Femar ja ovulaatio

Minkälaisia kokemuksia teillä on femarista? Onko joku onnistunut raskautumaan sen avulla ja kuinka nopeasti? Itselläni ensimmäinen kierto menossa ja kiinnostaa kovasti muiden kokemukset. Clomeja söin aiemmin, mutta niistä ei hyötyä ollut. Nyt on ollut erilaiset oireet, kuin normi kierroissa eli aiemmin ei ole ollut mitään tuntemuksia ovulaation aikaan ja oireet alkaa vasta noin viikkoa ennen menkkojen alkua eli PMS. Nyt kuitenkin ovulaation aikaan nännit tulivat aroiksi! Yleensä tähän aikaan kierrosta ei ole niin minkäänlaisia oireita. Liitän nämä nänni oireet ovulaatioon, koska kerran kun minulla oli vastaavat oireet oviksen aikaan ja kävin ultrassa niin lääkäri vahvisti, että olin ovuloinut siinä kierrossa.

Olisi vaan kiva kuulla onnistumiskokemuksia tästä lääkkeestä...?!
 
Minua kiinnostaa myös sillä mullakin vaihdettiin juuri Clomit Femariin. Lisäksi vaihtui Fostimon Puregoniin ja loppukierto menee tuttuun tapaan Pregnylin ja lugesteronin kanssa. Pregnyl varmistaa oviksen ja ultrassa seurataan ennen sen pistämistä follin kasvua. Mullakaan ei Clomit vaikuttaneet yhdellä tabletilla. Kahdella oli kyllä vaikutusta, mutta limakalvon kasvu huonontui entisestään ja päädyttiin sitten vaihtamaan valmistetta. Clomit aiheuttivat ekalla kuurilla masennusta ja myöhemmillä kerroilla muita mielialaoireita, mutta muuten lähinnä vain kipuiluja. Fostimon ei aiheuttanut sivuvaiutuksia.

Onko sulla seurantaultrat? Nehän pitäisi olla aina, kun on follikkelin kasvua stimuloiva lääkitys käytössä.
 
Joo siis kävin ultrassa ja siellä oli kolme munasolua kehittynyt, mutta liian pieniä kuulemma (muistaakseni 12, 13 ja 14) ja limakalvo liian ohut. Clomeilla kävi sama juttu mullakin, että limakalvo oheni liikaa vaikka munasolu kyllä kasvoi, tosin en usko, että se irtosi sitten kuitenkaan...
Yritin kyllä siellä sanoa, että mun kierto yleensäkin pitempi, kun sen 28 pv, joten jos kp 14 ei oo ton isompia niin emmä nyt ite ois vielä luovuttanut. Ja mä luulen, että mulla ovis oli tossa kp 19-20 tienoilla... Mulle siis tarjottiin ens kiertoon puregon ja pregnyl, mutta tuskin niitä ainakaan toistaiseksi aloitan...

Kauan te ootte yrittänyt lasta?
 
Mulla on myös pitkä kierto ja edellisilläkin lääkkeillä ovis vasta siinä kp20 tienoilla. Saatiin siis pistoksilla kuitenkin kasvateltua follia ihan hyvin, joskin niitä tarvittiin paljon. Myöhäinen ovis saattaa olla ongelma, koska limakalvon rakenne saattaa ehtiä muuttua huonoksi ja munasolunkin laatu saattaa olla sitten jo "vanha". Kannattaa kokeilla muilla lääkkeillä. Useinhan tarjotaan ensin noita edullisempia ja sitten tarvittaessa hienosäädetään, että päästäisiin toivottuun lopputulokseen. Monilla kun ne edullisemmatkin auttavat, niin niistä sitten aloitellaan. Pregnyl kypsyttää follin loppuun ja varmistaa oviksen, joten sivuvaikutuksistaan huolimatta on ihan hyvä tuote. Itse en jätä käyttämättä vaikka ovisplussan saisinkin.

Luulisi, että olisit saanut muutaman päivän päähän uuden kontrolliultran ja lisää kypsytteleviä lääkkeitä. Minua hoitavilla lääkäreillä ei tuollainen tulisi edes mieleen, vaan joka kierrolla panostetaan täysillä onnistumisen mahdollistamiseksi. Onhan se itsestäkin kiinni millaisiin hoitoihin on valmis, mutta lääkehoito on kevyimmästä päästä ja sillä saadaan monien kohdalla onnistuminen aikaan.

Meillä on nyt yk21 eli parin kuukauden päästä tulee 2 vuotta täyteen. Aika tuskaiselta välillä tuntuu. Nytkin on aika ristiriitaiset ajatukset. Toisaalta turhauttaa kovasti ja onnistuminen tuntuu kaukaiselta, mutta olen toiveikas ja odotan innolla uutta kiertoa ja hoitojen jatkumista. Tässäkin kierrossa olen ehkä kystasta huolimatta ovuloinut, ainakin oireiden perusteella. Onnistumineen luomuna en usko, mutta onhan se jännää odotella pääseekö testaamaan.
 

Yhteistyössä