G:äitiyspakkauksen vaatteista, vihastuttaako muita

Lueskelin kirpputoria yks päivä ja sieltä löytyi näitä äitiyspakkauksen myyjiä... Miksi se äitiyspakkaus pitää ottaa pakkauksena jos ne vaatteet ei kelpaa? Senhän saa rahanakin... Itse olen opiskelija ja olin enemmän kuin iloinen äitiyspakkauksen annista. Kyllä niitä ottajia riittää semmoisiakin joille ne vaatteet kelpaa ja tulee käytettyä. Kukaanhan ei pakota niitä "rumia ja ällöttäviä" ja vääränvärisiä ei niin muotivaatteita ottamaan, lojumaan nurkkiin. Ottakaa se raha mieluummin! Ne on kuitenkin ilmaisia vaatteita ja tavaroita joten heittäkää se nurina pois!Ärsyttää!! :headwall:
 
Minä ainakin olen todella tyytyväinen ja kiitollinen, että valtio tarjoaa tuollaisen avustuksen tulevalle äidille. En välttämättä itse ihan sellaisia vaatteita olisi valinnut, mutta parempi ne kuin ei mitään. Minusta äitiyspakkaus on loistojuttu! Ja onko muka pikkuvauvan oltava huippumuodikas? Eihän sitä edes juuri kukaan nää, kun siellä vaunuissa köllii. :)
 
Champion harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 10:39 mymmeli kirjoitti:
Lueskelin kirpputoria yks päivä ja sieltä löytyi näitä äitiyspakkauksen myyjiä... Miksi se äitiyspakkaus pitää ottaa pakkauksena jos ne vaatteet ei kelpaa? Senhän saa rahanakin... Itse olen opiskelija ja olin enemmän kuin iloinen äitiyspakkauksen annista. Kyllä niitä ottajia riittää semmoisiakin joille ne vaatteet kelpaa ja tulee käytettyä. Kukaanhan ei pakota niitä "rumia ja ällöttäviä" ja vääränvärisiä ei niin muotivaatteita ottamaan, lojumaan nurkkiin. Ottakaa se raha mieluummin! Ne on kuitenkin ilmaisia vaatteita ja tavaroita joten heittäkää se nurina pois!Ärsyttää!! :headwall:
Olen täysin samaa mieltä! :wave:
 
Juu en minäkään ymmärrä että AINA joka ikinen kerta kun pakkaus vaihtuu niin tulee todella paljon negatiivista kommenttia sen sisällöstä. Aivan, miksei sitä sitten oteta rahana jos kuosit ei vaatteista miellytä? Täytyy sanoa, että tämän vuoden pakkauksen vaatteista suurin osa on mielestäni kyllä todella kauniita eikä niitä osaa yhdistää äitiyspakkauksen vaatteiksi jos ei tiedä että ne on siitä. Sain pakkauksen ekan kerran vuonna 2000 (olisko ollu siis -99 pakkaus kun helmikuussa tyttö syntyi), sen jälkeen vuonna 2002, 2004 ja nyt tämän vuoden pakkauksen ja vuosi vuodelta vaatteiden laatu ja näkö mielestäni paranee.

Toinen juttu joka mua vähän ihmetyttää niissä ihmisissä jotka ottaa pakkauksen ja antaa hirveesti negatiivista palautetta ym on se, että yleensä sitten ne sanoo ettei he kehtaa äitiyspakkauksen vaatteissa lasta kuljettaa missään, esim mummolassa, kaupassa ym. Minkä ihmeen takia todellakin pakkaus sitten otetaan jos vaatteita ei kehtaa käyttää kuin kotona? Onhan se tietysti kivaa pukea vauva nätisti ja hempeästi kun kotoa poistutaan, mutta kyllä minä ainakin pakkauksen vaatteissakin lastani kehtaan "näytellä".
 
