G: Arvostatko miestä jolla on hyvä käsiala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja visualisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

visualisti

Vieras
Kertooko huono käsiala jotain miehen epävarmuudesta, luonneongelmista tms. ?

Sain yhdeltä mieheltä joulukortin joka oli kirjoitettu tosi surkealla käsialalla. Ihan kuin ekaluokkalaisen suherrusta. Jokainen kirjain sojotti vapisevasti eri suuntaan. Suoraan sanottuna järkytyin näin esteetikkona! Nykyään kun ei näe ihmisten paljoa kirjoittavan niin tuollaisia asioita ei tule edes ajatelleeksi. Tuokin mies on yliopistotyyppi ja hänen käsialansa antaa ihmisestä kyllä ihan muun kuin yliopistotasoisen kuvan!

Analysoitteko muut näin tarkasti tällaisia pikkujuttuja? Ainakin näin joulun aikaan tulee itse kiinnitettyä huomiota käsialoihin joulukorteissa.

Kuinkas paljon käsialatunteja siellä yliopistolla on? Itse opiskelen ulkomaisessa yliopistossa, joten Suomen tilanne minulle vieras. :D

Eräs runoilijanalku minulle kirjoitellut viestejä käsin kaunolla. Olen saanut selvää, mutta eivät ne kovin esteettisiä ole. Nykyään ei ole enää men of letters vaan enempi men of word processors, joten siitä ei koidu haittaa. Riittää, että tulee ymmärretyksi.

Siis herraisä :o

ei, en tosiaan arvosta miestä käsialan perusteella, mun arvostukseen tarvitaan jotain ihan muuta kuin hyvä käsiala. :D
Itseasiassa mulle tulee mieleen miehen olevan homo, jos sillä on oikein siisti ja naisellinen käsiala :snotty: ei se tietenkään sitä tarkoita.

omalla miehellä on just sellanen kakkosluokkalaisen käsiala. Mua hymyilyttää aina, kun vaikka luen esim. hänen kirjoittamaa kauppalappua :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Siis herraisä :o

ei, en tosiaan arvosta miestä käsialan perusteella, mun arvostukseen tarvitaan jotain ihan muuta kuin hyvä käsiala. :D
Itseasiassa mulle tulee mieleen miehen olevan homo, jos sillä on oikein siisti ja naisellinen käsiala :snotty: ei se tietenkään sitä tarkoita.

omalla miehellä on just sellanen kakkosluokkalaisen käsiala. Mua hymyilyttää aina, kun vaikka luen esim. hänen kirjoittamaa kauppalappua :heart: :heart:

juu, mun ukolla kans on hirmusöpöjä harakanvarpaita ja välillä pitää kysyä et mitä niinku tos lukee...
<3

Arvostan! En vain miesten käsialojen suhteen vaan kaikkien. Kun itse tuppaan olemaan vähän pilkunviilaaja kaiken visuaalisen kanssa niin tykkään lukea mielelläni muidenkin kynästä irtoavaa kaunista käsialaa. Eritoten miehellä hyvä käsiala tekee aina positiivisen vaikutuksen. Kai teen siten jotain päätelmiä ihmisestä käsialankin perusteella. Pitkään aikaan ei vaan käsin kirjoittaminen ole ollut kovinkaan merkittävä asia yhteiskunnassa niin kai sille ei anneta kovinkaan suurta arvoa käytännössä..

Oikeastaan luovuudesta käsiala ei kerro aina koko totuutta koska tunnen muutamia todella lahjakkaita taiteilijoita joilla on järkyttävän tökerö käsiala. Kaikkia ei vaan kirjoittaminen nappaa ja se on heille vaan välttämätön paha.

Mutta siis.. kaunis käsiala miehellä kertoo kyllä yleensä jotain tietynlaisesta herkkyydestä ja kauneuden kaipuusta. Kyllä se aina sävyttää lukea sellaista tekstiä. =) Ei tarvitse mitään naisellisia koukeroita olla. Kunhan on siisti ja selkeä käsiala. Ei se miehestä mitään homoa tee!

Alkuperäinen kirjoittaja visualisti:
Tuokin mies on yliopistotyyppi ja hänen käsialansa antaa ihmisestä kyllä ihan muun kuin yliopistotasoisen kuvan!

Jaaha, mitäköhän sitten pitäisi ajatella lääkäreistä, joilla on useimmiten ihan hirvittävän epäselvä käsiala... Ja hei, nehän on yliopistotyyppejä vielä!

Ap, ehkä ei kannattaisi tehdä mitään kovin syväluotaavia analyysejä ihmisistä pelkän käsialan perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja visualisti:
Tuokin mies on yliopistotyyppi ja hänen käsialansa antaa ihmisestä kyllä ihan muun kuin yliopistotasoisen kuvan!

Jaaha, mitäköhän sitten pitäisi ajatella lääkäreistä, joilla on useimmiten ihan hirvittävän epäselvä käsiala... Ja hei, nehän on yliopistotyyppejä vielä!

Ap, ehkä ei kannattaisi tehdä mitään kovin syväluotaavia analyysejä ihmisistä pelkän käsialan perusteella.

Niin, kaikki on niin kiinni siitä mitä piirteitä ihmisessä painottaa. Kovin teoreettisessa ammatissa työskentelevälle ihmiselle tuskin käsialan huolellisuus on se ykkösjuttu elämässä mutta esteettisyyttä vaativassa ammatissa työskentelevälle (jollekin designerille vaikkapa?) taas hyvä käsiala saattaa olla merkittävämpi asia jo ammattinsa edustuksen kannalta.

Mun ainoa psykopaatti ( ihan psykologin diagnosoimana ) exä kirjoitti kuin taivaalta tippunut enkeli. Käsiäala oli kaunista ja taiteellisen vanhanaikaista. Mies oli inhottava vaikka ensivaikutelma eri.

Olen jostain lukenut, että käsiala on periytyvä ominaisuus. Etenkin suvuissa joissa on ollut tapana kouluttautua pitkällä kaikkien käsiala on ollut priimaluokkaisen hienostunutta. Eräs tuttavani, joka tuli eräästä ns. ''säätyläissuvusta'' kirjoitti hyvin upeasti kaunon, mutta tavalliset tikkukirjaimet olivatkin hieman tulkinnanvaraisia. :D

En ole tavannut ainoatakaan miestä, jolla olisi kaunis ja selkeä käsiala. :O Ei vaikuta siis ainakaan mun arvostukseen tai sen puuttumiseen, kyllä ne ihan muut tekijät on, jotka arvostusta nostaa tai laskee.

Käsiala on kyllä ihan laitimmainen asia, jota mietin arvostusasiana. No joo, olis ihan kiva jos noilla meidän koulun miesopeilla (juu, ne on kaikki "yliopistotyyppejä" ) olis vähän parempi käsiala. Helpottais vähän asioita, mutta niihin harakanvarpaisiinkin tottuu ja niitä oppii tulkitsemaan.

Yhteistyössä