G: Ajatteletko niin, että pidät lastasi hoidossa mahd. pitkään hoidossa, jotta saat vastinetta rahoillesi koska maksat täyden hoitomaksun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli päiväkodissa hoidossa eräät lapset,ihmettelimme kun talvella lapset tuli aina hoitoonja äiti oli 'hienoss virasa' ja nyt kulki aika ryysyt päällä, selvisi viikkojen päästä, äitillä loma.
No lapsille vaadittiin kesähoitokin,saime jonkun näköisen työvuoron ja outoa oli se että 2 viikon ajan oli niin tuojana kuin hakijana merkitty mummo?
Saimme jälkeenpäin kuulla kuinka vanhemmilla oli ollut oikein mukavaa siellä etelän lomalla :)
Olette te vaan ihania kun ajattelette itseänne ettekä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Ei varmaan kukaan normaali aikuinen ajattele noin.

Vähän vaikea on uskoa myöskään sitä, että edelleen kukaan normaali vanhempi pitäisi lastaan hoidossa lomaillessaan itse.

tähän voisin sanoa, että aika paljon on sitten epänormaaleja vanhempia.
Ikävä kyllä.
:( :|

Oikeasti :o Kyllä mulla on vielä niin paljon opittavaa tästä maailmasta. Sen olen tässä viime viikkoina huomannut. Paljon sellaista mitä en haluaisi tietää :(

tai ehkä tuo aika paljon on liian vahva ilmaus. Mutta kuitenkin, sitäkin tapahtuu.
:/

Jäin äitiyslomalle huhtikuun puolessa välissä. Vaihdoin eskarilaiseni hoitopäivät yhteentoista päivään kuussa, joka on meilläpäin minimi. Olisin voinut jättää hoitopäivät nollaan ja hakea pojan joka päivä puoliltapäivin eskarin jälkeen, mutta minäpä olen niin itsekäs, että haluan levätä ne muutamat päivät tässä ja ens kuussa ennen tämän neljännen vauvelini syntymää. Kaksi vanhempaa lastani ovat ala-asteikäisiä.

en koskaan pidä yli tarpeen. Eli haemme aina heti kun voimme, viemme mahdollisimman myöhään ja pidämme vapaita aina kuin mahdollista. Meilläkin kalleinmaksu, mutta sillä ole mitään väliä, pidän lapseni todellakin vain pakosta hoidossa. Paikka on loistava ja hoitajat parhaita mitä olen tavannut.

Hoidan kauppa ja muut asiat yhdessä lapseni kanssa.

mä oon tasan kaksi kertaa vienyt lapseni hoitoon virallisena vapaapäivänäni päivätyöstäni. Ja sekin sen takia, että menin intiimiin lääkärintutkimuksiin, johon en voinut lasta ottaa mukaan. Töissä olen ollut 8kk nyt hoitovapaan jälkeen. Eli en ajattele noin.

No, minä maksan täyden maksun 15 hoitopäivästä kuussa. Muutamana päivänä kuussa sattuu niin, että minun on mahdollista pitää puoli päivää tai jopa koko päivä vapaata lasten päiväkotipäivänä. Enkä kyllä tällöin sitä peru. Meillä ei ole ihan vauvoja hoitoon viety, ja minusta 3- ja 4-vuotiaille meidän hyvä päiväkoti on enemmänkin tarpeellista kuin pakkolaitos tms.

Tilanteita on kovin monenlaisia niin kuin töitäkin. Ei kaikkien perheiden äidit ja isit istu jossain toimistossa 8-16 tai tehtaassa 6-14.

Musta olisi hyvin kohtuutonta kenenkään edes sorkkia näkemystään meidän hoitoaikoihin. Toki, olen kotona välillä yksinkin mutta niinhän ne virikepaikkalaisten ja monien muidenkin vanhemmat on?! Miksi se on niin, että pummiksi heittäytynyt saa tehdä mitä vain mutta ns. normaalia elämää elävän tulisi olla joku väsymätön oravanpyörässä kiipijä ilman - herravarjelkoon - ylimääräistä vapaata?

Enkä kyllä vieläkään ymmärrä, miksi ja miten pk-tädit voisivat edes käskeä työajat ilmoittamaan ja vielä niiden mukaan lapsia noutamaan, jos paikka on varattu ja maksut maksettu. Tähän voisi joku kenties vastata.

Yhteistyössä