmiset että te ette voi TILATA ambulanssia tyyliin:" Tilaisin Hämeenkatu 4 B osoitteeseen 3 ambulanssia,2 poliisi-partiota ja 4 paloautoa;)....Mun mies on tosi tarkka tästä,oikoo heti kun joku sanoo näin...eri asia sitten kun on pelkistä siirtokuljetuksista kyse!
No ei kai täällä kukaan ole "tilannutkaan"... Tai ainakaan kenenkään puheista ole saanut sellaista käsitystä.

apsi
Kerran olen soittanut. Ei muutakaan tullut siinä mieleen, kun ei enää poliisilla ollut suoraa numeroa ja oletin, että poliisi tarvitaan paikalle, jos jonkun asuntoon mennään. Yläkerran asukkaan koira huusi kolme päivää putkeen, eikä ulos lumelle tullut yhtään tassunjälkiä, että olisi edes ulkona päässyt käymään. Kyliltä kuulin, että omistaja oli joutunut vankilaan. Pakko oli soittaa poliisi hakemaan elukkaparka kämpästä pois, kun ei saatu omistajan sukua tai kavereita mistään kiinni. Kolme vuorokautta se oli siellä jo muutenkin.

Saraldo
Pari kertaa olen soittanut siksi, että poliisi hakisi pois jonkun juopon nukkumasta meidän rappukäytävästä (nyttemmin talo on äärirauhallinen, kun hörhömagneetti potkaisi tyhjää...). Kerran soitin siksi, kun joku pyrki naapuritalon alaovesta läpi pyörätelineen avulla. Ja kerran soitin sen vuoksi, kun löysimme huumeruiskun naapuritalon takapihalta ja kaipasin neuvoa, miten hävitä sen kotioloissa. Töissä olisin toki tiennyt, kun siellä on neularoskikset, mutta kotioloissa en oikein tiennyt, voiko sen heittää polttoroskiin sellaisenaan.

Kerran kolaripaikalta soitin poliiseja, kerran tapaturman jälkeen eräälle muksulle, kerran poliisit, kun yöllä hakattiin oveen yli tunnin ja en saanut nukuttua siks.

Tänään soitin kans, koska autosta valu öljyt parkkikselle. Soitin ensin palolaitokselle, et tarviin turvetta tai imuliinaa, mistä saa. Hyö käski soittaa hätäkeskukseen, niin sitä kautta saan paikalle palomiehen hoitaa tilanteen.

Ei oo korkee kynnys soittaa, soitan kun tarviin.

Oon soittanut hätäkeskukseen useita kertoja töistä. Ennen olin vartiointialalla, nyt hoitoalalla ja kummastakin olen soittanut. Poliisille tuli myös vartiointiaikoina soitettua, kun oli vielä erilliset numerto. Siviilissä olen soittanut hätäkeskukseen kerran (auto-onnettomuus paikalle tulin ensimmäisenä) ja poliisille pari kertaa juopoista.

Oon soittanut kahdesti, kerran löysin Kallion kierrokseltani lumeen sammuneen sankarin, jota en saanut hereille. Toisen kerran vanhempi mieshenkilö meni jalattomaksi kaupan edessä, niin soitin sillekin apua.

http://hatakeskus.blogspot.com/
Tuolla on mm. tarinaa mitä ihmeellisimmistä puheluista hätäkeskukseen.

Yhteistyössä