G: Fiilikset heti synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja yks synnyttäny
  • Ensimmäinen viesti
yks synnyttäny
Millaiset fiilikset heti synnytyksen jälkeen? Mulla kummallset vai liekö ihan normaalit. Ei itkettänyt (niin kuin elokuvissa...), vaan lähinnä ajatus "tässäkö se nyt sitten oli". Ihmettelin, pyörittelin silmiä ja en varsinaisesri osannut iloita, joskaan en tietenkään surullinen ollut. Jälkeen päin hämmennyin siitä, etten itkenyt ta herkistynyt!

Sit kun "loputkin" oli syntynyt, pyysin kätilöä esittelemään mulle istukkani. Siinä sitten ihmeteltiin mun 550-grammasta istukkaa porukalla. :D (taisi poika köllötellä siinä vaiheessa mun rinnalla).
 
Jonniina
Olin vaan hiivatin helpottunut, että 33 tuntia kestänyt helvetti oli ohi. En itekny, en mitenkään tuntenu jotain ihmeellistä euforiaa. Olin vaan väsyny ja nälkäinen. Mua tikattiin melkein tunti ja poika köllötti lakuun rinnalla, sitten omassa petissä. Tuijotin vain sitä ihmettä ja mietin, siinäkö hän nyt on. Viiden vuoden lapsettomuushoitojen tulos. Vasta muutaman tunnin unen jälkeen tuli ne onnen kyyneleet ja meni vihdoin jakeluu, että olen äiti. Alkuun taisin olla liian väsynyt. Poika on nyt pian vuoden ja kakkosta aletaan pian hoidoilla saamaan aikaiseksi. Luomusti meillä ei ole siihen mahdollisuutta, koska mulla on epämuodostuneet munasarjat. Munikisa tuotan kuitenkin, joten omilla soluilla voidaan raskaaksi tulla.
 
Esikoisen jälkeen : mitä just tapahtu ( veivät suoraan teholle), minkähän näkönen meidän lapsi on?, päästiin näkemään ensimmäistä kertaa monen tunnin jälkeen synnytyksestä ja mitään muuta ei tiietty kun että on tyttö ja punanen tukka

Kakkosen jälkeen: Saanko mie mennä suihkuun, pliiis
 
Aniida
35 h puserruksen jälkeen ja tunnin heräämössä vietetyn sekavan ajan jälkeen mut kärrättiin perhehuoneeseen jossa mun tytär söi peiton kulmaa mun miehen sylissä ja sillä samalla hetkellä ajattelin että voisin tehdä saman vaikka heti uudestaan jos sieltä tollasia tulee :)
 
Tarja
Sekava olotila, mitä tapahtui, hirveä kipu, päässä pyöri, mies piti kädestä kiinni ja siihen takerruin. Odotettiin tietoa selvisikö vauva hengissä, itkin ja pyysin särkylääkettä. Lääkkeen vaikuttamisen jälkeen kaikki utuista.
 
Vierailija
Omituisen tyhjä olo oli. Synnytys oli tosi nopea, en päässyt missään vaiheessa oikein mukaan siihen. Ajattelin vain että tässäkö se nyt oli? Lapset kerkisin nähdä vain vilaukselta kun lähtivät heitä viemään heti keskolaan. Miehen kanssa juteltiin siinä niitä näitä, juotiin kahvit ja mies lähti kotiin nukkumaan. Mä jouduin jäämään saliin vielä siksi aikaa kun punasolut tippuivat. Olin tyytyväinen kun kaikki oli sujunut hyvin ja pienillä vammoilla ja molemmat lapset jäivät henkiin :)
 
Joka kerta on ollut helpottunut olo, kun on saanut terveen lapsen rinnalle. Mun synnytykset ei ole olleet kovin tuskaisia ja olen ollut oikein hyvin voiva synnytysten jälkeen. Mua ei ole väsyttänyt yhtään pariin ekaan päivään synnytysten jälkeen (hormonit). Kotona on sitten huomannut tarvitsevansa unta ja uni on maistunut.
 
AnniHelena
Itkin ja nuroin yhtäaikaa ja hoin jostakin syystä (?) 'poika, poika, poika' vakka tiedettiin kumpi tulosssa. Rankka ponnistusvaihe oli. Mutta äkkiä siitä sitten skarppinnuin.
 

Yhteistyössä