[QUOTE="Dumle";28973338]Hitsi, tais tuo jotain suoliluustakin puhua. Mutta harjoitukseksi antoi tuota jalannostoa niin, että se lähtee pakarasta. En ole tätä liikettä tehnyt(no en yksinkertaisesti muista), mutta olen kävellyt paljon metsässä ja ollut lenkillä(mulla koira, ollaan paljon ulkona). Ja kahtonut että käytän sitä pakaralihasta jalannostoon. Mutta raskas tuo koipi kyllä on. Ja kiree vasen puoli. kokonaan.
Mutta tosiaan. Jos vasenta puolta hieroo, niin mulla tulee hermokipu enkä voi seistä, istua, maata. Ja sitten myös katkokävelyä ja lihasheikkoutta.[/QUOTE]
Mua nyt vähän hämää joku tässä. Olet siis saanut treenattavaksi suoran jalan noston päinmakuulta, mikä on hyvä harjoitus. Kävellessä ei pysty nostamaan jalkaa pakaralla, sen saa kyllä oikaistua taaksepäin.
Minä uskon, että löydät ongelmaasi vastauksen kireistä takareisistä ja erityisesti lonkankoukistajista. Lonkankoukistaja yhdistää reisiluun jokaiseen lannenikamaasi, ja se nimensä mukaan liikkeessä koukistaa lonkan ja on näin ollen kävellessä se lihas joka aloittaa askeleen ottamisen. Nykyään ihmiset istuvat itsensä jumiin, jolloin lonkankoukistajien pituus lyhenee normaalista ja muuttaa reisiluun ja lantion kulmaa (ja sitä kautta vaikuttaa alaselän asentoon jne ylöspäin). Tämä taas muuttaa kävelyäsi niin, että liike ei lähdekään enää lonkankoukistajasta vaan etureidestä, joka ottaa nyt jalan "nosto" tehtävän askelta ottaessa, mikä taas ei ole sen pääasiallinen tehtävä.. tästä lähteekin sitten ongelmat kasautumaan. Mutta mikä oli ensin, muna vai kana, en tiedä sun tapauksesta sen enempää. Eikä tämä taida olla oikea foorumi alkaa selvittelemään.
Eli jos käyt hierojalla, niin pyydä hieromaan jalat ja unohtamaan sen alaselän veivaamisen. Lonkankoukistajiin ei varmasti kukaan hieroja uskalla puuttua, kun se on sellaista "vaara-aluetta".
Tai sitten voit tulla mun vastaanotolle Kauhavan suuntaan.