G: Elatusapu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja matomatala:
157? .Tulot on varmaankin aika hyvät...sillon 7 vuotta sitten oli jo n.9000 markkaa kuukaudes.

Hih, tästä näkee mikä on suhteellista, musta tuo ei ole mikään ihmeellinen palkka. 7 vuotta sitten tienasin itse 15.000 markkaa kuussa. Ei millään pahalla kuitenkaan. Ja 9000 markkaa on n. 1500 euroa, suomalaisen keskitulot ovat huomattavasti tuota suuremmat, olivat sitä varmasti jo 7 vuotta sitten.

 
Järkyttävän pieniä summia kun ajattelee että sillä pitää kustantaa osa kaikista kustannuksista, asumisesta, ruoasta, vaatteista, koulutarvikkeista, harrastuksista....eikö isät todellakaan halua enempää maksaa omien lastensa kustannuksia? Ihan käsittämätöntä !!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Järkyttävän pieniä summia kun ajattelee että sillä pitää kustantaa osa kaikista kustannuksista, asumisesta, ruoasta, vaatteista, koulutarvikkeista, harrastuksista....eikö isät todellakaan halua enempää maksaa omien lastensa kustannuksia? Ihan käsittämätöntä !!!!

Isälle pitää jäädä rahaa myös elämiseen. Ja tosiasia on myös se, ettei kovin suuria elareita edes määrätä. Yli 200 euron elarit ovat jo tosi harvinaisia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Järkyttävän pieniä summia kun ajattelee että sillä pitää kustantaa osa kaikista kustannuksista, asumisesta, ruoasta, vaatteista, koulutarvikkeista, harrastuksista....eikö isät todellakaan halua enempää maksaa omien lastensa kustannuksia? Ihan käsittämätöntä !!!!

Isälle pitää jäädä rahaa myös elämiseen. Ja tosiasia on myös se, ettei kovin suuria elareita edes määrätä. Yli 200 euron elarit ovat jo tosi harvinaisia.

Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen!
 


Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen![/quote]

meillä ne kyllä ainakin käytiin yhdessä sopimassa eikä vaan määrätty et nyt maksat ton ja ton verran.itse ehdotti summaa ja lastenvalvoja laski et se on realistinen summa tulot huomioon ottaen.eli se aiemmin sanomani 125e/kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Järkyttävän pieniä summia kun ajattelee että sillä pitää kustantaa osa kaikista kustannuksista, asumisesta, ruoasta, vaatteista, koulutarvikkeista, harrastuksista....eikö isät todellakaan halua enempää maksaa omien lastensa kustannuksia? Ihan käsittämätöntä !!!!

Isälle pitää jäädä rahaa myös elämiseen. Ja tosiasia on myös se, ettei kovin suuria elareita edes määrätä. Yli 200 euron elarit ovat jo tosi harvinaisia.

Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen!

niinhän se on. ja kun useimpia meistä yh:ista haukutaan viel rahanahneiksi ämmiksi, jotka vie kaiken
:whistle: kyllä muakin kieltämättä välillä kyrsii kun on lapsille jotain isompaa ja kalliimpaa (esim toppavaatteet) hommattava niin ylimääräistä ei tule, enkä kyl enää pyydäkkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen!

meillä ne kyllä ainakin käytiin yhdessä sopimassa eikä vaan määrätty et nyt maksat ton ja ton verran.itse ehdotti summaa ja lastenvalvoja laski et se on realistinen summa tulot huomioon ottaen.eli se aiemmin sanomani 125e/kk.[/quote]


Siis saat 125e/kk...? Oletko tietoinen että kunnalta/kaupungilta maksettuna saisit 129.91e...?
 

Similar threads

Yhteistyössä