FB on sulkenut tilini ja vaatii asentamaan McAfeen?? Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtalotovereita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtalotovereita?

Vieras
Kun yritän kirjautua läppäriltä Facebookiin, tulee ruutuun ilmoitus, että tilini on väliaikaisesti suljettu, koska "koneessasi saattaa olla virus" ja seuraavassa kohdassa on linkki, mistä voi ladata McAfee-virustorjunnan, jolla kone pitäisi heidän mukaansa tarkastaa. Olen kuulemma saattanut jonkun muun ohjelman latauksen yhteydessä ladata koneelleni haittaohjelman. iPadilla ja puhelimella profiiliini kuitenkin pääsee edelleen. Tämähän on varsinaista pakkomarkkinointia, jos FB:a ei enää voi käyttää ilman tiettyä, nimettyä virustorjuntaohjelmaa! Mitä ihmettä tämä on?

Minulla on viikon vanha läppäri, jossa on juuri ladattu F-secure, joten ei tasan ole mitään viruksia. Mitään muita ohjelmia en ole koneelleni vielä edes ladannut. Tein kuitenkin varmuuden vuoksi tsekkauksen, eikä F-secure löytänyt koneelta ongelmia. Mitäs tässä nyt sitten tehdään? Ei koskaan enää käytetä Facebookia läppäriltä?

Älä lataa sitä MC afeeta, ei toimi muiden virustorjuntojen kanssa, vaan jumittaa koneen. Ihan pska yritys se ohjelma.
Jossain on pienellä se rastinpaikka että älä asenna tätä.

Ainakin Adobe Flashin mukana tulee salakähmään toi McAfee, joka sitten alkaa "skannailla" sun konetta ja väittää että siinä on 1500 virusta ja diipadaa.
Poista McAfee siis, ja katso tarkkaan ruksit kohdilleen jos adoben tuotteita päivität.

Ainakin Adobe Flashin mukana tulee salakähmään toi McAfee, joka sitten alkaa "skannailla" sun konetta ja väittää että siinä on 1500 virusta ja diipadaa.
Poista McAfee siis, ja katso tarkkaan ruksit kohdilleen jos adoben tuotteita päivität.

Siis, minulla ei ole McAfeeta, enkä aio sitä ladatakaan. Vanhassa koneessa se oli, mutta nyt kun sain nuo uudet F-secure asennuskoodit, niin asensin sen vanhaankin koneeseen ja ennen asentamista se vaati poistamaan McAfeen. Ja se tosiaan tekee juuri tuota: skannailee ja sekoilee. Eli, en siis tule koskaan enää käyttämään Facebookia tältä koneelta? Vai mitä?

Googlettamalla löysin vihaisia englanninkielisiä keskusteluja samasta aiheesta. Tämä on siis joku FB:n ja McAfeen uusi pakkomarkkinointiprojekti.

Siis et pysty poistamaan sitä McAfeeta? Mä olen saanut sen ihan normaalisti poistettua, kun joskus vahingossa sen koneelle päästin. Eikä sitä tarvii erikseen ladata, kun se tulee huomaamatta jonkun toisen ohjelman mukana. Jos siis ei katso jumalattoman tarkkaan mitkä kohdat on latausikkunassa ruksittu (niinkuin tietysti aina pitäisi...).

Siis et pysty poistamaan sitä McAfeeta? Mä olen saanut sen ihan normaalisti poistettua, kun joskus vahingossa sen koneelle päästin. Eikä sitä tarvii erikseen ladata, kun se tulee huomaamatta jonkun toisen ohjelman mukana. Jos siis ei katso jumalattoman tarkkaan mitkä kohdat on latausikkunassa ruksittu (niinkuin tietysti aina pitäisi...).

Minulla EI ole McAfeeta enkä sitä haluakaan. Mutta jos en ota sitä koneelleni, ei Fb enää avaa tiliäni. Kuitenkin tuolla jenkkien keskusteluissa käy ilmi, että monella on kone mennyt täysin jumiin, kun ovat FB:n käskystä McAfeen ladanneet. Lisäksi se on tuhonnut koneelta muut virusohjelmat.

Okei...älä nyt ainakaan lataa sitä, se on oikeasti ihan hirveä ohjelma enkä usko että sillä on mitään tekemistä virustorjunnan kanssa. Toivottavasti tänne tulisi kohta joku joka ymmärtää näiden päälle vähän paremmin, koitetaan pitää ylhäällä:)

Olethan varmasti aidolla fb:n etusivulla? Tuli vaan mieleen. Tossa tilanteessa voisin jopa harkita soittoa johonkin maksulliseen mikrotukeen.

Tommosen löysin:
"Just my laptop was giving problems. Logged on using IE instead of Firefox and Success again. Went to Options in the Firefox browser and deleted the firefox cookie and the logged on. Success."

Okei...älä nyt ainakaan lataa sitä, se on oikeasti ihan hirveä ohjelma enkä usko että sillä on mitään tekemistä virustorjunnan kanssa. Toivottavasti tänne tulisi kohta joku joka ymmärtää näiden päälle vähän paremmin, koitetaan pitää ylhäällä:)

Olethan varmasti aidolla fb:n etusivulla? Tuli vaan mieleen. Tossa tilanteessa voisin jopa harkita soittoa johonkin maksulliseen mikrotukeen.

Jan Hus B

Yhteistyössä