Ikä lisää suoraan riskiä downin syndroomaan melkeinpä lineaarisesti. Tiedän, että tämä on väärä seura puhua asiasta, mutta kyllä näillä asioilla on ihan yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mutta kuten sanoin, on oikeastaan aivan väärä seura keskustella näillä perustella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
Toivotko siis, että keskusteluun osallistuvat vain he, jotka ovat kanssasi samaa mieltä? =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ikä lisää suoraan riskiä downin syndroomaan melkeinpä lineaarisesti. Tiedän, että tämä on väärä seura puhua asiasta, mutta kyllä näillä asioilla on ihan yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mutta kuten sanoin, on oikeastaan aivan väärä seura keskustella näillä perustella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
MInusta tärkeintä on, että äidit ovat siinä iässä, että ovat vastuullisia vanhempia. Ovat taloudellisesti siinä asemassa, sekä henkisesti, että pystyvät lapset kasvattamaan.Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?:Tällainen Gallup!
no voi elämä...tarkoitin ihan tämän palstan ulkopuolista elämääAlkuperäinen kirjoittaja kiitos ja hei:Selvä, suokaa anteeksi. Täällä on tärkeämpiä aloituksia, kuten nuo kaikki Savannan aloitukset hiuksistaAlkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
ja milloin mistäkin. Tai hakkaamisketjut. Onhan ne mielenkiintoisempia.
T. ap
no minkä ikänen on sitten vanha? mä sain tokan 33v en ole edes vanha ja eikä tässä iässä viälä ole riskejä....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ikä lisää suoraan riskiä downin syndroomaan melkeinpä lineaarisesti. Tiedän, että tämä on väärä seura puhua asiasta, mutta kyllä näillä asioilla on ihan yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mutta kuten sanoin, on oikeastaan aivan väärä seura keskustella näillä perustella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
Itseasiassa minä ajattelen, että minä en sovi keskusteluun. Ja kyse ei ole siitä, onko kukaan kanssani samaa mieltä. Noita lukuja ei voi sivuuttaa ja ne toimivat viitteellisinä arvoina sille, pitäisikö huolestua vahvalla osa-alueella kokonaiskuvaa katsoen.Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Toivotko siis, että keskusteluun osallistuvat vain he, jotka ovat kanssasi samaa mieltä? =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ikä lisää suoraan riskiä downin syndroomaan melkeinpä lineaarisesti. Tiedän, että tämä on väärä seura puhua asiasta, mutta kyllä näillä asioilla on ihan yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mutta kuten sanoin, on oikeastaan aivan väärä seura keskustella näillä perustella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
Riski suurenee iän mukana. Sinun riskisi 33v. synnyttäjänä on suurempi kuin 20v. synnyttäjän. Riski kuitenkin kasvaa 35v. iän ylitettyä suurimmalla harppauksella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:no minkä ikänen on sitten vanha? mä sain tokan 33v en ole edes vanha ja eikä tässä iässä viälä ole riskejä....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ikä lisää suoraan riskiä downin syndroomaan melkeinpä lineaarisesti. Tiedän, että tämä on väärä seura puhua asiasta, mutta kyllä näillä asioilla on ihan yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mutta kuten sanoin, on oikeastaan aivan väärä seura keskustella näillä perustella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
Ymmärrän. Mutta en silti itse ole huolestunut, ymmärrän että tarkoitat sitä onko tämä asia yleisellä tasolla huolestumista aiheuttava. Me muut varmaan ajattelimme vain, että huolestuttaako omalta kohdalta tai kuten minä, ettei minua huolestuta muitten puolesta, kun en itse enää ole siinä vaiheessa elämääni, että asia olisi minulle ajankohtainen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itseasiassa minä ajattelen, että minä en sovi keskusteluun. Ja kyse ei ole siitä, onko kukaan kanssani samaa mieltä. Noita lukuja ei voi sivuuttaa ja ne toimivat viitteellisinä arvoina sille, pitäisikö huolestua vahvalla osa-alueella kokonaiskuvaa katsoen.
Mainitsin vain, että näille asioille on oikeat perusteet, miksi pitäisi huolestua aiheesta. Kuitenkin kokemukseni perusteella tiedän, että nämä ovat heppoisia perusteita kun keskustellaan keskustelupalstalla. Siellä menee edelle tunneperäiset syyt.
Noh, kun katsoo nuorten äitien keskimääräistä kypsyysastetta, niin ei ole huono vaan hyvä asia.Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä?:Tällainen Gallup!
kas kun ei sanottu riskeistä edes neuvolassa kyllä ne riskit on suurempia yli 40v.....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riski suurenee iän mukana. Sinun riskisi 33v. synnyttäjänä on suurempi kuin 20v. synnyttäjän. Riski kuitenkin kasvaa 35v. iän ylitettyä suurimmalla harppauksella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:no minkä ikänen on sitten vanha? mä sain tokan 33v en ole edes vanha ja eikä tässä iässä viälä ole riskejä....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ikä lisää suoraan riskiä downin syndroomaan melkeinpä lineaarisesti. Tiedän, että tämä on väärä seura puhua asiasta, mutta kyllä näillä asioilla on ihan yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mutta kuten sanoin, on oikeastaan aivan väärä seura keskustella näillä perustella.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:niinpä,mun mielestä maailmassa monta muuta huolestuttavampaa asiaa kuin se minkäikäsenä lapsensa tekeeAlkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi sen pitäisi huolestuttaa?
Niin, nämä luvut ovat oikeastaan aika mitäänsanomattomia kun eletään oikeaa elämää. Ne tulevat todeksi monelle vasta kun eletään itse tilannetta.Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Ymmärrän. Mutta en silti itse ole huolestunut, ymmärrän että tarkoitat sitä onko tämä asia yleisellä tasolla huolestumista aiheuttava. Me muut varmaan ajattelimme vain, että huolestuttaako omalta kohdalta tai kuten minä, ettei minua huolestuta muitten puolesta, kun en itse enää ole siinä vaiheessa elämääni, että asia olisi minulle ajankohtainen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itseasiassa minä ajattelen, että minä en sovi keskusteluun. Ja kyse ei ole siitä, onko kukaan kanssani samaa mieltä. Noita lukuja ei voi sivuuttaa ja ne toimivat viitteellisinä arvoina sille, pitäisikö huolestua vahvalla osa-alueella kokonaiskuvaa katsoen.
Mainitsin vain, että näille asioille on oikeat perusteet, miksi pitäisi huolestua aiheesta. Kuitenkin kokemukseni perusteella tiedän, että nämä ovat heppoisia perusteita kun keskustellaan keskustelupalstalla. Siellä menee edelle tunneperäiset syyt.
Minä itse olisin (jos olisin ) huolestuneempi kovin nuorista vanhemmista, alaikäisinä lapsia saavista.