Ä
Äiti 94,98,05
Vieras
Eli kerro oma mielipide kumpi?
Kumman itse olet käynyt?
Ja kumpi olisi mielestäsi parempi?
Tytär hakee yhteyshaussa nyt maaliskuun alussa ja pohtii lukio vai amis
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ehdottomasti lukio, jos ei ole vielä täysin varma siitä, mitä isona haluaa tehdä. Lukio avaa enemmän ovia jatkossa. Itse kävin lukion ja sen jälkeen AMK:n enkä koe käyneeni lukiota turhaan, kun en ole vieläkään varma mitä isona haluan tehdä. Onpahan helpompi vaihtaa alaa jos keksin jotain muuta myöhemmin.
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee:Tytär on n. 7.7 keski-arvon oppilas
EI niin suuresti pidä lukemisesta, mutta ei vihaakkaan
Haluaisi ehkä isona sairaanhoitajaksi tai papiksi
Haluaisi kuitenkin valkolakin mutta toisaalta haluaisi päästä työelämään ja tienaamaan:
Itse kävin kaksois-tutkinnon ja sieltä yliopistoon
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Papiksi ei ainakaan amispohjalta pääse, että sen puoleen kannattaisi käydä lukio jos sitä vaihtoehtoa harkitsee. Sairaanhoitajaksi pääsee lähihoitajalinjalta tai lukiosta, joten lukiota suosittelisin, jos vaan yhtään kiinnostaa lukea. Saahan sen lopetettua jos ei suju. Työelämässä ehtii kyllä roikkua myöhemminkin kyllikseen.
Samaa mieltä. Itsetunnollekin voi olla kova paikka, jos lukio menee läpi vain rimaa hipoen ja koko ajan saa pelätä epäonnistumisia. Silloin on parempi mennä amikseen, jossa voi saada onnistumisen kokemuksia eikä tarvitse aina olla luokan huonoinpia.Alkuperäinen kirjoittaja no:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ehdottomasti lukio, jos ei ole vielä täysin varma siitä, mitä isona haluaa tehdä. Lukio avaa enemmän ovia jatkossa. Itse kävin lukion ja sen jälkeen AMK:n enkä koe käyneeni lukiota turhaan, kun en ole vieläkään varma mitä isona haluan tehdä. Onpahan helpompi vaihtaa alaa jos keksin jotain muuta myöhemmin.
itsekin oon lukion käynyt. mut oon sitä mieltä, että lukioon ei kannata lähteä heikkoa yo-todistusta hankkimaan. ennemmin sit hankkii kunnon ammattitutkinnon.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 94:Eli kerro oma mielipide kumpi?
Kumman itse olet käynyt?
Ja kumpi olisi mielestäsi parempi?
Tytär hakee yhteyshaussa nyt maaliskuun alussa ja pohtii lukio vai amis
Alkuperäinen kirjoittaja Ekonomi:Itse menin lukioon, moni kaveri ammattikouluun. Nyt palkka yli tuplasti parempi kuin kaverilla joka on vain käynyt ammattikoulun.
Alkuperäinen kirjoittaja Ekonomi:Itse menin lukioon, moni kaveri ammattikouluun. Nyt palkka yli tuplasti parempi kuin kaverilla joka on vain käynyt ammattikoulun.