faktaa puudutteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkäävä

Vieras
Tiedättekö milloin on epiduraalin ja spinaalin viimeiset ajankohdat saada eli pajon saa olla paikat auki?
Voiko käydä niin, ettei näitä puudutteita saisi ollenkaan, jos menee liian myöhään sairaalaan? Milloin sairaalasta lähetetään kotiin, siis lähetetäänkö vaikka paikat olisi auennut jo jonkin verran? :'(

mulle annettiin epiduraali kun paikat oli 4 senttiä auki, kätilö sanoi että se on "ihanne" aukiolomäärä ( :laugh: miten paremmin voisi sanoa). ja saliin otettiin kun mentiin sairaalaan ja olin 3 senttiä auki.

Jos niin käy ettei kerkee saamaan niitä, niin mulla ainakin oli siinä vaiheessa jo pahin ohi ei niitä sitten enää tarvittukaan. Mulla tosin tuli synnytys siinä vaiheessa kun kätilö tajusi että oli lähtenyt niin hurjaa vauhtia aukeamaan. Tunnissa 1 cm:stä auki ja olisi syntynyt ilman kätilöä jos kalvot olisi puhjenneet ilman apua.

Ei uskonut ennenkuin katto että näin on tapahtunut, kun sanoin että lapsi tulee pihalle nyt.

Kyllä ne sisälle ottaa sairaalaan jos synnytys on selvästi käynnissä etkä voisi enää kuvitellakaan että voisit olla kotona. Epiduraalin vaikutuksen alkaminen kestää 15 minuuttia ja sen antaminen pitää lopettaa kun paikat on 8cm auki. Eli siinäpäs ne rajoitteet sitten on, kätilö arvioi tilanteen mukaan että mitä kannattaa tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:47 mammammaa kirjoitti:
Kyllä ne sisälle ottaa sairaalaan jos synnytys on selvästi käynnissä etkä voisi enää kuvitellakaan että voisit olla kotona. Epiduraalin vaikutuksen alkaminen kestää 15 minuuttia ja sen antaminen pitää lopettaa kun paikat on 8cm auki. Eli siinäpäs ne rajoitteet sitten on, kätilö arvioi tilanteen mukaan että mitä kannattaa tehdä.

No mä sain kyllä vaikka oli yli 8cm auki..
Kun en uskonut kätilöä,että pian syntyy..
Elikkäs heti epiduraalin jälkein ponnistin jo ekaa kertaa..
Mutta oikeestaan en olisi tarvinut koko puudutusta,mutta halusin nukkua , enkä uskonut että pian olisi oikeasti ohi..
No enpä kerinnyt nukkua olleskaan ennen ponistus vaihetta.
Vasta kun oli suihkussa käyty ja kahvit juotu..
Mutta unet oli ihmeellisesti karissut silmistä,kun piti
pientä ihmettä ihastella :heart:
On se niin kumma,että aluksi hyvä kun pysyy hereillä ja sitten unesta ei tietookaan :D

Yhteistyössä