Hieman olen myöhässä, mutta ehkä joku saa tästä apuja omille ostoksilleen tulevaisuudessa
Eli ensinnäkin haluan sanoa, että jokaisella on oma makunsa ja varmasti rattaiden suhteen on ihan sama asia kuin esim. auton tai vaikka kännykän suhteen... eli joku tykkää Mersusta joku Toyotasta, joku Nokiasta ja toinen taas Samsungista. Jollain hajoaa kännykkä parissa viikossa ja toisella taas kestää monta vuotta. Niitä maanantai-kappaleita varmasti mahtuu AINA mukaan, mutta ei pitäisi yleistää. Ja ihminen, jolla ei ole henk.koht. kokemusta jostain rattaista niin minun mielestä sellaisen ei pitäisi käydä haukkumassa rattaita vain ulkonäön perusteella, sillä ulkonäkö ei aina kerro kaikkea!
Jokaisella varmasti tulee ensimmäisiä vaunuja etsiessä vastaan se ongelma, että mitkähän sitä uskaltaisi ostaa ja mitkä varmasti olisi parhaimmat. Täältä keskustelupalstoilta voi toki hyvin apujakin löytää, mutta usein myös on hyvinkin harhaanjohtavia neuvoja. Kannattaa mielummin luottaa siihen omaan fiilikseen ja arvioon. Ne mitkä omasta mielestä tuntuvat parhailta itselle niin ne kannattaa ostaa.
Meillä on vintillä Brio Spinit, jotka on aivan loistavat rattaat kesällä. Ne kulkee melkein kuin itsestään ja muutenkin ovat todella ketterät. MUTTA eipä noilla rattailla talvella pääse yhtään minnekään. Renkaat kerää lunta ja kun lunta kerääntyy tarpeeks niin ei rattaat kulje mihinkään ja toisekseen kun on kovat kennopyörät niin meno on melkoista rytyytystä. Ja lisäksi kyseiset rattaat on todella pienikokoiset eli ei toivoakaan, että mahtuisi talvella toppapukua ja lämpöpussia.
Meillä myös oli hetken aikaa Emmaljunga Scooterit. Ostin ne talvirattaiksi (käytettynä) ja kuvittelin, että ne olisi huiput kun niitä niin kehuttiin ja olivathan ne sentäs EMMALJUNGAT. Mutta enpä kauaa niitä katsella jaksanut, sillä olivat todella rimpulat, tavarakori aivan olematon, kuomu ei välillä meinannu pysyä paikoillaan ja meno oli aika rytyyttävää. Näissäkin rattaissa oli siis kovat puhkeamattomat renkaat. Eli ei se nyt aina niinkään ole, että kalliit merkit on parhaita!
Ja nyt siis meillä on käytössä Firkon F7. Ostin ne käytettynä ja olivat kuin uudet. Oli edellisellä käyttäjälle olleet vuoden eikä mitään ollut hajonnut eikä mitään moitittavaa ollut muutenkaan. Olen myös kuullut tuttavilta vain pelkkää hyvää Firkoneista niin mä en kyllä ymmärrä, että miten joillakin on muka käynyt niin huono säkä, että ovat aivan käsiin hajonneet??
Minä olen ainakin omassa käytössäni todennut, että ovat aivan LOISTAVAT talvirattaat. Kulkevat todella hyvin lumessa eikä täryytä juuri ollenkaan. Ovat myös tilavat joten hyvin mahtuu neidille toppapuku ja lämpöpussikin.
Minä olen sitä mieltä, että rattaat kyllä pysyy kunnossa, jos niitä kohtelee hyvin. Kyllähän se käyttäjästäkin on kiinni, että millaisessa kunnossa tavarat pysyy. Tottakai rattaat hajoaa, jos kohtelee kaltoin. Pitääkö sitä heittoaisan paikkaa vaihdella koko ajan eestaas? Tai kannattaako niitä rattaita joka välissä laittaa osiin ja kasailla uudelleen? Tai kannattaako sinne tavarakoriin laittaa hirveetä määrää tavaraa? Kyllä meillä ainakin ihan hyvin mahtuu ihan normiauton takakontsaan rattaat eikä ees tee tiukkaa! Ja hyvin on kestäny tavarakori ja kaikki muukin.
Kyllähän sitä varmasti jokainen ostelisi kalliita 800euron rattaita, jos ois varaa, mutta kun ei kaikilla ole rahaa kuin roskaa! Ja toisekseen, jos löytyy 300eurolla hyvät rattaat niin miksi laittaa yli tuplasti rahaa menemään vain sen vuoksi, että pitää olla hyvä merkki tai superhyper tyylikkäät? Eihän sillä ole mitään merkitystä, että ovatko tyylikkäät, jos eivät ole lapselle turvalliset ja hyvät. Eikö sen pitäisi olla tärkeintä, että lapsella on niissä hyvä ja turvallinen olla?!?!? Mä en ymmärrä sitä, että pitää ostaa sellaiset rattaat/vaunut, jotka sopii omaan vaatetukseen ja on vimpan päälle muodikkaat ja sitten vielä pitää hoitolaukinkin olla niin kuin joku muotikäsilaukku!?!
Ja rahasta kun puhutaan niin miettikääpä sitä, että jos ostatte 800 euron rattaat niin paljonko saatte niistä kun myytte ne pois.... ette luultavasti paljoa. Mutta jos ostatte esim. 300 euron rattaat ja saatte myytyä ne puolella hinnalla pois käytön jälkeen niin eikö se ole kannattavampaa?? Kysynpä vaan....
Mutta kyllä mä suosittelen jokaisen ostamaan ihan sellaiset mitkä itsestä parhaalta tuntuu

Ei varmasti ole olemassa yhtä hyvää vaihtoehtoa vaan jokaiselle löytyy se oma oikea vaihtoehto