Facebook vie puolison kaiken ajan

  • Viestiketjun aloittaja Kohta epätoivoinen mies
  • Ensimmäinen viesti
Kohta epätoivoinen mies
Hei,
toivoisin kommentteja/neuvoja mitä tehdä.
Vaimoni innostui facebookista noin parisen vuotta sitten.
Nyt tilanne on se että hän viettää siellä käytännössä kaiken liikenevän ajan.
Illat kotona ja viikonloput menee tietokoneella ja kun lopettaa siellä, niin jatkaa kännykällä.
Meillä oli aiemmin kivoja yhteisiä menoja mutta ne on supistuneet minimiin.
Jos jossakin satutaan enää olemaan yhdessä niin sielläkin pitää päivittää/lukea facebookia lähes koko ajan.
Olen yrittänyt puhua asiasta hänelle moneen kertaan mutta mikään ei tunnu auttavan.
Se on kuulemma vaan niin koukuttavaa.
Olen jo vakavasti harkinnut eroa kun tuntuu ettei meillä ole enää juuri mitään yhteistä.
Kaipaan oikeasti hyviä neuvoja.
 
syrjäytettynä olemisesta
Todella kurja tilanne.

En tiedä, mitä neuvoisin. Olet varmasti yrittänyt puhua asiasta vaimollesi. Kertonut, miten ikävältä tuntuu, että face jatkuvasti syrjäyttää sinut.

Olet myös yrittänyt saada häntä mukaan erilaisiin tilaisuuksiin, mutta sielläkin vaimollesi on tärkeämpää face.

Alussa varmaan kuvittelit, että vaimosi kiinnostus facea kohtaan laimenee, mutta tilanne on vain pahentunut. Osaisiko joku A-klinikalta antaa neuvoja. Siellä pyritään purkamaan ihmisten riippuvuuksia.
 
vierailija
Suostuiskohan vaimo siihen, että ostatte hänelle toisen puhelimen jolla ei pääse faceen ja hän käytäisi sitä aluksi vaikka silloin kun olette yhdessä jossain.
 
Väenö
Ei muuta ku puhelimet ja muut viesti vehkeet emännältä poes.
Taskuu tulitikut ja tuohen käppyröetä. Loppuu turha viestittely, on se nuotion sytytys ja savumerkkien laetto sen verran hankaloa hommoa...

Ps. Varsinni, kun pittää vielä kantoa vilttie kaenalossa.
 
onneksi ei kiinnosta
Vie vaimo jonnekkin mökille ja sitä ennen ota siltä puhelin pois. Jos se riippuvuus jotenkin laukeaisi. Puhutaan alkoholi-shoppaamis jne riippuvuuksista. Itse käyn ehkä kerran viikossa fb:ssa. Ehkä vaimollasi on jokin mielenkiintoinen juttu siellä meneillään. Voi tarkoittaa vain tavallista juoruilua ja siitä juttua riittää. Mua ei kiinnosta niin paljon mitä toiset tekevät tai jättävät tekemättä. Pidän enemmän kasvotusten kanssa tapaamisesta ja juttuilusta. On eräs erittäin hyvä ystävä fb:ssa joka käy päivittäin kirjoittelemassa ja puh. aina mukana ja siihen kommentoi missä ollaan ja mitä tehdään ja kuvia laittaa samalla ja olen kieltänyt minun kuvaamisen. Ja sillä on sen kotona tietokone auki ja aina kun olen siellä, niin pitää fb:iin kirjoittaa samalla. Jotenkin väliin sairasta touhua, kun pitää välillä kommentoida. Kerkeää sen sitten myöhemminkin kirjoittaa tai kuvia lähettää.
 
Voisin olla se vaimo
Meillä sama juttu, paitsi että mieheni on aika ollut koukussa telkkariin ja urheiluun. Nyt hän sitten valittaa, kun olen aina Facessa.. Mitä hittoa?! Ei mies ole ennenkään mitään kahdenkeskistä kauheasti järjestänyt. Jos ei hän makaa sohvalla, niin hän on töissä. Itse olen lasten kanssa kotona. Välillä olin työelämässä ja rahaakin oli enemmän, mutta ei se meidän ajankäyttöön vaikuttanut. Olen tuntenut itseni yksinhuoltajaksi jo monta vuotta. Käyn lasteni kanssa milloin uimahallissa, milloin lastentapahtumissa. Mutta olen aina se ainoa aikuinen noissa menoissa. Ei miestäni kiinnosta. Siksi ihmettelen, että miksi hän nyt vetää herneen nenään?
 
pistepirkko
No siksi, että facessa sä et duunaa perheen kanssa. Vaikka viet kersojasi yksin ties minne, niin sä teet jotain perheen kanssa, mutta facessa sä duunaat muiden kanssa juttuja, ja se sitä potuttaa. Sulla on muutakin elämää.
 
näin
Itse olen pysynyt poissa facebookista juuri siksi, kun tiedän että siihen voi koukuttua. Ja elämässä on niin paljon kivempia asioita.

Tiedän yhden perheen joka tekee niin, että puhelimet (sekä aikuisten että lasten) laitetaan kotiin tullessa yhden lipaston päälle, ja niihin ei kosketa illan aikana jos nyt ei puhelin soi. Tämä lähinnä teini-ikäisten lasten takia, jotka muuten ovat koko illan nenä kiinni puhelimessa. Minusta tuo on hyvä ajatus, että kun perhe on kotona niin keskitytään siihen yhdessä olemiseen eikä puhelimiin.
 

Yhteistyössä