Piivinen
Niin ja sit on vielä pokkaa pyytää äippäpakkauksen vaatteista rahaa, kun ite saa sen ilmatteeks. Mut todi paljonhan ihmiset myy käyttämätöntä pakkausta. noloa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 12:21 Piivinen kirjoitti:
Niin ja sit on vielä pokkaa pyytää äippäpakkauksen vaatteista rahaa, kun ite saa sen ilmatteeks. Mut todi paljonhan ihmiset myy käyttämätöntä pakkausta. noloa
mulla on molemmilla lapsilla jääny pari pakkauksen vaatetta käyttämättä ihan vaan sen takia että mä en oo niistä pitänyt. mut tota en todellakaan tajua, miten jotkut kehtaa pyytää rahaa jostain mitä on itse ilmaiseksi saanut.
tosin, en yleensä ottaenkaa tajua miks vauvan vaatteista pyydetään nykyään kirppareillakin ihan hirveitä summia.
mun tuttavapiirissä on tapana antaa aina seuraavalle vauvansaajalle kaikki pienet vauvan vaatteet, josta tuleva äiti saa valkata mieleisensä, ja laittaa laatikon taas kiertoon seuraavalle. mä oon lahjottanu kaveripiiriin hyväkuntosia, yhdellä lapsella olleita vaatteita yhden äp:n laatikollisen, ja jätesäkillisen. ei tullu mieleenkää pyytää rahaa.
hämmästyin sit itse suuresti ku yks mun kaveri kysy että haluanko heidän tyttöjen vanhoja vaatteita, ja ku sit oli vaatteet valkattu ja se oli lähdössä, rupesi puhumaan että paljonkohan näistä kehtaisi pyytää....
tavallaan ymmärrän sen, että jos vaatteet on ollu päällä kerran tai pari, ni jotkut ei halua ilmaseksi antaa. mulla on vaan se periaate, että jos en jotain itse tarvi, eikä rahastakaan suurempaa pulaa ole, lahjotan joko tuttavapiiriin tai sukulaisille, vien keräyslaatikkono tms.
nyt on vuorossa pihamökin siivous, sieltä on löytyny taas jätesäkillinen vatteita, pahvilaatikollinen lasten lakanoita, hirveä määrä erilaista krääsää, lundian ylimääräsiä hyllyjä ym. ym ym. taidan soittaa fidan kirppikselle että tulevat autolla hakemaan. eipähän tarvi itse kuskata minnekkään, eikä maksaa esim. kaatopaikka maksuja. mitään rahaa en niistäkään pyydä.
tai no, ehkä lundian hyllyistä.
 
K-P
Meillä on 2004 pakkaus ja kaikkia tähän mennessä sopivia (tyttö nyt 5 kk) vaatteita on käytetty ainakin muutaman kerran. Mulla on ollut se periaate, et on vaate sit saatu pakkauksesta, lahjaksi tai mistä hyvänsä, niin jos suinkin sopii, sitä pidetään ainakin muutama kerta. Eihän ne kaikki pakkauksen vaatteet mitään erityisen kauniita ole, mut hyvälaatuisia ja käyttökelpoisia. Myönnän, et osaa on käytetty vähemmän kun on ollut kaappi täynnä lahjaksi tulleita tai itse ostettuja nätimpiä vaatteita, mut mitään en ole kokonaan käyttämättä jättänyt. Kotona on ihan sama minkä värisissä vaatteissa lapsi on, kunhan ne on ehjiä ja mukavia päällä. Nytkin neidillä on itse asiassa päällä pakkauksen body ja potkarit.

