G:Hätäkeskukseen soittamisesta

ei jaksa kirjautua
mä olen työni puolesta soitellut poliiseja viimeset kolme vuotta hyvinkin tiuhaan tahtiin, ja sieltä hätänumerostahan ne nykyään saapi..millon varkaus+kiinniotto, millon pahoinpitely ja millon sit ihan nistejä riehumassa väkivaltasina ja varastamassa.. . siis ihan elintarvike-kaupassa olen töissä.
muuten sit soitellu aina kun nähny jonku verissään makailemassa maassa kaatumuksen tai pahoinpitelyn vuoksi.
onhan näitä.. oon alkanu miettimään josko ne kohta jo muistaakin mut.
mutta ihan syystä olen soittanut, en esimerkiksi naapureitten metelistä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Itsestä tuntuu, että kun on pari kertaa soittanut, niin se kynnys aina laskee.
Tältä minustakin tuntuu. Olen soittanut vajaa kymmenen kertaa sinne. Kerran soitin maahan tuupertuneen miehen takia. Ei vaikuttanut känniseltä, mutta oisko ollut vaikka sokerit liian alhaalla? Toinen tapaus oli, kun metsässä känniset pitivät epämääräisiä bileitä ja arvelin siellä jonkun olevan vaarassa. Viimeksi soitin sukulaiselle ambulanssin vieraalle paikkakunnalle, kun hän ei suostunut sitä itse soittamaan.

Viime talven ja kevään aikana sai kyllä ihan tarpeeks soitella hätäkeskukseen niiden narkkarinaapureiden takia. Poliiseja kaipailin. Enkä ollut ainut kuka soitteli ja joka kerta poliisit ne tuosta pois vei, joko suoraan putkaan tai sairaalan kautta.

Mulle on varmaa 4-5 kertaa soitettu ambulanssi, pahojen endon kipukohtausten takia.

monta kertaa
monta kertaa,
mut yritettiin ryöstää pankkiautomaatilla,
uutenavuotena pojat ampuivat liiketilan ikkunalaudalta raketteja yms,
lapsen isoisälle, on diabeetikko ja otti vähän liikaa viinaa ja löi päänsä
ja kerran olis pitänyt soittaa, kun lapsella meni käsi poikki, mutta soitettiinkin taksi ja mentiin sillä kun päästiin nopeammin

Meimi
Vain kerran, miehelle, joka sai sairauskohtauksen. Lapsista ei onneksi ole tarvinnut soittaa, aina on voitu itse viedä (ei niin suuri hätä). Tosin, ehkä silloinkin olisi voitu soittaa, kun suoraan leikkuriin joutui. Ja minullekin on soitettu kerran, synnyttämään mennessä.

Olen soittanut monta kertaa, ekan kerran kun löysin tajuttoman miehen keskeltä kylää, kerran tulipalon takia, kaksi kertaa omalle lapselle tukehtumisen takia, poliisille koska äitini antoi tappo uhkauksen miehelleni sekä olen soittanut poliisit hakemaan oman mieheni putkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
En välttämättä soittaisi mopoilijoista hätäkeskukseen vaan poliisille.
Itselläni kynnys on aika korkea ja soitan sinne vain oikeassa hätätilanteessa, jotta en tuki linjoja. Jos on jokin järjestyshäiriö niin soitan siitä poliisille.
poliisilla ei ole enää erillistä numeroa vaan poliisin saa kiinni ainoastaan hätäkeskuksesta 112 numerosta, samoin ku meidän kunnan päivystävän sossun saa kiinni samasta numerosta =)

---
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No kun se oli keskellä yötä ja mä en tosiaankaan tiennyt mitään poliisin numeroa mistä saa pelkän poliisin kiinni. Ja samasta asiasta olivat sitten muutkin soittaneet sinne. Puheluni kesti 35 sekuntia, tarkistin. Ja arvasin, että joku tulee tästä rutisemaan.. :/ Tosiasia on, että hätäkeskuksesta kuuluu saada ja saa myös poliisin kiinni.
nykyään POLIISIKIN soitetaan HÄTÄNUMEROSTA...

vierailija
Kahdesti olen soittanut. Kerran mieheni takia, sai lämpöhalvauksen, mutta tokeni siinä puhelun aikana ja tilanne meni ohi hyvin. En siis tiennyt minkä kohtauksen sai ennen puhelua, selvisi sen aikana. Toisen kerran soitin ambulanssia isälleni kun sai todella rajun epilepsiakohtauksen.

kerran olen paapalleni soittanut. yhtäkkiä halvaantui toinen puoli. oli sitten lievä aivoinfarkti. tästä aikaa noin 8v.

toisen kerran soitin yhelle liian humalaiselle vanhalle miehelle, mut ei luvannu lanssi tulla.

taaperonäiti
Kerran -tai oikeammin laitoin miehen soittamaan. Taapero kaatoi päälleen teevedet. Kylmään suihkuun vein heti ja käskin miehen soittamaan, että mitä rasvoja tms mahdollisesti tarvitsemme. Mutta nepä laittoivatkin ambulanssin paikalle! Ei oltu ihan sitä ajateltu, vaan ensihätään hoitoneuvoja. Onneksi ei sen kummempaa käynyt, ambulanssimiehet kävivät "tutkimassa" ja kaikki oli ok. Yllätyin kyllä, että paikalle tulivat!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Itselläni kynnys on aika korkea ja soitan sinne vain oikeassa hätätilanteessa, jotta en tuki linjoja. Jos on jokin järjestyshäiriö niin soitan siitä poliisille.
No eipä voi tehdä tuossa tilanteessa kuin hätäkeskukseen kun sitä poliisin numeroa ei ole enään käytössä.
Joo, ei voinut.Ja tässä ei siis ollut mistään pikku päristelystä kyse, vaan siis n.20 mopoilijaa ajoi ympyrää liikenneympyrässä lakkaamatta vuorotellen yli tunnin putkeen.. Ja siihen ei päässyt autotkaan siis ajamaan ja meillä rupesivat lapset heräämään siihen meluun.. :D Tavallaan mua nauratti se juttu mutta toisaalta sitten taas...

nykänen
eikös poliisi ole nykyään samassa nrossa?

Kerran soitin itselleni apua, kun ex ei päästänyt mua kämpästä ulos ja uhkasi tappaa.

Myös ainakin parista rattijuoposta ja muutamasta häiritsevästi käyttäytyneestä känniläisestä on pitänyt soittaa poliisille.

Yhteistyössä