G: 2 rahallisesti arvokkainta asiaasi, jonka omistat?

• Viestiketjun aloittaja arvokas
  • Ensimmäinen viesti
5+2+lemmikit
Talo olis ykkönen mutta muuten:
1) kesämökki n. 200 tuhatta
2) osakesalkku 50 tuhatta
3) autot, toinen 20 tonnia ja toinen 10 tonnia

Ja tossa noiden tän hetkisen arvot. Ovat kyll kaikki yhteisiä miehen kanssa, että tavallaan mulla vaa puolet.

Mitään muuta arvokasta ei olekaan, jotain mopoja, sohva tms. mutta vaan muutaman satasen juttuja

vierass
Apua, ei mulla oo mitään omaisuutta (kun asuntoa ei lasketa). Talouden arvokkain ostos on varmaan auto, uutena n.25.000 mut en tiedä mitä siitä nyt sais. Sit on perussettiä, läppäreitä, pesukone, huonekaluja jne mutta ei niillä kummempaa arvoa ole ainakaan käytettynä. Rahastoja on, oisko ne sit auton lisäksi. Vaikeeta.

pihi
Auto, jos joku maksaisi 3000 e, niin sillä saisi viedä :D
Kamera oli uutena n. 700, en tiedä paljonko siitä nyt saisi. Linssit päälle, yhteensä enkä tonnin saisi.

Osakesalkku tosin on arvoltaan noita suurempi, että ehkä sittenkin se ykköseksi.

"minnen"
No kun autokaupasta ajaa ulos, niin auton arvo tippuu heti -40%. Et ihan oikeasti voi uskoa, et jos myyt 1v autosi, niin saisit siitä paria tonttia vajaa ostohinnan? Autokaupatkin ottaa jo välityspalkkiota sen verran. Auto on huonoin "sijoitus" rahallisesti, mitä on.
Voi asiantuntijuuden määrää!!?!?!! Näytä mulle yksikin esim. uusi auto jonka hinta tippuu 40% kaupasta ulosajettaessa. Ei sellaisia yksinkertaisesti ole.
Jos puhutaan oikeista prosenteista/ summista niin maksimi voi olla n.20%, mutta sekään ei tapahdu ulosajettaessa vaan ensimmäisen vuoden aikana.
JA välityspalkkio?????

Joidenkin olisi parempi jättää kommentoimatta kun kommentoida ollenkaan...

T. automyyjä

Osakesalkku n. 200 000e
Auto, kun katsoin pikaisesti nettiautosta niin tuon ikäisestä voisi tällä hetkellä pyytää jotain 11 000

Noi on mun omaisuuttani, yhteistä ja siipan omaisuutta on sitten vielä lisäksi

"humppa"
[QUOTE="minnen";29566737]Voi asiantuntijuuden määrää!!?!?!! Näytä mulle yksikin esim. uusi auto jonka hinta tippuu 40% kaupasta ulosajettaessa. Ei sellaisia yksinkertaisesti ole.
Jos puhutaan oikeista prosenteista/ summista niin maksimi voi olla n.20%, mutta sekään ei tapahdu ulosajettaessa vaan ensimmäisen vuoden aikana.
JA välityspalkkio?????

Joidenkin olisi parempi jättää kommentoimatta kun kommentoida ollenkaan...

T. automyyjä[/QUOTE]

Tämä usein kuultu väite on näitä kaksplussan totuuksia, ei niitä vastaan kannata väittää :D

Vihkisormus 2000 euroa,
uudet (toistaiseksi) käyttämättömät lastenvaunut 1000 euroa.

Toki huonekalut on olleet ostettaessa noita vaunuja kalliimmat, mutta tuskin pari vuotta vanhalla sohvalla kauheasti arvoa on??

ap.
[QUOTE="humppa";29566315]Minusta tuota on kauhean vaikea arvioida, kun tavaroita on kertynyt vuosien varrella, enkä varsinaisesti omista niitä yksin. Auto on omissa nimissäni, mutta eiköhän sekin oikeasti taida olla yhteinen, jos vaikka jakamaan pitäisi alkaa?

En muuten huomannut, että olisit itse vastannut tähän esittämääsi kysymykseen. Olisi kiva, jos vastaisit. (pahoittelen, jos en huomannut vastaustasi)[/QUOTE]

No, omistuskin on toki aika laaja käsite: mäkin olen omistajana yhdessä autossa, mutta en katso sitä omiasuudekseni, koska toinen henkilö sitä käyttää.

En ole vastannut omaan kysymykseeni vielä. Nyt kun on katsonut toisten vastauksia niin niiden perusteella olen tullut johtopäätökseen:

1) IPR-oikeudet erääseen softaan (kauppaa just hierotaan, ei tiedä tarkkaa summaa)
2) ammattitaito (vuosiarvio 100 000e)

Tuo numero 2 olisi saattanut kyllä olla sijoitusasunto, mutta tosi ammattitaidolla on suurempi arvo pitkässä juoksussa.

Yhteistyössä