V
"vieras"
Vieras
Aiemmin minäkin pidin nimeä ihan kivana, mutta onneksi selkisi, mitä se tarkoittaa... Enää en harkitsisi sitä lapselleni.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Itse en pidä Fanni-nimestä edes hitusen vertaa ja meillä käytiin aikoinaan mahdoton vääntö tytön nimestä, miehen mummu on ollut Fanny ja mies ja koko miehen suku painosti antamaan tytöllekin nimeksi Fanny.. En taipunut edes toiseksi tai kolmanneksi nimeksi=)
Se vaan on mummujen nimi, appiukon sedän leski Fanni-mummu täyttää kesällä 100v.=)
ja muutenkin aika kamala, anteeksi vaan kaikille.
Mutta makuasiathan on niin henk koht. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä..
Fanny = funny minun mielessäni, eli lapsesi on naurettava. Toinen mikä tulee mieleen on sanonta "s*it hits the fan". TIetty tiedän tuon slangimääritelmän myös fanny:lle eikä tuo suora suomennos Fanni siitä sen kauniimpaa tai hienompaa tee. Ihan sama kuin joku Viljami on väännös Williamista tampio-suomalaisille...
Tällä logiikalla myös siis näin:
Uuno= lapsesi on ääliö
Urpo= lapsesi on idiootti
Tauno= lapsesi on tolvana
Eino= lapsesi on satavuotias
Regina= lapsesi on horatsu
Jasmine/Jessica/Jade= lapsesi on pissis tai white trash
Kettu/Susi/Ruu= vanhempasi ovat ääliöitä
Otso= lapsesi on karhu
Olga= lapsesi on ryssä
Jorma= lapsesi on miehen sukuelin
Elin= mulkku
Lina= pöytäliina
jne
Mun mummun äiti oli Fanni (eli on vanha nimi) ja tuo mun mielestä aivan ihana nimi. Jos olisin joskus tytön saanut, niin tytöstä olis hyvin todennäkösesti tullut Fanni.
Niin, Fanny tarkoittaa tosiaan toosaa. Jos antaa lapselleen sen nimeksi, niin saa aikamoisen taakan kantaa matkustellessaan, vaihdossa tai jos tulee vaikka brittejä vaihto-oppilaita omaan kouluun. Lisäksi lapset osaa englantia (siis suomalaiset) aika hyvin nykyään, ja nimenomaan kaiken näköisiä idiomaattisia ilmaisuja ja slangijuttuja, joten saattaa saada kuraa niskaansa tuolla nimellä ihan kotosuomessakin.