Facebook ja sen tarkoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Yhdessä vaiheessa kaikki puhu Facebookista ja että tuu säkin mukaan kun löydät kaikki kaverit tms. Meni vuosi ennenkuin "liityin" huomasin että jokseenkin oli kiva tosiaan löytää niitä ihmisiä jota ei ollut tavannut melkein 10vuoteen ja mietti mitä niiden elämään kuuluu, jossain vaiheessa vaihdettiin kuulumiset ja siihen se sitten jäikin.

Huomasin että mulla on noin 300 ystävää joista 70% en ole missään tekemisissä, voiko sellasia poistaa ylipäätänsä, onhan mulla puhelimessakin joitain numeroita mitä en ainakaan puoleenvuoteen ole käyttänyt.

Sitten tuli vaihe millon kaikki pelasi jotain tai testasi ja niitä sitten tuli etusivulle täyteen, nyt se vaihe on ohi ja onneksi mulla ei aikaa tollaseen ole..

(kotiäitinä) kävin välillä katselemassa tilapäivityksiä (tänään dokataan) "maria on eronnut" ja mietin että onko tää nyt oikeesti mun juttu, nyt kun olen raskaana olen taas tykästynyt Facebookiin ja olen tehnyt melkein 2kerttaa päivässä omat kuulumiset ja noin 5 ihmistä kommentoi tai tykkää, yleinsä niitä samoja.

Niin ja tämä chat tulee halvemmaksi ja synttärikutsutkin laitettiin facen kautta, toimii kieltämättä.

Yhdellä ystävälläni tilapäivityksiä on noin 5-7kerttaa päivässä missä valittaa kivuista ja siitä että kärsii töissä, vaikka kotona on ihana mies ja lapsi.. valitettavasti kaikki nauravat tälle ihmisellä, hyvä kun ei kerro koska menee kakalle ja paljon se sattui..

Aloin jo miettimään että missä menee raja, voiko ystäviänsä poistaa ilman että joku suuttuu? voiko suoraan sanoa että älä valita täällä 24h/ olenko minä ärsyttävä päivittäjä?
miten muut käyttää facebookia ja onko siitä ollu haittaa tai hyötyä?

Mulla on kaverilistalla suunnilleen 80 tyyppiä. Suht säännöllisesti sinne tulee lisää ihmisiä, ja suht säännöllsesti laitan tilapäivityksen, että aion siivota kaverilistalta sellaiset, joiden kanssa en ole tekemisissä, että sellaiset voivat ihan itse lähteä, ettei tuu sitten paha mieli.
Ja joo, joitain sieltä aina sitten katoaakin, eikä ketään ala harmittaa.

Mä olen Facessa oikeastaan 24/7. Noh, nukkuessani vain unissani. En lue niitä päivityksiä, jotka ei kiinnosta. Mutta jo ihan opintojeni kannalta tärkeää matskua valuu siellä koko ajan. Saan yhteyden ihmisiin, joiden kanssa en arkielämässä hirveästi voi jutella ainakaan kovin usein, esim. poliitikot.

Facebook on mun virtuaalinen lisäke.

Mulla ei alun alkaenkaan ollut tarkoitus löytää naamakirjan kautta joitain vanhoja luokkakavereita tai muita nobodeja. Kavereina on ainoastaan tärkeitä ihmisiä ja heitä on kourallinen. En ota tuota nettimaailmaa mitenkään vakavasti, vaan se on tapa olla yhteyksissä ja vaihtaa pintapuoliset kuulumiset. Kunnon kuulumisten vaihdot ja sosiaalinen kanssakäyminen on erikseen. :)

Raja menee siinä etten mieti voiko jonkun poistaa kaverilistalta vai ei?
Harvemmin tykkään kenenkään tilasta, tai kommentoin päivityksiä.
En liity mihinkään ryhmiin ym

Facebook meni jo, Google Plus tuli. Ja voi jeppe, miten paljon mukavampi sitä on käyttää.

google-plus-funny-images-6.gif

Yhteistyössä