Fluoritabletit + 1v.?

Tämä kuuluis enemmin tuonne taaperopuolelle, mutta kysynpä tässä jos tulis enemmän vastauksia :). Eli siis poijalle 1v1kk pukkasi ekat poskihampaat, ja joku kyseli että joko me käytetään fluoritabletteja. Niiden käytöstä en muista olleen puhetta pojan hammastarkastuksessa, eikä siis olla annettu. Eli saako/"pitääkö" niitä antaa vai ei..? Nopealla kuuklettamisella löysin vaan et samaan aikaan ei saa aloittaa fluorihammastahnan kanssa tmv.
 
Mä olen antanut meidän 1 vuotiaalle yhden fluoritabletin päivässä.Näin tein isompienkin lasten kohdalla.Nykyään kai nuo suositukset ovat muuttuneet, mutta olen siitä huolimatta antanut ja annan siihen saakka, kunnes alamme käyttää fluorihammastahnaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Kiitos vinkistä, et fluorihammastahnan vois korvata fluoritableteilla! Kun eihän tuo poitsu varmaan sitä tahnaa osaa sylkeä pois, kun ei tosiaan vielä osaa muutakaan sylkäistä.
Olen tehnyt niin pienten kohdalla että olen laittanut ihan pikkasen tahnaa ja "huuhdellut" suun veteen kastetulla harjalla 2-3 kertaa.Ja fluoria myös saa jäädä yöksi hampaisiin.


 
Itse kysyin näistä fluoritableteista kun olimme pojan 1,5v tarkastuksessa keväällä. Ei kuulemma nykyään tarvitse antaa. Hampaiden harjaus hammastahnalla kaksi kertaa päivässä riittää, ja ksylitol purkkaa ovat suositelleet. Tosin meillä annetaan pastilleja (pastillienkin pitää sisältää vähintään 50% ksylitolia), koska purkkaa poika vain nieleskelee.
 
Noista pastilleista poika varmaan tykkäis kovasti! Meillä syödään nimittäin D-vitamiini"pastilleja", ja jätkä on aina aivan intona kun mainitaan sana "pastilli" tai otetaan purkki esille :).

Adea onko tuo 50% paino-% vai 50% niistä makeutusaineista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.fennobon.fi/?cm=products&aid=47
Pienille lapsille (alle vuoden vanhoille) suositellaan tabletin murentamista. XyliSuun sisältämä ksylitoli lisää syljen eritystä, vaikuttaa positiivisesti suun pH-arvoihin edistäen hampaiden ja suun terveyttä. XyliSuu on makeutettu ainoastaan ksylitolilla, sen osuus tabletin painosta on 40 %.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Noista pastilleista poika varmaan tykkäis kovasti! Meillä syödään nimittäin D-vitamiini"pastilleja", ja jätkä on aina aivan intona kun mainitaan sana "pastilli" tai otetaan purkki esille :).

Adea onko tuo 50% paino-% vai 50% niistä makeutusaineista?
50% makeutusaineista.

 

Yhteistyössä