Femar?

Hei,

onko kenelläkään kokemuksia Femar-lääkkeestä? Minulla on nyt menossa ensimmäinen kierto sillä. Kaksi kiertoa käytin Clomifenia ja ovulaatio tapahtui (toisella kertaa irtosi varmaan useampikin munis?!). Mulla ilmeisesti liian ohut limakalvo, femarin pitäisi auttaa siihenkin?! Olo on aika epätoivoinen, eikä päässä pyöri kuin yksi ajatus... :-/
 
Hei,
Minulla on kokemusta yhden paketin verran eli kolme kuukautta ovulaation induktiohoitona inseminaation yhteydessä.
En ole käyttänyt aikaisemmin muita lääkkeitä (clomeja), joten en osaa vertailla, mutta olen ollut tyytyväinen. Minulle ei ole tullut mitään sivuoireita ja vaste lääkkeeseen on ollut hyvä. Lääkkeettömässä kierrossa folli kp 10 oli 10 mm ja Femarilla 1. kierrossa kp 10 15mm, 2. kierrossa kp 12 18 mm ja 3. kierrossa kp 11 20,5 mm.
En ole kuullut/kysynyt vaikutuksesta limakalvoon, mutta hyvä jos auttaa myös siihen.
Joiltain palstoilta olen lukenut, että Femarissa olisi jotain epämuodostumariskejä, mutta eiköhän kaikessa joku riski kuitenkin ole, enkä tiedä millä lähteillä nämä kommentit oli kirjoitettu. En siis ole itse huolissani siitä ollenkaan. Kuulemma Jenkeissä lääkettä käytetään paljon.
 
Kesäinen hei!

Tahdon kertoa oman kokemuksen, koska olen kyseiselle lääkkeelle ja sen määränneelle lääkärille ikikiitollinen. Mulla on lievä PCO ja yritystä oli melkein vuos kun julkisella tehtiin tutkimukset ja määrättiin clomifenia. Söin 4 kuuria, joista kahdesta raskauduin. Ensimmäisestä seurasi keskeytynyt keskenmeno (todettiin rv 12+) ja toisesta tuulimuna (todettiin rv 7+).

Näiden pettymysten jälkeen mentiin yksityiselle, jossa sain reseptin femaria. Lääkäri kertoi samaa mitä kirjoitittekin, parempia tuloksia lievemmillä sivuoireilla. Ja kyllä, toisesta kuurista raskauduin ja nyt viereisessä huoneessa nukkuu 8kk poika :heart: ! Suosittelen kovaan ääneen tuota lääkettä kaikille, yhden suosituksen tuloksena on jo pitkälle edennyt raskaus (jota ennen keskenmeno clomeilla). Tätä ei nyt tietenkään voi yleistää, mutta oma kokemus on vahvasti kys. lääkkeen puolella. Ja limakalvoista sen verran että clomifen ohentaa kovasti, femar ei ollenkaan.

Vanilja ja Eena, hurjasti onnea teille! Tiedän miltä tuntuu kun päässä on vain se yksi ajatus.. ;)
 
Femaria vastaava lääke on myös Arimidex, jolla myös positiivisia käyttäjiä tällä palstalla. Itselläni myös oli lievä PCO, vuosi yritystä takana kun mentiin yksityiselle tutkimuksiin, Clomifenille ei vastetta, kun taas Arimidex toimi. Mulla laskettu aika pian käsillä, joten suosittelen lääkettä myös lämpimästi ja yhdyn edellisiin. Mistään epämuodostumista en ole mitään kuullutukaan, lääkäri, joka mulle lääkettä määräsi on alan guru ja parhaimpia asiantuntijoita Suomessa, joten luotan täysin lääkkeen turvallisuuteenkin. Onnea matkaan! :heart:
 
Suosittelen kanssa tuota femaria.hyvin kasvoi follit sillä ja kierto lyheni.Mulle tuli sellaista sivuvaikutusta että tuli näppyjä yläselkään.

Harmi vain ettei raskautta sillä tullut vaikka kaikki kunnossa.

stellinaMissä te olitte hoidossa??
 

Yhteistyössä