First Signal testi, epätietoisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyretta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyretta

Vieras
Heips!
Ensikertalainen (sekä täällä että näissä vauvajutuissa) täällä kyselee vähän tyhmiä..
Eli. Lopetin NuvaRingin käytön 22.2 (siis silloin olisi pitänyt laittaa se tyhjennysvuodon jälkeen). Sen jälkeen menkat tulivat hieman myöhässä mitä olin normaalisti tottunut, eli alkoivat 19.3 ja kestivät muutaman päivän...

No, nyt minulla on ollut vähän sellainen olo että voisi olla mahdollista että olisi tuossa ovulaation aikana(tämä ajankohta perustuu siis johonkin ilmaiseen kuukautiskalenteriin..luotettavuudesta ei tietoa), ja on kin ollut vähän sellaista oiretta että ehkä mahdollisesti kyse voisi olla jostain muusta (toivottavasti) kuin ylivilkkaasta mielestä.
tänä aamuna tein siis testin First Signalilla, vaikka kuukautisten ei olisi edes pitänyt vielä alkaa, mutta malttamaton kun olen niin..
Testiin tuli sen testiajan sisällä hentoakin hennompi, juuri ja juuri havaittava vaaleanpunainen viiva tarkastusviivan lisäksi.
Tein viime kierron aikana noita samoja testejä ainakin viisi, ja kertaakaan niihin ei tullut edes pitkän ajanjälkeen mitään hävivähdystä väristä...
Kysymys onkin että voiko näin pian (kuukautisten pitäisi alkaa vasta viikon päästä, ovulaatiosta noin 9 päivää) raskaushormonia jo olla, voisiko tuo häviähdys tarkoittaa plussaa?
Tiedän että tämä on aika tyhmä kysymys, mutta mitä kokemuksia teillä on?
en ole avopuolisolle vielä uskaltanut sanoa mitään, sillä vauva on aika toivottu asia meillä <3.. Ettei tulisi turhia pettymyksiä..

Teoriassa viiva voi jo merkitä plussaa. First Signalia on herkkää (10 yksikköä) ja tavallista (25? yksikköä). Varsinkin jos olet testannut tuolla herkällä, niin voihan siihen jo viivantynkää tullakin.

Testaa uudelleen vaikka huomenna (mielummin lauantaina) aamupisusta, niin sitten tiedä paremmin missä mennään.

Toivotaan parasta ja peukutetaan sen puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä;10503876:
Teoriassa viiva voi jo merkitä plussaa. First Signalia on herkkää (10 yksikköä) ja tavallista (25? yksikköä). Varsinkin jos olet testannut tuolla herkällä, niin voihan siihen jo viivantynkää tullakin.

Testaa uudelleen vaikka huomenna (mielummin lauantaina) aamupisusta, niin sitten tiedä paremmin missä mennään.

Toivotaan parasta ja peukutetaan sen puolesta.

Eilen testasin uudestaan samalla testillä (en siis tietenkään samalla samalla), eli First Signalin sillä herkemällä ja kaksi viivaahaan sieltä tuli <3 <3
Vaikka päällimäisenä olona oli huima onnellisuus niin itkin varmaan minuutin miehen olkapäätä vasten, uskommattomat fiilikset..

Nyt sitten varmaan vaan aikaa lääkäriltä varailemaan, en oikeen vieläkään osaa tätä asiaa sisäistää.
Kaippa se sitten lääkärikäynnin jälkeen alkaa tuntumaan todelliselta :) )
Tuntuu niin uskomattomalta että meistä tulee nyt perhe <3

Kiitos kaikille!!! <3
Yllätyin kun soitin lääkärinaikaa, että raskautta ei tarvitse varmistaa, vaan käskivät heti soittamaan neuvolaaan ja varamaan sieltä ajan. Aika annettiin vasta kolmen viikon päähän.
Malttamattomana sitä tässä odottelen, vaikka käsittääkseni ei silloinkaan vielä mitään sydänääniä pysty kuunnella, raskausviikkoja olisi tuolloin 8..
Tein vielä varmuuden vuoksi keskiviikkona viikkonäytöllisen testin, se näytti rv 2-3, mutta jos tuo kesto lasketaan viimeisistä kuukautisista kuten neuvolasta sanottiin niin heidän mukaansa olisin nyt siis rv 4+5 (?) :)
Olen näissä tosi onneton joten korjatkaa viisammat :D
Milloin muut ovat muuten kertoneet asiasta lähipiirille?
Kun haluaisin niiin kovasti kertoa asiasta jo vanhemmilleni ja sisaruksille, mutta onko vielä liian aikaista, mitä mieltä olette ja milloin te itse olette kertoneet?

Raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alusta eli siksi neuvolassa sanottiin 4+5. Digitaalinen raskaustesti kertoo aikaa hedelmöitymisestä, tästä kahden viikon heitto. Mutta tavallinen tapa on siis tuo kuukautisista laskettu, joka saattaa korjaantua sitten ultrissa.

Sydänäänet voi nähdä ultrassa 6+ viikoilla. Useissa neuvoloissa on vain doppler-kuuntelulaite, jolla ei kovin aikaisessa vaiheessa ääniä kuule. Minulla muistaakseni ei ekalla kerralla edes yritetty kuunnella, koska tn. niitä ei olisi kuulunut, vaikkei mitään olisi ollut pielessäkään. Omien kokemusteni perustella menen alkuraskauden ultraan yksityiselle, jos niin onnellisesti kävisi, että uudestaan raskautuisin. Mutta mitään ehdotonta tarvetta ei tällaiseen ole.

Itse emme ehtineet kertoa ensimmäisestä raskaudesta, sillä se päättyi rv 10+. Toisesta (siis onnistuneesta raskaudesta) kerroimme noin rv 12. Tietysti, kun raskaus on iloinen ja odotettu asia, siitä haluaa kertoa heti. Mutta minä halusin varmistua, että ainakin alkuraskaus menee ilman takapakkeja, sillä en halunnut vatvoa keskenmenoa muitten kanssa, vaan surra itsekseni.

Mies olisi ollut innokas ekassa raskaudessa kertomaan asiasta heti, mutta toiseen raskauteen mennessä hänenkin mielipiteensä oli huonojen kokemusten myötä muuttunut. Hän ei olisi halunnut kertoa ollenkaan, ennen kuin päältä näkyy.

Niin ja vielä kerran onnea!

Yhteistyössä