Femoden e-pillerit? Onkohan niistä olemassa mitään positiivista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pillerpoks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pillerpoks

Vieras
Hieman googlasin ja melkeen jokainen sanoi niiden turvottaneen ja paino noussut aika paljonkin.

Olen kokeillut suht monia pillerimerkkiä lähes jokainen aiheuttaa ihan järjetöntä limakalvo kuivuutta ja hiivaa. Käytössä ollut zoely, qlaira, yasminelle. Minipillereistä cerazette, mini-pill ja microluton. Microluton oli ainoa joka ei kuivattanut mutta se taas aiheutti jatkuvaa vuotoa.

Viimeksi gynekologi ehdotti josko kokeiltaisi jotain vanhempaa merkkiä ja määräsi microgynonia(yhdistelmäpilleri). Olen nyt syönyt microgynonia 3kk ja olen suht tyytyväinen. Ei kuivuutta enää eikä hiivaa näkynyt. Valkovuotoakin tulee taas, ennen sitä ei tullut yhtään. Ainoa miinus näissä on se että taukoviikolla puskee naamaan ihan älyttömän isoja ja kipeitä finnejä. Katoavat toki kyllä kun aloittaa taas uuden liuskan. Toinen miinus on että karvat tuntuu kasvavan nopeammin ja ne näyttää tummuneen ja ikään kun olisivat paksummat, hyi ei kivaa säärissä :X

Kerroin tuosta gynekologille ja se ehdotti josko kokeilisin femodeniä että siinä pitäisi olla vähemmän noita iho ja karva ongelmaa koska on neutraalimpi androgeeni taso. Microgynonin levonorgestreeli on kuulemma aika androgeeninen keltarauhashormoni.

Kiva on kyllä siinä mielessä ollut tuo microgynon että se vei turvotuksen pois ja vähän niinku painokin olis lasku suunnassa nyt(jes!).

Kai mä tässä nyt mietin että kokeilenko mä tuota femodenia ollenkaan vai jatkanko microgynonilla...

Toki kaikki on yksilöllistä että kellä nousee paino femodenistä ja kellä ei...

Itse söin niitä noin neljä vuotta, eikä paino noussut ollenkaan. Myöskään turvotusta tai muita haittoja en huomannut. Sitä ennen söin Yasmin-merkkisiä, enkä tosiaan missään asiassa huomannut muutosta, vaikka vaihdoin merkkiä :)

Yhteistyössä