g: ÄIDINVAISTOT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suojelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suojelija

Vieras
Itse vaistoan koska lapsi herää, vaikken kuulis mitään.. (eikä enää vauva),
vaistoan heti myös jos häipyy pihasta tai muuten läheltä.

Jos on kylässä, olen vaistonnut kun on ollut hädässä, kuullut äänen mitä en voinut kuulla, jne.

Äisinvaistoakin voisi kai jonkun mielestä nimittää "yliluonnolliseksi", vaikka se on maailman tärkein vaisto.. sitä vaan ei voi nähdä. sen vaan vaistoaa.

Kertokaa omia kokemuksianne vaistostanne! :wave:

Mut yllätti esikoisen saatuani se, että mä tunnistin uneniläpi oman lapseni itkun lastenhuoneesta (siihen aikaan kaikki vauvat nukkuivat lastenhuoneessa). Heräsin siis oman lapseni itkuun vaikka se kuului kaukaa, mutta saatoin hyvinkin nukkua aamulla ohi aamupalan, vaikka vieruskavereiden vauvat huusivat korvani vieressä.

Olen todella sikeä uninen,en herää mihinkään!!Paitsin jos jompi kumpi lapsistani edes kääntyilee sängyssään levottomasti niin olen saman tien hereillä (toinen nukkuu eri makuuhuoneessakin)! En siis todellakaan herää edes mieheni herättyskelloon...

Mun liian vilkas mielikuvitus sotkee pahasti tota äidinvaistokenttää. Äidinvaistoa siis löytyy mutta se menee välillä överiksi ja kun lapset on jo melko isoja ja omatoimisia niin saan olla tarkkana etten aiheuta heille turhaumia liikaa. Olen kyllä mennyt monesti lankaan kuvitellessani että kaikki ok kun samaan aikaan kuopus on ilman lupaa kaverinsa kanssa moottoroidulla kumiveneellä lähestulkoon avomerellä jos ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Olen todella sikeä uninen,en herää mihinkään!!Paitsin jos jompi kumpi lapsistani edes kääntyilee sängyssään levottomasti niin olen saman tien hereillä (toinen nukkuu eri makuuhuoneessakin)! En siis todellakaan herää edes mieheni herättyskelloon...

mulla kans tää..

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:

mulla kans tää..

:wave: Täällä kans sama.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Itestä ei vielä tiedä, mut oma äiti aikoinan kävi useempaan otteeseen mun huoneessa ottamassa kopin, ku putosin sängystä. :o

Ja soittaa muuten vieläki AINA, jos päivällä edes mietitään miehen kanssa sänkypuuhia! :kieh: ;)

OMG!!! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Itestä ei vielä tiedä, mut oma äiti aikoinan kävi useempaan otteeseen mun huoneessa ottamassa kopin, ku putosin sängystä. :o

Ja soittaa muuten vieläki AINA, jos päivällä edes mietitään miehen kanssa sänkypuuhia! :kieh: ;)

:laugh: :laugh:

Ehkäpä niillä on siis herkemmät äidinvaistot, joilla on muutenkin enemmän "yliluonnollisia" vaistoja?
Vai ettekö te muut tosiaan vaistoa mitään lapsistanne, ennenkuin rääkyvät tms? en usko!

Ite en ole mitenkään hysteerinen äiti, ja olenkin oppinut luottamaan pitkälti vaistooni näinä vuosina. Turhaan en ala hötkyilemään.

Onhan niitä vaistoja silleen, että esim. tiedän, että esikoiseni poikaystävä ei ole hänen oikeansa. Kaverini meinas, että äidinvaisto puhuu. Mutta en mä tiiä, mä vaan tunnen, että se ei ole oikee hänelle. Onko mullakin siis kuites äidinvaisto? =)

no mä pelastin lapseni tukehtumiselta. tuli vaan sellanen tunne että nyt kaikki ei ole hyvin ja menin katsomaan viereiseen huoneeseen niin jo huulet sinersi. en siis kuullut mitään normaalista poikkeavaa ääntä tai muuta.

Mun omalla äidillä on tapana sanoa, että tietää jotakin tapahtuneen,
jos hänen omaa kourapohjaaansa rupeaa "syyhyttämään". :)
Tota saattaa tapahtua esim. vähän ennen kuin mennään käymään vanhempien luona
etukäteen ilmoittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja suojelija:
Ehkäpä niillä on siis herkemmät äidinvaistot, joilla on muutenkin enemmän "yliluonnollisia" vaistoja?
Vai ettekö te muut tosiaan vaistoa mitään lapsistanne, ennenkuin rääkyvät tms? en usko!

Ite en ole mitenkään hysteerinen äiti, ja olenkin oppinut luottamaan pitkälti vaistooni näinä vuosina. Turhaan en ala hötkyilemään.

En väitä etten vaistoaisi, mutta sitä vaistoa on vaikea sanoinkuvailla, kun ei ole mitään yksittäistä konkreettista esimerkkiä.

Yhteistyössä