Netistä näkee kuvat pakkauksen vaatteista etukäteen, joten jos ei miellytä, niin kannattaa ottaa rahana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 12:53 honiska kirjoitti:
mulla on molemmilla lapsilla jääny pari pakkauksen vaatetta käyttämättä ihan vaan sen takia että mä en oo niistä pitänyt. mut tota en todellakaan tajua, miten jotkut kehtaa pyytää rahaa jostain mitä on itse ilmaiseksi saanut.
tosin, en yleensä ottaenkaa tajua miks vauvan vaatteista pyydetään nykyään kirppareillakin ihan hirveitä summia.
mun tuttavapiirissä on tapana antaa aina seuraavalle vauvansaajalle kaikki pienet vauvan vaatteet, josta tuleva äiti saa valkata mieleisensä, ja laittaa laatikon taas kiertoon seuraavalle. mä oon lahjottanu kaveripiiriin hyväkuntosia, yhdellä lapsella olleita vaatteita yhden äp:n laatikollisen, ja jätesäkillisen. ei tullu mieleenkää pyytää rahaa.
hämmästyin sit itse suuresti ku yks mun kaveri kysy että haluanko heidän tyttöjen vanhoja vaatteita, ja ku sit oli vaatteet valkattu ja se oli lähdössä, rupesi puhumaan että paljonkohan näistä kehtaisi pyytää....
tavallaan ymmärrän sen, että jos vaatteet on ollu päällä kerran tai pari, ni jotkut ei halua ilmaseksi antaa. mulla on vaan se periaate, että jos en jotain itse tarvi, eikä rahastakaan suurempaa pulaa ole, lahjotan joko tuttavapiiriin tai sukulaisille, vien keräyslaatikkono tms.
nyt on vuorossa pihamökin siivous, sieltä on löytyny taas jätesäkillinen vatteita, pahvilaatikollinen lasten lakanoita, hirveä määrä erilaista krääsää, lundian ylimääräsiä hyllyjä ym. ym ym. taidan soittaa fidan kirppikselle että tulevat autolla hakemaan. eipähän tarvi itse kuskata minnekkään, eikä maksaa esim. kaatopaikka maksuja. mitään rahaa en niistäkään pyydä.
tai no, ehkä lundian hyllyistä.

Mulla myös ajatuksena et sitten kun en vauvan vaatteita tarvi, lahjoitan ne joko ystäville/sukulaisille tai sitten heitän keräykseen joka menee todella niitä tarviville... Omiakin vaatteita vasta lähetin pohjoiskarjalaan ihmisille joilla ei oikeasti ole vaatteita omasta takaa...
 
Mä luulen, että moni käyttämättömän pakkauksen myyjä laskee saavansa pakkauksen myymällä enemmän kuin se 140 euroa, minkä olisivat saaneet, jos olisivat ottaneet avustuksen rahana.

Sitten on näitä, jotka ovat saaneet useamman pakkauksen ja haluavat päästä eroon vaikka toppahaalarista kun sellainen jo on olemassa. Eikä sitä viitsi ihan ilman antaa kun kerran rahanarvoista tavaraa on. Itsekin kyllä tykkään, että hinta pitää olla alhainen kun tällaisesta "ilmaisesta" tavarasta on kyse.

Eihän se äpakkaus ole ilmainen oikeasti vaan kyllä sitä jokainen veronmaksaja on veroissansa maksanut. Joten silläkin mielellä kyllä niistä vaatteista voi pienen hinnan pyytää.

Mulle itselle kävi myös niin, että sukulaiset oli kimpassa ostaneet petivaatteita ja toppapuvun vauvalle kun tämä syntyi. Olivat nätimpiä (ja myös lahjaksi saatuja eli tunnearvoakin tietty oli) kuin äpakkauksen peitto ja haalari, joten nämä päätyivät käyttöön ja nämä "turhat" äpakkauksesta tulleet myin edullisesti pois.
 
putte
Vauvalla voi olla hyvä ja lämmin olla myös sellaisissa vaatteissa, jotka on nättejä...
T: eräs, joka otti äitiysavustuksen rahana koska inhoaa niitä vaatteita joita siellä on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 10:59 Mimiliini kirjoitti:
Ja eiköhän se oo tärkeintä, että sillä vauvalla on niissä vaatteissa hyvä ja lämmin olla... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 11:49 Champion harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 10:39 mymmeli kirjoitti:
Lueskelin kirpputoria yks päivä ja sieltä löytyi näitä äitiyspakkauksen myyjiä... Miksi se äitiyspakkaus pitää ottaa pakkauksena jos ne vaatteet ei kelpaa? Senhän saa rahanakin... Itse olen opiskelija ja olin enemmän kuin iloinen äitiyspakkauksen annista. Kyllä niitä ottajia riittää semmoisiakin joille ne vaatteet kelpaa ja tulee käytettyä. Kukaanhan ei pakota niitä "rumia ja ällöttäviä" ja vääränvärisiä ei niin muotivaatteita ottamaan, lojumaan nurkkiin. Ottakaa se raha mieluummin! Ne on kuitenkin ilmaisia vaatteita ja tavaroita joten heittäkää se nurina pois!Ärsyttää!! :headwall:
Olen täysin samaa mieltä! :wave:
Niin minäkin :wave:
 
