Flirtistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Moi!

Avomieheni ei ymmärrä, että minusta voi tuntua pahalta ja voin olla mustasukkainen, kun hän kertoo flirttailevansa päivittäin samalla kurssilla olevien kanssa. Sanoi myös, että siellä on monta, joiden kanssa voisi kuvitella olevan jotain juttua, mikäli emme seurustelisi. Hän on baarissa lähinnä vain naisten kanssa (kurssilla paljon vähemmän miehiä). On pyytänyt mukaan ja kerran olin. Tuli vaan paha mieli, kun flirttaili muiden kanssa, vaikka olin vieressä. Samalla hän ei osoittanut juuri mitään huomiota minulle. Sen jälkeen en ole mennyt mukaan.

Mielestäni on ihan eri asia flirttailla tuntemattomien kanssa vaikkapa kaupan kassalla tai baaritiskillä. Aivan eri asia on, jos on päivittäin tekemisissä ja flirttailee.

Aomieheni suuttui, kun sanoin olevani mustasukkainen ja sanoin, ettei minusta tunnu hyvältä ajatus, että hän flirttailee päivittäin sellaisten kanssa joita pitää oikeasti kiinnostavina. Hän ei itse koskaan osoita mustasukkaisuutta minua kohtaan. Sekin tuntuu pahalta.

Hänestä on jo liikaa mustasukkaisuutta se, että sanon, ettei häne toiminta tunnu hyvältä, vaan satuttaa minua. Hänen mielestään tämä on sairasta mustasukkaisuutta. Mielestäni ei. Mielestäni jonkinlainen mustasukkaisuus kuuluu suhteeseen. En kuitenkaan missään nimessä ole halunnut rajoittaa baariin menemistä, en vain tahdo mennä itse mukaan.

Toki itsekin flirttailen, mutta lähinnä vieraiden kanssa. En halua flirttailla sellaisten kanssa, joiden kanssa olen paljon tekemisissä, koska se voi vain helposti sekoittaa tilanteita, jos vastapuoli ymmärtää flirtin vähänkin väärin. Mielestäni flirtin alle on myös helppo suojautua: Ei tarvitse olla täysin oma itsensä ja ottaa sitä riskiä, että joku ei ehkä tykkääkään. Samlla flirtillä luo myös erilaisen jännitteen ihmisten välille. Mielestäni on vaikeaa olla aidosti ystävä sellaisen kanssa, jonka kanssa flirttailee. Sitä en itse tee, jos henkilö vaikuttaa sellaiselta, johon todella haluan tutustua.

Onko kohtuutonta, että pahoitan mieleni avomieheni toiminnasta ja sanon sen. Tuntuu, ettei hän kestä mitään kritiikkiä, vaan haluaisi toimia ainoastaan oman fiiliksensä mukaan. Miksi hän suuttuu, kun sanon tunteistani, mutten kuitenkaan millään tavalla halua rajoittaa hänen toimintaansa. Toivoisin, että se, miltä musta tuntuu on riittävää. Ja toivoisin, että hän joskus avoimesti sanoisi olevansa mustasukkainen. Kyllähän sen välillä huomaa, mutta musta se, että siitä myös avoimesti puhuu, osoittaa luottamusta ja jollain tavalla myös välittämistä.

Höh.

Miehesi taitaa olla aika nuori eikä varmaankaan tiedä mitä seurustelu tarkoittaa.Kuuluu ottaa myös toinen ja hänen tunteensa huomioon eikä tehdä koko ajan mitä itseä huvittaa.Ymmärrän kyllä hyvin harmistumisesi.
Me olemme miehemme kanssa kumpikin yhtä mustasukkasia ja varmasti saisin monen päivän mykkäkoulun tollasella käytöksellä aikaseksi,samoin hän.En itse harrasta flirttiä juuri ollenkaan ja en todellakaan mieheni läsnäollessa.Meillä on säpinää ihan riittävästi keskenämme.
Itse opiskelen miesvaltaista alaa ja luokallamme on vain muutama nainen.Mielestäni ei kukaan taida pitää mitään peliä keskenään,kaveria voi olla muutenkin.Suurin osa luokastamme elää kuitenkin parisuhteessa.En ite ikinä ystävystyisi miehen kanssa kuka koko ajan flirttailisi kanssani,eihän naispuoliset ystävänikään niin tee.Kaverit on kavereita...

Itse asiassa hän on kohta kolmekympinen eikä mullakaan enää montaa vuotta siihen. Ollaan oltu yhdessä nelisen vuotta ja kummallakin sitä ennen pitkä suhde. Monella tavalla meillä toimii ihan hyvin ja siksi varmaan tuollainen satuttaminen ja välinpitämättömyys loukkaakin.

Voi olla, että mies on ehkä vähän kypsymätön, lapsellinen tai välinpitämätön... Toisaalta voi tosiaan olla myös niin, että hänelle tuo työpaikkaflirttikin on täysin harmitonta.

Itse ymmärrän tuollaisen flirttailun oikein hyvin ja meillä on miehen kanssa sovittu jo alusta lähtien, että flirtti on täysin sallittua - eri asia on sitten kuinka pitkälle sen vie. Mut me ollaankin molemmat ihan hirveitä flirttihirmuja ;) ja se vain tulee tavallaan luonnostaan. Flirttailu on kuitenkin taitolaji eli pitää osata soveltaa niitä taitoja tilanteen mukaan. Arkiflirtti eroaa täysin ns. romanttisesta flirttailusta, mutta ikävä tosiasia on, etteivät kaikki tätä tajua. Joskus sitä joutuu ikäviin tilanteisiin (harvemmin kuitenkin), kun kaikki eivät ymmärrä noita hienoisia rajoja. Yleensä niistäkin tilanteista selviää kun heittää ""hienovaraisesti jäitä hattuun""...

