Fibromyalgia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Hei onk kenenkään perheessä kyseistä sairautta. Tää on kyllä äitien terveys palsta mutta meillä isukki kärsii moisesta. Elämä tuntuu kuin mannapuurossa tarpoisi. Miten sen kanssa pärjää loppuiän?
Mielellään keskustelisin mailitse kyseisestä sairaudesta.

Anopilla on kipulääkkeitä ja käy säännöllisesti akupunktiohoidossa, joka auttaa epämääräisiin kipuihin eri puolilla kehoa. Kävelee paljon ja on muuten hyvin virkeä, en osaa muuta sanoa. Tykkää myös hiihtää. On sillä kai nukahtamislääkkeetkin tarvittaessa käytössä.

Mun äidillä on ja sit mun äitipuolella on toi, kipeitä ja kovasti. Liikunnan pitäis joillekkin autta ja venyttelyt, mutta kyllä lääkkeitä syövät kumpikin.
Tuohan on jonkin verran perinnöllistä ja olen itsekkin jo joutunut reumalääkärillä käymään juuri näiden ihme kipujen kanssa.
Määräs vaan kovasti liikuntaa tässä vaiheessa kun ei kuitenkaan ole vielä niin paha. Taudin määrityksessähän käydään ne sellaiset pisteet läpi, itselläni osa näistä oli jo "aktiivisia".
Nyt jo jonkun aikaa, siis lähinnä tämän 2v. kun olen kotona ollut olen pojan kanssa käynyt kävelyllä lähes päivittäin ja kipuja on todella harvoin, joskin ne sitte jysähtää kovalla voimalla kun kohdalle sattuvat.
Mutta kysy vaikka yksityisviestinä lisää jos jotain haluat tietää voin yrittää vastata, jos siis tiedän
=)

Lopen tiedän ja olen kolunnut sairauden läpikotaisin, niin melko paljon tiedän faktaa mutta se että tauti on sen verran rajua laatua että liikunnan harjoittelu harkalaa eikä selkärankareumaakaan ole pystytty pois sulkemaan.
Tälläkin hetkellä tulehdus käy läpi kaikki suuret nivelet kautta linjan ja kuukaUden ajan on vahva kortisoni lääkitys.
Olisi kiva tietää onko kellään näin rajua

Äidilläni on fibromyalgia. Välillä parempia ja välillä huonompia päiviä. Mahdollisimman säännöllinen elämä auttaa kipujen hallinnassa. Jos päivässä jotain tavallisuudesta poikkeavaa on seuraava päivä heti kivuliaampi. Tästä syystä vaikka kyläily välillä piristäisikin käy hyvin harvoin missään kauempana (Ikää hällä vasta 60) kun reissun jälkeen monta päivää kipeänä. On käynyt ainakin sihatsu- hoidossa, ja sanoi siitä olleen apua.

Hei palleero!
Myös sama epäily ollut. Nyt jännätään tiistaihin asti tulehdusarvoja. Jos ne ei oo noussut saa huokaista helpotuksesta ettei tätä PAHEMPAA! Heh...
Joka tapauksesta tammikuusta asti ollu niin kipeänä ettei mikään paikka toimi kunnolla, ja ulkona ei niillä pakkasilla paljon pystynyt oleen.
Nyt lämpötilan noustessa jo olo helpottunut...

Heips kyllästynyt edelleen!

Voimia kivun keskelle, tiedän että niitä tarvitaan. Ilmoittele kuinka sulle käy. Laita vaikka yv:tä kiva olis jakaa kokemuksia, kun löytyi ihminen joka tietää mitä kipu´on....

Mä olen saanut avun tuolta:

http://palvelin.com/timonen/

Tietenkin jos sairastaa selkärankareumaa niin sit en tiedä kantsiiko mennä. Mut joka tapaukses soittakaa Timoselle ja kertokaa oireista. Hän kyllä osaa arvioida pystyykö auttamaan.

Yhteistyössä