mie
Minä kyllä myin äitiyspakkauksen vaatteet lähes uusina. -97 vuonna ei ollut pakkauksessa ainoatakaan bodya, kaikki housut olivat potkuhousuja paitsi keltainen violettipalloinen tyttömäinen kollege asu. Siis en nurissut mutta myin kaikki pois. A) Pojallani oli napa aina paljaana jos ei ollut bodya, paitojen kanssa meni hermot, B) potkuhousuissa ei jalat pysyneet, kärjet olivat aina tyhjät ja jalat samassa lahkeessa, joka aiheutti pojalle raivareita, C) toppahaalari oli sellaista ainetta että imi kaiken kosteuden eli lapsi joka kaatuili paljon ekana talvena kävellessään oli aina märkä kun oli ä-pakkauksen haalari D) Saimme paljon todella hyviä pojan vaatteita sen jälkeen kun poika oli jo syntynyt ja meillä oli SUURI rahapula joten en raaskinut antaa ilmaiseksi yhtään vaatetta pois. Vaatteet olivat kyllä kivoja ja yritin kyllä käyttää niitä, mutta olivat niin epäkäytännöllisiä. Toisesta lapsesta olin jo viisastunut ja otin rahan. Silloin meillä oli kyllä jo muutenkin rahaa ostaa vaatteita. Mutta ekan pakkauksen kohdalla petyin pahasti kun totesin vaatteet meillä käyttökelvottomiksi. Nykyisen pakkauksen vaatteet ovat ehkä parempia, toivottavasti.
 
Molemmille lapsilleni olen pakkauksen ottanut ja tyytyväinen olen vaatteisiin ollut.Värit/kuosit eivät ole aina olleet mieleen,mutta kyllä ne kotona on menneet kuin vettä valaen,vierailulle lähtiessä on sitten pengottu kaapista jotain "hienompaa".

Itse en pakkauksen vaatteita ole kirppiksille lähtenyt myymään,vaan olen antanut niitä keräyksiin ja vienyt osan myös ensi- ja turvakodille.Minusta ei ole pyytämään 10? kirppiksellä pakkauksen toppapuvusta jonka olen ilmaiseksi saanut ja joita näkee usein "kävelevän vastaan".Toki ymmärrän niitäkin jotka esim. vähällä rahalla yrittävät tulla toimeen lapsen kanssa ja siksi myyvät mieluummin vaatteet kuin antavat ilmaiseksi,mutta kun samassa pöydässä näkee Bakitoa ym. "arvokkaampia" merkkejä niin se ottaa päähän.
 
Mä otin äitiyspakkauksen ja oon käyttänyt tosi paljon makuupussia,peittoa,petivaatteita,tarvikkeita ym.ym.ym.Vaatteita tuli niiiiin paljon lahjaksi,että pakkauksen vaatteet jäi pitämättä.Myin ne kirpparilla tosi halpaan hintaan ja kaikki meni,tuli joku toinen iloiseksi niistä,joka mahdollisesti oli ottanut pakkauksen rahana ja nyt sai vielä halvalla hyviä vaatteitakin ;)
 
pikkuvarvas
Enpä ole koskaan ajatellut etten kehtaisi pukea ä-pakkauksen vaatteita lapseni ylle. Sitä varten otin sen pakkauksen enkä rahaa että lapsella olisi varmasti yhtä sun toista päälle laitettavaa, pidin sitä lähinnä starttipakkauksena. Esikoisen kohdalla ei hirveesti ollut tietoa, että mitä kaikkea sitä lapselleen tarvii. Tai siis tietoa saa tuutin täydeltä joka puolelta ja ostin itse ihan hirmu paljon vaatteita ja saimme lahjaksi niitä, mutta silti pidin äitiyspakkausta rahasummaa hyödyllisempänä. Ja seuraavienkin lasten kohdalla otan paljon mieluummin tuon paljon parjatun pakkauksen kuin rahan, koska siitä on lapselleni paljon enemmän hyötyä kuin siitä suhteellisen pienestä rahasummasta.

