G: Grilli/muurinpohja herkkusi?? :)

pinotaanko omia hyväksi koettuja kesäruokia, ettei kesä mene pelkästään makkaraa ja perussalaattia syödessä :/

Olen tekemässä kesäkeittiötä pihamaalle ja haluaisin tehdä suurimman osan päivän ruuista siellä. :whistle:

Kiitos jo etukäteen :flower:

Niin, ja minä olen syönyt vain perusmakkarat, perunasalaatit tms, joten en voi aloittaa "hyväksi todettua reseptiä"... Katsotaan sitten kesemmällä :)
 
Appelsiinipippurilla maustetut kanafileet, jotka on kääritty pekonisiivuihin. Nam! :p Lisäksi kasvisvartaita, joissa tuoretta ananasta, kesäkurpitsaa, paprikaa ja tomaatteja sekä kokonaisena grillatut kevätsipulit.

Ai että tuli nälkä... :LOL:
 
Tavallinen sipuli halki, puolikkaiden leikkauspinnat voidellaan hunajalla ja puoliskot kääritään folioon, kumpikin omaansa ;)
Eikun grilliin yläritsille, saavat muhia melko kauan, että tulevat täysin pehmeiksi ja NAM :p

Itse en sipulia juuri käytä, raakana varsinkin inhoan sitä. Mutta kesällä tulee sitten syötyä koko vuoden satsit. Ei vois etukäteen uskoa kuin makean sipulista saa grillaamalla!
 
Niin ja sitten toinen herkku on banaani. Suoraa vaan grilliin ja annetaan olla siellä niin kauan, että kuori mustaa.
Bantsu kuoresta ulos, pinnalle noro siirappia ja ripaus kanelia (siirappi+kaneli maistuu ihan toffeelta!) +vaniljajätski viereen.
 
Toi banaani kuulostaa namiskulta :p

Keitetyt jämä perunat saa edelleen hyötykäyttöön kun leikkaa ne puoliksi voitelee pinnan öljyllä ja ripottelee haluamansa mausteet ja suolan. Grilliin kans paistumaan yläritilälle.

TAI folionyytteihin perunaviipaleita, mausteita ja esim tuorejuustoa tai loraus kermaa...
 

Yhteistyössä