Flagyl comp ja alkoholi, voinko juoda?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkoholia ja alkoholia sisältäviä lääkkeitä tulee käyttää varoen Flagyl Comp -hoidon aikana ja ainakin yhden vuorokauden ajan sen päätyttyä disulfiraamin kaltaisen vaikutuksen (antabus) vuoksi (punoitus, oksentelu, sydämen tiheälyöntisyys).

[QUOTE="vieras";21952812]mut ei kai sitä oo elimistössä yhen puikon jälkeen kovinkaan paljon![/QUOTE]

No sitä on aika hemmetin paha mennä arvioimaan, ihmiselimistöjen toiminnat kun eivät aina ole ihan vakioita. Jonkun toisen elimistö poistaa anestesialääkkeetkin nopeammin kuin jonkun toisen elimistö tekee.

Mä en ottaisi, koska se reaktio voi olla aika paskamainenkin, mutta eipä siitä henki lähde, joten oma valinta :vampire:

Mä kyl luulen et otan vaan, koska ei siitä yhdestä voi olla haittaa, kun siitä on jo aikaa...ja eri asia jos se olisi ollut suunkautta otettu lääke.luin googlesta et jollain oli ollu 3pvän kuuri eikä ollu tullu mitään oireita..

. Metronidatsolin puoliintumisaika seerumissa on 8 tuntia, otin sen eilen 22.00 ja eli siin elimistössä on puolet vaikuttavaa ainettaa noin kello 6.00.niin ei se tod.näk.enää vaikuta. ja kyllähän se vaikuttaa etten ole syönyt kuuria...

Yksi puikko ennen kuukautisia auttaisi johonkin?? Ne on reseptilääkkeitä joita tulee käyttää siten kun on määrätty, yleensä useamman päivän kuuri TAI isompi kerta annos esim 5 tablettia. Mutta ota nyt vaan viinaa jos siltä tuntuu, sittenhän sen näet. Ps liian lyhyt kuuri tekee bakteereista vastustuskykyisiä joten ilman lääkärin ohjetta en tuollaista 1 x "kuuria" ottaisi.

en suosittele...mä otin alkoholia 1 vuorokauden jälkeen ja voin vannoo että ei olis kannattan..luin ohjeet pikkasen väärin. suositus on että vuorokausi ennen ja 2 vuorokautta sen jälkeen pitäs olla ottamatta alkohiolia ettei tuu mitään oireit..

Sain 7 päivän kuurin, puikko per päivä ja apteekissa sanottiin että voi olla antabusreaktio, mutta todnäk ei voimakas eikä välttämättä tule ollenkaan koska ei ole suun kautta otettava, vaan emätinpuikko. Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on, uskallanko ottaa lasin tai kaksi viiniä illanvietossa? Ja vaikuttaako jos laitan puikon vasta illanvieton jälkeen? Pakko ei toki ole juoda mutta olen odottanut illanviettoa jo kauan ja muutama lasi viiniä olisi mukava nauttia hyvässä seurassa.

Sain 7 päivän kuurin, puikko per päivä ja apteekissa sanottiin että voi olla antabusreaktio, mutta todnäk ei voimakas eikä välttämättä tule ollenkaan koska ei ole suun kautta otettava, vaan emätinpuikko. Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on, uskallanko ottaa lasin tai kaksi viiniä illanvietossa? Ja vaikuttaako jos laitan puikon vasta illanvieton jälkeen? Pakko ei toki ole juoda mutta olen odottanut illanviettoa jo kauan ja muutama lasi viiniä olisi mukava nauttia hyvässä seurassa.

Itse testasin pari kk sitten ensin yhdellä lasilla kotioloissa ja sitten muutamalla. Eipä tullut reaktiota, ei sitten minkäänlaista. Kovasti siitä apteekissa varoitettiin, mutta lääkäri ei sanonut mitään.
Yksilöllistä, tuleeko reaktiota vai ei. Itse laitoin puikon nukkumaan mennessä eli juomisen jälkeen.