Vaatteet ovat olleet mielestäni ihan käyttökelpoisia ja hyvästä materiaalista tehtyjä enkä ymmärrä miksei niitä muka kehtaisi pitää kodin ulkopuolella, tosin tuon lausahduksen olen kuullut useaan kertaan että joku ei niitä kehtaisi käyttää.
 
äitiyspakkauksen voi ottaa vaikkei kaikkea siitä koskaan käyttäisikään. Ja minusta siinä ei ole mitään väärää jos myy tarpeettomia :attn:

Mä otin toisellekin pojalleni pakkauksen mikä osoittautui ihan turhaksi ratkaisuksi jälkikäteen.
Niiiin paljon jäi käyttämättä, ensisijaisesti tuli kuitenkin käytettyä itseosatamia ja lahjaksisaatuja, mitä kertyi isot kasat.
Olipa esikoiseltakin säästössä ihania vaatteita vielä.
Palstalla yksi äiti joka taas ei pakkausta ottanut, nimenomaan etsi tiettyjä vaatteita. Toki minä myin pientä summaa vastaan ne =)
Miksi en olisi myynyt? Jos en olisi ottanut kelalta pakkausta, olisin saanut sieltäkin vastaavasti rahaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 20:52 jonnuska kirjoitti:
Mä otin äitiyspakkauksen ja oon käyttänyt tosi paljon makuupussia,peittoa,petivaatteita,tarvikkeita ym.ym.ym.Vaatteita tuli niiiiin paljon lahjaksi,että pakkauksen vaatteet jäi pitämättä.Myin ne kirpparilla tosi halpaan hintaan ja kaikki meni,tuli joku toinen iloiseksi niistä,joka mahdollisesti oli ottanut pakkauksen rahana ja nyt sai vielä halvalla hyviä vaatteitakin ;)
Tuo on aivan totta. Minä kyllä hyvinkin ymmärrän ettei niitä vaatteita halua ilmaiseksi välttämättä antaa jos osalle ei ole itsellä käyttöä, lähinnä ärsyttääkin ihmiset jotka eivät edes avaa pakettia vääränväristen vaatteiden/tarvikkeiden takia.(mutta silti se paketti pitää ottaa) Meillä itselläkin kyllä tuli aika paljon käytännöllisempiä vaatteita lahjana joten niitä äitiyspakkauksen vaatteita on lähinnä käytetty silloin kun muut on likaisina sun muuta (toki siell äpaljon oli hyvinkin käyttökelpoista tavaraa ja minusta vielä ihan sieviäkin) mutta sitä en ymmärrä että miksi ottaa se paketti jos ei edes aio käyttää niitä vaatteita eikä niistä minusta voi sitä hintaa pyytää minkä kelalta saisi rahana, uutenakaan! Siis lähinnä ärsyttää se että ottaa sen paketin ja odottaa että siellä on muotivaatetta paketti täynnä. Sen paketin tarkoitushan on auttaa alkuun, minkä tehtävän se meille opiskelijoille on ainakin tehnyt, koska lastenvaatteet on aika kalliita uutena.. Tänä vuonna muuten pakkauksessa on tosi sieviä vaatteita, ja käytännöllisempiä kuin viime vuonna jolloin me paketti saatiin.
 
