Facebookissa vain 14 kaveria!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 128 kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Sen kaverit oikeassa elämässä eivät ole Facebookissa
2. Hän hyväksyy kavereiksi vain sellaiset ihmiset, joiden kanssa on oikeasti tekemisissä
3. Hän ei hyväksy kavereiksi jumppatunnin Tiinaa, kansalaisopiston kurssinvetäjä Pirjoa, illanvietossa tavattua Petteriä eikä postinkantajaa

Itselläni on muistaakseni 10, siinäkin on puolet liikaa.
Facebookissa ei tarvitse olla yhtään kaveria, mahtaako ap tietää tätä shokkiuutista.
Kaikki ei ole siellä kyyläämässä turhien ihmisten turhia päivityksiä.

• Tykkää
Reactions: päätön
Voi olla joku harrastusryhmänt tms yhteydenpitopaikka, minkä takia on liittynyt facebookiin, eikä käytä sitä mihinkään muuhunkaan.

Mies liittyi facebookiin, kun sitä kautta sai aikoinaan ilmaisen virustorjunta ohjelman lisäosineen :cool: Minä en ole vielä löytänyt tarpeeksi hyvää syytä liittyä sinne.

Usein se tarkoittaa sitä, että ei varsinaisesti käytä facebookia tai sitten käyttää sitä yhteydenpitovälineenä lähinnä muutaman ihmisen kanssa. Yleensähän ihmisillä on facebook-kavereina työkavereita, opiskelukavereita, puolituttuja, sukulaisia, jne. mikä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki olisivat oikeita kavereita. Useimmilla on läheisiä ystäviä kourallinen. Ehkä joku haluaa pitää facebook-piirinsä pienenä. Ja jos ei käytä paljon facebookia, ei ehkä tule laittaneeksi kenellekään kaveripyyntöjäkään.

Minä liityin facebookiin tänä syksynä, kun sitä kautta pääsi jäseneksi paikalliseen lähi-- ja luomuruokarinkiin Kavereita 12. Yhdellä heistä on yli 300 kaveria, niistä vain muutama sukulaisia tai tuttavia, loput julkkiksia tai ympäri maailmaa hankittuja "kavereita", joiden kaikkien kanssa ei ole edes yhteistä kieltä.

Minusta olisi parempi, jos ei olisi kavereita ollenkaan. En tykkää, että päivitykseni leviävät kaverin kavereille, joten en kirjoittele facebookiin oikeastaan ollenkaan. Kuitenkin tykkään olla facebookissa, koska olen mukana parissa suljetussa ryhmässä, joita seuraan ja joissa olen mukana aktiivisesti.

Minulla on 25 ja pidän sitä maksimirajana. Kiusaannun, jos joku puolituttu pyrkii kaveriksi ja olen sen vuoksi laittanut kaikki mahdolliset estot välttääkseni keneltä tahansa kaverikutsuja. Jos en kehtaa olla hyväksymättä tarkistan onko tyyppi kaverikeräilijä ja joka ei hetken päästä huomaa 300 kaverinsa joukosta yhden hävinneen eli poistan hänet siis muutaman viikon kuluttua.

Olen mielelläni FB:ssa erilaisissa harrasteryhmissä, seuraan niitä tai muita kiinnostukseni kohteita. Siellä vaihdan mielipiteitä, kyselen ja olen ehtiessäni enemmänkin mukana seuraten mitä ryhmässä tapahtuu. Ovat useatkin tosi hyödyllisiä ja joista saan vinkkejä, ideoita yms. Myös kulttuuritarjonta, pienet yrittäjät, eri maiden matkailutarjonta jne. kiinnostaa. FB on mielestäni muuta kuin samoja juttuja jauhavat kaverit ja joista osa käyttäytyy kuin pieni natsi joko tykäten tai ei tykäten muiden palautteesta.

IHmissuhteeni eivät pohjaudu FB-kaveruuteen.

Tutkimusten mukaan ne, joilla on FB:ssä paljon kavereita tai vaihtavat usein profiilikuvia, ovat narsisteja. Olen 100% samaa mieltä.

Mulla on 40 ja siinä on puolet liikaa, kun en ole aikasemmin kehdannut kieltäytyä tuttujen kaveripyynnöistä. Nykyään kehtaan ja ohitan ne. Otan kaverilistalleni vain ne jotka on oikeasti ystäviä, kavereita tai muita joiden kanssa olen paljon enemmän tekemisissä kuin että ollaan muutama kerta juteltu tai ei edes sitäkään.

ihminen, jolla on tarvetta päteä FB-kavereiden määrällä, omaa todennäköisesti kovin heikon itsetunnon.

Sama pätee toki muihinkin ihmissuhteisiin. Kauhisteleeko ap. mahdollisesti tämän saman ystävän vähäistä seksikumppaneiden määrää, hänellä kun on "uusi poikaystävä" joka baarireissun jälkeen?

Yhteistyössä