Follo sovittelu kokemuksia kaipailen...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tälläistä on ehdotettu kun ex tyttöystävää hakee yksinhuoltajuutta. Lastenvalvojan luona hän minulle antoi kaksi vaihtoehtoa tai luovun yhteishuoltajuudesta tai vie asiaa eteenpäin.
Emme pysty kommunikoimaan keskenään, menee riidellyksi. Suhteen aikana olin kaikissa asioissa syyllinen. Ei mitään kiitosta vaan jatkuvaa haukkumista ja uhkailua, että tekee kaiken etten saa olla missään tekemisessä oman lapsen kanssa.
En ole täydellinen, mutta en ole paska isä omalle lapselle.
Sossun kaa oli ihan turhaa keskustella, se mitä nainen sanoo on totta.
En aio luopua omasta lapsesta.
Onko jollakin kokemusta tästä Follo sovittelusta?
 
vierailija
Ei ole itsellä kokemusta ko. sovittelusta, mutta miehenä ja itsekin aikanaan eronneena halusin vain sanoa, että älä missään nimessä luovuta tai anna periksi oikeuksistasi isänä. Järjestelmä suosii lasten äitejä, mutta apua saa ja kannattaa hakea tarpeen mukaan. Et taatusti halua katua vuosien päästä ja ehkä vielä vanhuksenakin pahimmillaan ikuisiksi ajoiksi menetettyä suhdetta omaan lapseesi. Suomalainen voimaantunut, eronnut nainen on usein valmis käyttämään kaikkia mahdollisia lyömäaseita ja syyllistämään hanakasti miestä kaikin keinoin, et ole siinä poikkeus eikä siihen aina tarvita edes mitään todellista syytä.

Voimia veli. Pidä lapsestasi kiinni ja huolta.
 
vierailija
Suomessa isä ei kyllä huoltajuusasioissa jää syyttä kakkoseksi, suomalainen isä kyllä kokee olevansa aina uhri jos joutuu penniäkään maksaa elatusmaksuja... harvoin näissä uhritarinoissa tosin kun molempia kuuntelee, on sittenkään ihan äiti hirviö ja isä uhri... edelliseen kommenttiin viitaten. Meillä isä kyllä ympäri kyliä selitti miten epäreilua kaikki on ja uskottiin, kunnes selitin oman puoleni asiaan...
Ap, follo on hyvä ja puolueeton kuten lastenvalvojakin ja jos ei sopua synny niin käräjillä kartoitetaan asia. Foliossa ne yrittää kyllä saada teille neuvotteluyhteyden. Jos lapsen äiti tosiaan on se, joka käyttää huoltajuutta uhkailukeinona ja yrittää kaikkensa estääkseen esim näkemiset - kyllä oikeudessa nämä on painavia syitä siirtää huoltajuus sinulle. Jos kuitenkin sossu sanoo, että äidin tarina on totta, olisiko siinä kuitenkin jotakin perää? Toivottavasti saatte sovittua asiat ja pyritte molemmat parantamaan omia tapoja.
 
vierailija
Jos kuitenkin sossu sanoo, että äidin tarina on totta, olisiko siinä kuitenkin jotakin perää?
Näin vuosien viiveellä vastatakseni, en voi toki puhua muiden puolesta, mutta ei mitenkään välttämättä ole perää. Itse olen tilanteessa jossa saan tasaisin välein kuulla mitä mieltä sosiaalipuolen ihmiset ovat minusta. Nämä samaiset ihmiset eivät ole vielä kertaakaan kysyneet minulta mitään enkä ole heitä tavannut. Olen luopunut vanhemmuudesta aikanaan käytännön syistä nimeonomaan lapsen pitkän tähtäimen tulevaisuutta ajatellen, mutta lapsi on ollut minulla alusta saakka ensin kaikki vapaapäiväni ja myöhemmin vuoroviikoin, joten ei ole kyse siitä, etten olisi lapsen elämässä aktiivisesti mukana hoitamassa velvollisuuksiani. Nyt maksan siitä, että asetin lapsen edun oman etuni edelle.

"Sossu" siis kyllä sanoo äidin tarinan olevan totta, ainakin äidin kertoman mukaan, muttei "sossu" tiedä onko se totta vai ei. Itse en tiedä varmuudella edes sitä mitä "sossu" sanoo koska kaikki tieto kulkee äidin kautta eikä historian valossa ole mitään mahdollisuutta luottaa siihen, että hän puhuu totta jos se ei ole hänelle eduksi suoraan tai välillisesti.
 
vierailija
Röyhkein ja häikäilemättömin on tässäkin vahvoilla. Älä vain ole niin naiivi, että kuvittelisit reilulla pelillä voisi pääseväsi tyydyttävään ratkaisuun.
Minä olin naiivi.
Muista, että sosiaalityöntekijöille olet vihollinen ja heitä sinisilmäisempiä tai hölmömpiä on vaikea löytää. Jos puoliso tajuaa sen, olet jo hävinnyt kaiken.
 

Yhteistyössä