vanttu
moi!
mäkin otin pakkauksen. mä en vaan ymmärrä sitä miksi ne KAIKKI vaatteet ovat liian isoja.yksikään vaate ei käy vastasynyntyneelle. luulis nyt että pakkauksessa oli ollu vaatteita heti käytettäväks, piti kuitenkin ostaa ne ensimmäiset pikku pikku bodyt. meidän tyttö synyti keväällä eli haalaria ei tarvinnu kesällä, olis ollu muutenkin liian iso vauvalle, mutta nyt kun sitä oikeesti tarttis käyttää niin se on jo liian pieni. eli jää täysin käyttämättä. jos olisin tienny tai ottanu selvää pakkauksesta aikaisemmin en olisi ottanu koko pakkausta. mutta upeeta silti että Suomessa saa tuollaisen pakkauksen ilmaiseksi. mä ajattelin lahjoittaa meidän pakkauksen käyttämättömät vaatteet johonkin hyväntekeväisyyteen. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 11:50 vanttu kirjoitti:
moi!
mäkin otin pakkauksen. mä en vaan ymmärrä sitä miksi ne KAIKKI vaatteet ovat liian isoja.yksikään vaate ei käy vastasynyntyneelle. luulis nyt että pakkauksessa oli ollu vaatteita heti käytettäväks, piti kuitenkin ostaa ne ensimmäiset pikku pikku bodyt. meidän tyttö synyti keväällä eli haalaria ei tarvinnu kesällä, olis ollu muutenkin liian iso vauvalle, mutta nyt kun sitä oikeesti tarttis käyttää niin se on jo liian pieni. eli jää täysin käyttämättä. jos olisin tienny tai ottanu selvää pakkauksesta aikaisemmin en olisi ottanu koko pakkausta. mutta upeeta silti että Suomessa saa tuollaisen pakkauksen ilmaiseksi. mä ajattelin lahjoittaa meidän pakkauksen käyttämättömät vaatteet johonkin hyväntekeväisyyteen. :flower:
vaatteet on isoja, koska niiden on tarkotus mennä pidemmän aikaa ku sen ensimmäisen kuukauden. miten ihmeessä haalari, joka on kokoa 80cm, voi olla pieni alle vuoden ikäselle? no, onhan lapsilla isojakin kokoeroja.
mun mielestä vastasyntyneellä joka ei liiku itse ollenkaan, ja suurimman osan ajasta nukkuu, ei tarvi olla vaatteet niin kovin sopivia. sit isompana on hyvä olla sopivat vaatteet ettei potkarin puntit laahaa puol metriä perässä ku konttailee, tai hihat roiku jatkuvasti sormien päällä niin ettei mistään saa otetta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 13:10 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 11:50 vanttu kirjoitti:
moi!
mäkin otin pakkauksen. mä en vaan ymmärrä sitä miksi ne KAIKKI vaatteet ovat liian isoja.yksikään vaate ei käy vastasynyntyneelle. luulis nyt että pakkauksessa oli ollu vaatteita heti käytettäväks, piti kuitenkin ostaa ne ensimmäiset pikku pikku bodyt. meidän tyttö synyti keväällä eli haalaria ei tarvinnu kesällä, olis ollu muutenkin liian iso vauvalle, mutta nyt kun sitä oikeesti tarttis käyttää niin se on jo liian pieni. eli jää täysin käyttämättä. jos olisin tienny tai ottanu selvää pakkauksesta aikaisemmin en olisi ottanu koko pakkausta. mutta upeeta silti että Suomessa saa tuollaisen pakkauksen ilmaiseksi. mä ajattelin lahjoittaa meidän pakkauksen käyttämättömät vaatteet johonkin hyväntekeväisyyteen. :flower:
vaatteet on isoja, koska niiden on tarkotus mennä pidemmän aikaa ku sen ensimmäisen kuukauden. miten ihmeessä haalari, joka on kokoa 80cm, voi olla pieni alle vuoden ikäselle? no, onhan lapsilla isojakin kokoeroja.
mun mielestä vastasyntyneellä joka ei liiku itse ollenkaan, ja suurimman osan ajasta nukkuu, ei tarvi olla vaatteet niin kovin sopivia. sit isompana on hyvä olla sopivat vaatteet ettei potkarin puntit laahaa puol metriä perässä ku konttailee, tai hihat roiku jatkuvasti sormien päällä niin ettei mistään saa otetta.
No meiän poika oli yksi vuotiaana 83cm ja on ainakin pari kolme senttiä tullu, äp:n haalari ei meinaakkaan nyt mennä,ikää 1v2kk. samaa mieltä olen että ei niitten vaatteiden heti tarvi olla sopivia, meillä ainakin kasvettiin aika kovaa vauhtia aluksi joten 50-60 oli aika pian pieniä.
 
yukina
Noh, itselläni ei ihan vielä ole ajan kohtainen tuo pakkaus mutta itselläni on äitini minulle hankkiva äitiyspakkaus, eli siitä tulleet vaatteet tallessa ja kun ajankohtaiseksi tulee lapsen hankinta niin enköhän kumminkin ota sen pakkauksen. Teen sillä enemmän, kuin jollain rahasummalla mikä ei ole läheskääm äitiyspakkauksen veroinen.
 
