V
v
Vieras
Tajuttoman väsynyt, annoinkin vauvan heti ekaksi yöksi hoitajien huoneeseen kun meinasin tulla hulluksi vauvan itkusta. Pari päivää meni ja helpotti. Kovin kipeä en ollut.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ekaa ja tokaa odottaessa mulla ei ole ollut omaa hevosta.
Ostin tuon hevoseni kolmannen raskauden loppuvaiheissa. Silloin en ratsastanut ollenkaan (itseasiassa edes kokeillut hevosta kun kaupat tehtiin), koska en ollut koko raskautta ratsastanut säännöllisesti ja ko. hevonen oli mulle uusi tuttavuus.
Neljännen raskauden ratsastin käytännössä loppuun asti, viikolla 38 painelin vielä reippaan maastolenkin, tyttö syntyi 39+0.
OK. Mietin tuota kun itse aikoinaan ratsastanut halki raskauksien ja samoin vaikuttavat muutkin lähitalleilla käyvät äidit tekevän.
Taannoin kuitenkin törmäsin ihmiseen, joka oikeasti ja vilpittömästi kauhistui jo ajatusta.
Ekan lapsen synnytyksessä menetin verta 4,2 l ja hb oli alimmillaan 39. Ekan yön olin teholla saamassa lisää verta. Seuraavana päivänä kyllä jalkeilla jo ja suht. voimissani.
Toisen synnytyksen jälkeen vointi oli heti hyvä.
ihmisessä on verta kaikenkaikkiaan n. 4 litraa. Valuit siis kuiviin?
Saako kysyä oliko suunniteltu vai hätäsektio?
Olen kuullut väitettävän että suunnitellusta toipuisi nopeammin. Tiedä sitten onko totta...
Hänhän korjasi melkein heti virheensä, oli kirjoittanut väärin tuon luvun.