Penskana en oikein tajunnut, miten kaksi aikuista alkaa olemaan yhdessä.. luulin, että aviomieskanditaatti vaan soittaa ovikelloa ja kysyy, tuletko vaimokseni. Sanoin äidille, minä ainakin lyön oven nokan edestä kiinni! En halunnut naimisiin enkä miestä.
Äidin suu meni monelle mutkalle (pidätteli siis naurua) mutta vastasi sitten "ei se nyt ihan noin tapahdu". Olin ymmälläni: miten sitten? Miten ja mistä voisi löytää sen miehen / naisen ja mennä naimisiin.
No, selvisihän ne tavat ja paikat myöhemmin
Teninä olin hurjan rakastunut ja unelmoin että tuon kanssa menen naimisiin, omakotitalon hyvin hoidetulla, nurmipihalla kirmailee kymmenkunta miehen näköistä ja oloista tenavaa, minä touhuan tyytyväisenä kotona ja kaikki on harmonista ja onnelista ja tasapainoista ikuisesti..
En tajunnut, miten paljon voikaan tulla väärinkäsityksiä, riitoja. En tajunnut, miten kamalan vaikea tapaus minä itse olen !!
Olen jo aika "vanha", minulla on takana kaksi pitkää parisuhdetta ja siis kolmas menossa.
Tämä mies on ensimmäinen, joka hyväksyy minut semmoisena tämmöisenä kuin olen. Ensimmäinen ihminen, joka ei arvostele, hauku, mitätöi, vähättele minua. JOka näkee minut hyvänä, ainutlaatuisena, kauniina. Ensimmäinen mies, ihminen, joka ei pidä minua vaikeana, hankalana, hulluna, tyhmänä, rumana, lihavana jne jne jne..
Tämä mies näkee minut myös hyvänä äitinä.
Ensimmäinen ihminen, joka näkee minussa hyvää ja kaunista.
Ensimmäinen mies, jokaon rakastunut ja rakastaa MINUA, eikä omaa kuvitelmaansa tai unelmaansa. Joka ei yritä muokata minua mihinkään suuntaan.
Tämän kaiken vastaanottaminen on ollut minulle opettelun takana.
Olen nyt siis siinä suhteessa / avioliitossa, mistä teinityttönä unelmoin. Omakotitalon pihalla kirmaa lauma isänsä näköisiä tenavia, minä touhuan tyytyväisenä ja rakkaus ja harmonia leijuu kaiken yllä
Niin, ja kun tuolla on tuo pettämis-ketju: tiedän, ettei tämä mies petä, enkä minäkää petä, asiasta on juteltu ja kumpikin todennut, ettei semmosta voi toiselle ikinä, ikimaailmassa tehdä. JOS joskus (minä joskus kakarana, yhden onnettoman kerran umpihumalassa kun olin väsynyt 10-vuotiseen jokapäiväiseen mollaamiseen ja halusin yhden pienen hetken olla hyväksytty) , virheistä kannattaa oppia, ettei toista kertaa, eikä siis asennetta, että "mulla oli silloin oikeus siihen" ..