G: äitiyden inhokkisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Vouhotus ylipäätään. Mua ei jaksa hetkauttaa se, imettääkö joku vai ei, nukutaanko perhepedissä vai kaikki omissa sängyissä, käytetäänkö kesto- vai kertavaippoja, puetaanko lapsi Reimateciin, Lassieteciin vai johonkin muuhun tai hoidetaanko lapsi/lapset kotona 3-vuotiaiksi, kouluikäisiksi vai viedäänkö heti ä-loman jälkeen hoitoon.

Mä inhoan sitä, että äitiydestä tehdään kilpailu, mukamas joku suoritus. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, ja mikäli lapset tulee hoidettua sen verran hyvin, että ne kasvaa, kehittyy ja on tasapainoisia, niin kaikki keinot on yhtä hyviä.

Niinpä.. ja kun sitä yhtä ja oikeaa keinoa ei ole.

99% lastenohjelmista, lastenmusa (ella ja aleksi jne.), vauvakuumeilu lässytys (vauvaliima, pupuilu jne.), taaperoimetys, ja muutenkin kun kaikki menee överiks. ärsyttävää on myös se "mun sitä ja mun tätä..." huoh!

Vouhotus ylipäätään. Mua ei jaksa hetkauttaa se, imettääkö joku vai ei, nukutaanko perhepedissä vai kaikki omissa sängyissä, käytetäänkö kesto- vai kertavaippoja, puetaanko lapsi Reimateciin, Lassieteciin vai johonkin muuhun tai hoidetaanko lapsi/lapset kotona 3-vuotiaiksi, kouluikäisiksi vai viedäänkö heti ä-loman jälkeen hoitoon.

Mä inhoan sitä, että äitiydestä tehdään kilpailu, mukamas joku suoritus. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, ja mikäli lapset tulee hoidettua sen verran hyvin, että ne kasvaa, kehittyy ja on tasapainoisia, niin kaikki keinot on yhtä hyviä.

Tähän peesi
Ja lisäksi perhekerhot yms äitipiirit. Ei, ei ole mua varten.
Samoin en ymmärrä miksi minun naisellisuuteeni tahdotaan puuttua lasten takia. Mä en tarvitse vaelluskenkiä ollakseni äiti, pärjään korkkareilla oikein mainiosti.
Tai oikeastaan laajennan vähän: en ymmärrä kun täytyy muuttua äipäksi yäk) tai iskäksi vaikka ei lapsia mailla halmeilla. Tottakai olen äiti mutta mä oon myös nainen, vaimo, tytär ja mieheni on muutakin kuin isä. Eli persoonan katoaminen ja elämän eläminen lasten ja vain lasten kautta.

-Teletapit
-Muumit
-Puuhapete
-Rölli
-Lastenlaulut
-Kun puhutaan itsestä kolmannessa persoonassa "odota pikku Veeti-Petteri, äiti antaa, äiti laittaa, äiti sitä ja äiti tätä"....AAAAARGH

Hmm.. Ehkä kaikista eniten se inhottaa miten nainen (äiti) on naiselle (äidille) susi. Aikuiset ihmiset käyttäytyy toisiaan kohtaan kuin uhmaikäiset hiekkalaatikolla. Ja se, ettei voida ymmärtää/hyväksyä/sietää toisten omista erilaisia valintoja. Ai juu, mut nyt ei puhuttukaan palstasta vaan äitiydestä.. :whistle: Noh, samat sanat silti.

Jatkuva sissisota nalle puhia vastaan, se yrittää tosissaan tunkea meille...
Titi-nallea ei vielä onneksi ole näkynyt.
Muumi-piirrettyjen halvat manga-efektit ja ilmeet...

Joo, onhan niitä muitakin, mutta jos nyt jätetään tämä avautuminen kevyelle tasolle.

peesi

Mä en jaksa tätä valvomista. Tahtoo nukkua kahdeksan tunnin yöunet putkeen. Inhoan kaikkia Puuha-Pete, Spiderman yms vaatteita lapsilla. Meillä ne on onneksi kelvanneet sukissa ja yökkäreissä. Sitten olen aika pedantti lasten pukeutumisen suhteen kun mennään kerhoon ja kylään. Ihmettelen miksi jotkut äidit ei laita lapsilleen siistejä vaatteita näihin paikkoihin vaan tullaan kaksi numeroa liian suurissa venähtäneissä college-paidoissa ja jotkut ikivanhat hirvitykset jalassa.... yäks. Meillä käytetään tuollaisia vaatteita kotona ja öisin, mutta ihmisten ilmoille mennään vähän siistimmissä. Eikä olla edes mitään rikkaita merkkivaatteiden käyttäjiä. Meillä vaan niitä uusia ja siisteimpiä vaatteita pidetään kerhoissa ja kyläreissuilla. Eikä tälläiset vaatteet oo edes kalliita, juuri löysin kirpparilta 3-5 eurolla/kpl ihania paitoja ja housuja pojalle.

Toisten tekemisten arvostelu ja haukkuminen, mitä tällä palstalla tehdään koko ajan, ihmiset on erilaisia ja tekevät asia eritavalla. Ja miksi pitäisi inhota jotain teletappeja ja titi-nalleja, ei ne aikuisia varten ole edes tehty, eikö se ole pääasia että lapsi tykkää.

mä inhoon sitä kilpailutilannetta, kun äitit kilpaa kertoo miten heidän se ja se oppi mitäkin ja minkä ikäsenä.. EVVK.. mun lapsi on edellä kehitystään ja sitä aina päivitellään. jokainen on yksilö. mua ei kiinnosta miten kenenkii kalle ja pekka on kävelly tai valvottanu.. pääasia että lapsi on onnellinen sellaisena kuin on !!!

Miksi te inhotatte Titinallea? Meillä se on kova hitti ja lapset katsoo hypnoosissa tunnin Titinallea. Itse saa rauhassa tehdä vaikka ruokaa.

Täällä ulkomaillakin toiset äidit ihmettelee miten kivaa musiikkia Suomessa lapsilla on, sellaista menevää ja pirteätä.

Se, että mies sälyttää minun niskaan kaikki päätökset mitä lapsiin tulee. Ei sano juuta eikä jaata, mutta sitten kun se vahinko tapahtuu, niin sormi osoittaa minua. -Sinähän sanoit, että näin pitää tehdä! Ha haa. Sanoin kai, kun toinen ei sano mihinkään mitään!!

Kypsyin jo raskausaikana siihen jatkuvaan tiedottamiseen voinnista, vauvasta yms. Sukulaiset soittelivat kilpaa ja kyselivät kuulumisia. Auta armias kun synnytystä käynnisteltiin parisen viikkoa kyselyt vain tihenivät. Ajattelin että tilanne rauhoittuu kun muksu syntyy. No ei rauhoittunut ei. En jaksa enää jauhaa vauvan kehityksestä, syömisistä, vaipoista yms.

Yhteistyössä