Otin omalle pojalleni pakkauksen. Ollaan käytetty nyt enimäkseen sitä makuupussia, harsoja, sukkia ja muutaam vaatetta. Toivon todella että käyttäsin niitä vaatteita! Nyt poika on liian pieni, joten äp:n vaatteet eivät vielä ole käytännölliset. (Tällä hetkellä vaatekoko 56).
Musta ne on kivoja ja raikkaíta ja tuntuu hyvä laatusiltakin. Mutta ei tuon vertaa vaatteita kyllä voisi ostaa sillä vaihtoehtoisella rahalla.
 
Mimiliini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 17:12 putte kirjoitti:
Vauvalla voi olla hyvä ja lämmin olla myös sellaisissa vaatteissa, jotka on nättejä...
T: eräs, joka otti äitiysavustuksen rahana koska inhoaa niitä vaatteita joita siellä on\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2005 klo 10:59 Mimiliini kirjoitti:
Ja eiköhän se oo tärkeintä, että sillä vauvalla on niissä vaatteissa hyvä ja lämmin olla... =)
Niin voi, en muuta ole väittänytkään. Ja tässähän oli kyse siitä, että miksi jotkut ottavat pakkauksen, vaikka eivät sitten käytä siinä olevia vaatteita vaan esim. myövät ne (ja sinä kirjoitit, ettet ole ottanut pakkausta). Sitä tarkoitin tuolla kommentilla, että mulla ei ainakaan ole lapsen vaatteiden suhteen ensimmäinen kriteeri se että miten suloinen vaate on vaan vauvan hyvä/lämmin olo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 14:19 minna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 13:10 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2005 klo 11:50 vanttu kirjoitti:
moi!
mäkin otin pakkauksen. mä en vaan ymmärrä sitä miksi ne KAIKKI vaatteet ovat liian isoja.yksikään vaate ei käy vastasynyntyneelle. luulis nyt että pakkauksessa oli ollu vaatteita heti käytettäväks, piti kuitenkin ostaa ne ensimmäiset pikku pikku bodyt. meidän tyttö synyti keväällä eli haalaria ei tarvinnu kesällä, olis ollu muutenkin liian iso vauvalle, mutta nyt kun sitä oikeesti tarttis käyttää niin se on jo liian pieni. eli jää täysin käyttämättä. jos olisin tienny tai ottanu selvää pakkauksesta aikaisemmin en olisi ottanu koko pakkausta. mutta upeeta silti että Suomessa saa tuollaisen pakkauksen ilmaiseksi. mä ajattelin lahjoittaa meidän pakkauksen käyttämättömät vaatteet johonkin hyväntekeväisyyteen. :flower:
vaatteet on isoja, koska niiden on tarkotus mennä pidemmän aikaa ku sen ensimmäisen kuukauden. miten ihmeessä haalari, joka on kokoa 80cm, voi olla pieni alle vuoden ikäselle? no, onhan lapsilla isojakin kokoeroja.
mun mielestä vastasyntyneellä joka ei liiku itse ollenkaan, ja suurimman osan ajasta nukkuu, ei tarvi olla vaatteet niin kovin sopivia. sit isompana on hyvä olla sopivat vaatteet ettei potkarin puntit laahaa puol metriä perässä ku konttailee, tai hihat roiku jatkuvasti sormien päällä niin ettei mistään saa otetta.
No meiän poika oli yksi vuotiaana 83cm ja on ainakin pari kolme senttiä tullu, äp:n haalari ei meinaakkaan nyt mennä,ikää 1v2kk. samaa mieltä olen että ei niitten vaatteiden heti tarvi olla sopivia, meillä ainakin kasvettiin aika kovaa vauhtia aluksi joten 50-60 oli aika pian pieniä.
mun vuoden ikänen tyttö on sitte 10cm lyhyempi, ja parivuotias samankokonen ku sun poika vuotiaana. mut totesinki että lapsissa on suuriakin kokoeroja. meillä haalari on menny kaks talvea.
tosin nyt tälle tytölle on varmaan pakko ostaa parempi haalari, vaikka meniskn toi äitiyspakkauksen oma vielä.
 

Yhteistyössä