Olipa miehesi flirttailu silti harmitonta tai ei, niin kyllä siinä vaiheessa jos toinen siitä todella mielensä pahoittaa ja tulee mustasukkaiseksi, pitäisi älytä lopettaa/muuttaa toimintatapojaan. Toisaalta tuo hänen baarikäyttäytymisensä ja se, että kertoo kuvittelevansa ""juttuja"" itsensä ja toisten välille ilman sinua, puhuu ihan omaa kieltään. Hän ei ehkä välitä sinusta enää. Tai sitten jollain sairaalla tavalla nauttii siitä VALLASTA, että saa sinut mustasukkaiseksi. Oletko kokeillut miten hän reagoi, jos alkaisit toimia samalla tavalla? Muuttuisit välinpitämättömäksi hänen toiminnalleen ja korostaisit vain omia mielihalujasi toisten ihmisten suhteen... HÄnen ""avoin puheensa"" on (minun mielestäni) vain hämäystä eli kyllä siinä on kyse nimenomaan vallankäytöstä. Hän saa sinut tuntemaan itsesi pieneksi ja riittämättömäksi ja itsensä kukoksi tunkiolla.

Pidemmän päälle luulen, että tuo teidän yhtälönne ei voi toimia ilman, että saat siipeesi ja lujaa. Neuvoni on, että juokse vielä kun voit tai pistä kova kovaa vastaan.

Moi, yritetään sitten selvittää parisuhdeongelmat tällä tavalla... Olen siis kyseinen avomies.

Kuten ehkä voi arvata, mun näkemys tapahutmien kulusta on ollut aika erilainen. Kyseinen kurssi on siis ulkomailla, ja olen puolisolleni kertonut, että olin hieman hämmentynyt kun monet (varsinkin ei-eurooppalaiset) tuntui flirttailevan enemmän kuin mihin Suomessa on tottunut.

Kerroin, että välillä vastaan flirttailuun pienellä flirtillä, mutta en mitenkään säännöllisesti enkä kenenkään erityisen kanssa. Olen myös korostanut etten ole kenellekään antanut ymmärtää että olisin kiinnostunut, eikä kukaan sitä niin ole tulkinnutkaan.

Mielestäni rajanveto normaalin ystävällisen kanssakäymisen ja lievän flirtin välillä on usein vaikea, varsinkin ympäristössä missä ihmiset tulevat täysin eri kulttuureista (mm Afrikka, Aasia, Etelä-Amerikka). Sinänsä en pidä pientä flirttailua tuomittavana, vaikka parisuhteessa eläisikin, kunhan huolehtii ettei mitään väärinkäsityksiä tule.

Yli 3 vuotisen suhteen aikana meillä ei ole juurikaan ollut puhetta flirttailusta. Nyt kun tiedän miten puolisoni asiasta ajattelee ja tuntee, yritän huomioida tätä.

Puolisoni mustasukkaisuus on sen sijaan pitkään vaivannut. Tuntuu etten voi koskaan olla tekemisissä muiden naisten kanssa ilman, että hän epäilisi että olen ihastunut tai suunnittelen pettämistä. Tuntuu rankalta.

Vähän eri keskustelut täällä ja kotona ja aika erilailla ilmaistuna. Ehkä jätetään tämä netin välillä keskustelu tähän ja siirrytään jatkamaan kotona... ;)

Vautsi sentään! Saisinpa minäkin mieheni kirjoittamaan näkemyksensä vaikka tänne elleihin tolla tavalla. Sitten saisin varmaan mäkin vähän tolkkua sen ajattelumaailmasta, kun naamat vastakkain puhuminen tuntuu olevan niin tuskallista... Tämä on oikeasti hieno juttu ap. Nyt on yhteys avattu ja varmasti saatte asiat selvitettyä! Mie oon ihan kade ;) Oikein hyvää jatkoa teille molemmille!

Voin vain kuvitella tunteesi. Mua harmittaa hirveasti kun mieheni ""nuolee"" toisia naisia vierellani baareissa. Sanoo sen kuuluvan baarikulttuuriin.

Mutta rakastan hanta kovin enka haluaisi menettaa muuten hyvaa miestani. Joskus herailen oisin miettien missa han on mutta jalkeenpain han vakuuttaa olleensa hyvissa kasissa.

Tunteita kiristaa eniten miehen tyokaveri, joka tuntuu yha olevan enemman kuin tyokaveri vaikka molemmat vakuuttavat heidan viime talvisen seksisuhteensa olevan ohi. Mieheni on hyvantuulinen ja iloinen, rakastan hanta todella. Osallistuin osaksi hanen uuden autonsa maksuihin, koska se teki hanet viela iloisemmaksi. Tunnen olevani hyva ja ymmartavainen vaimo, toivon, etta tekin tulisitte yhta onnellisiksi!

Asialla on kaksi puolta; mustasukkaisuus ja sen syyt. Mustasukkaisuutta on normaalia tai sairaalloista. Sairaasti mustasukkainen ei juuri muuta ajattelekaan ja ei pysty elämään rauhassa; mielikuvitus laukkaa. Normaalisti voi olla huolissaan toisesta. Mutta se miten luotettavasti toinen käyttäytyy, vaikuttaa kyllä jokaiseen.