Forever jälleenmyyjät huomio :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskinpa kovinkaan moni tuosta leipänsä tienaa. Se tarvii älyttömästi duunia ja kohtuu ison alalinjan... Eiköhän muutamia verkoston huipulla olevia lukuun ottamatta, muut tee hommaa sivutoimisesti, oman työn ohella tai kotiäidin pikku puuhasteluna.
 
Siitä syystä juuri kyselinkin, että onko kannattavaa tehdä edes sivutoimisesti, onko järkevää tuohon ryhtyä :) Miten paljon se vie aikaa jne. Vai kerryttääkö sitä ylimääräistä enemmän viemällä pulloja kauppaan :D
 
Siitä syystä juuri kyselinkin, että onko kannattavaa tehdä edes sivutoimisesti, onko järkevää tuohon ryhtyä :) Miten paljon se vie aikaa jne. Vai kerryttääkö sitä ylimääräistä enemmän viemällä pulloja kauppaan :D

No sä voit laskee sen ihan ite, paljonko sun pitää myydä saadaksesi toivomasi summan puhtaana käteen. Perusmatikkaa. Eli mikä on kate ja paljonko on mahdollisesti muut kulut (bensa, puhelinkulut, postit, kuvastot esittelutuotteet/-materiaalit ym. ym) ja mitä lasket omalle vapaa-ajallesi arvoksi. Niin ja jos olet työttömyyskorvauksella, niin se on sitten niistä pois ja joudut tekemään pirummoiset selvitykset tuloista. Niin ja sut saatetaan rinnastaa yrittäjäksi vielä kaiken kukkuraksi, jos tarvit ottaa y-tunnuksen. En tiedä tuon flp:n säännöistä tarkemmin, mutta jotkut verkostofirmat ainakin edellyttää y-tunnarin hankkimista. Mikä toisaalta on ihan oikein, niin ainakin voi sanoa, että maksaa tuloistansa silloin mahdolliset verot, eikä tarvi naapurien kateellisena alkaa "käräytellä" ketään... Mutta todella hyvin pitää yleensä myyntiä olla, että jäät kaikkinensa voiton puolelle. Ja pitää toki miettiä tuotteiden hintataso... Jos se on kovin korkealla, niin ostaako sellasta kukaan? Kuinka paljon sulla on tuttavapiiriä tai "uskallatko" mennä turuille ja toreille myymään jne. Ei ole helpoimmasta päästä tuo tienesti, mutta ei kait kukaan kiellä kokeilemasta.
 
Sen verran tuohon edellisen viestiin kommentoin, että nykyään saa tienata 300e/kk menettämättä työttömyysetuudesta senttiäkään.

Ai, no sori. Mut onko se brutto vai netto? Ja mites se sit mahdetaan katsoa tuollasessa myyntitouhussa... Onko se kuluineen vai kulujen jälkeen... Mutta uskon edelleen, että jos tekee hommaa y-tunnuksella, niin joutuu varmasti tekeen selvitykset tai ainakin näyttää kirjanpito ja sut voidaan rinnastaa yrittäjäksi jolloin se voikin olla niin, ettei tule mitään rahaa...
 

Yhteistyössä