G: Fiilikset heti synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja yks synnyttäny
  • Ensimmäinen viesti
zusu joka ei jaksanut kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja yks synnyttäny:
Millaiset fiilikset heti synnytyksen jälkeen? Mulla kummallset vai liekö ihan normaalit. Ei itkettänyt (niin kuin elokuvissa...), vaan lähinnä ajatus "tässäkö se nyt sitten oli". Ihmettelin, pyörittelin silmiä ja en varsinaisesri osannut iloita, joskaan en tietenkään surullinen ollut. Jälkeen päin hämmennyin siitä, etten itkenyt ta herkistynyt!

Sit kun "loputkin" oli syntynyt, pyysin kätilöä esittelemään mulle istukkani. Siinä sitten ihmeteltiin mun 550-grammasta istukkaa porukalla. :D (taisi poika köllötellä siinä vaiheessa mun rinnalla).
vastaavat tuntemukset myös mulla :/
 
vieras
Esikoisen syntymän jälkeen aloin itkeä kun näin vauvan, se oli niin totaalista rakastumista ensisilmäyksellä. Mä en edes tuntenut tikkien ompelua kun olin haltioissani siitä pienestä ihmeestä, ja siitä että selvisin hengissä siitä koettelemuksesta.

Kuopus kun syntyi niin ajattelin vaan että olipas nopeeta, ja miehen kanssa pällisteltiin kun vauva oli meistä niin hassun näköinen :D
 
vieras
Ensimmäisellä kerralla olin ihan sekaisin. Olin synnyttänyt pari vuorokautta ja tajukin meni. Ihmettelin siinä, että mihin mies meni ja mistä tää vauva tähän ilmesty ja voitteko viedä sen pois.? Toisella kerralla itkin onnesta. Olin helpottunut, että synnytys oli niin pian ohi ja sain sen maailman ihanimman pikkumiehen siihen puseron alle. En millään olisi haluunut häntä laskee pestäväksi. Kätilö luuli, että itkin järkytyksestä, kun oli hänen mielestään niin vaikea syynytys, mutta sen helpotuksen ja onnen tunnen vieläkin, kun ajattelen kuopuksen syntymää. Esikon syntymä saa epätoivon ja tuskan tunteet palamaan mieleen.
 
mä oon joka synnytyksen jälkeen ollu niin iloinen ja helpottunut siitä kun kaikki meni hyvin että ihan itku on tullut! siis ilosta :heart:
ja repeämistä,kivuista huolimatta oon ollu tosi energinen,ei uni meinannu tulla.
esikoisen syntymän jälkeen muistan sen uskomattoman fiiliksen,kun katsoin ikkunasta ulos..
maailma näytti jotenkin ihan erillaiselta!!!
 
Satu
Ei jaksa edes muistella... varmaan väsytti. Nuorimmaisen kohdalla kiireellisen sektion jälkeinen olotila ei todellakaan ollut hyvä kun ei kaikki aina mene oppikirjan mukaan. Sairaalassa muutamaa pv vaille kuukausi joten uusiksi ei
 
Ekat ajatukset.. olin itku kurkussa ja ukko myös kun tyttö oli kärsiny happi vajauksesta synnytyksessä ei äänen ääntä lähteny, oli ihan harmaa ja näytti kuolleelta, sitten onneks kuulu kova parkaisu ja tyttö kiikutettiin vastasyntyneidenteholle. Olo oli erittäin väsynyt ja huolestunut. Parin tunnin päästä siitä sitten päästiinkiin tytön luo ja sain mussun eka kerran viereen, sillon valu onnen ja surun sekaset kyyneleet.
 

Yhteistyössä