facebook ja farmville peli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
mulle tulee päivittäin 15-20 kutsua mä oon sitä kerran vilkassut mutta mun englannintaito on huono..

kertokaahan mitä siinä tehdään ja mikä sen pelin juju on

ärsyttää kun saan niitä kutsuja mutta kun en tajua niin ohitan kaikki

jos tavaroita mitä?ja mitä mä teen niillä?
tai jos naapuriks niin mitäs se sit meinaa?

kerran koitin pelata rahat meni johonkin outoon ja niitä maa länttejä koitin siirrellä mutta sekään ei onnistunutku eivät jääneet siihen mihin yritin

Wikipediasta kopioituna pelin idea:

Pelin kulku
Pelissä kasvatetaan kasveja, puita ja hoidetaan eläimiä. Tavoitteena on kerätä palkintoruusukkeita. Aina kun pelissä ostaa marketista jotain, autetaan kavereita tai kynnetään maata, saadaan kokemusta, jota tarvitaan seuraavalle tasolle pääsemiseen. Aina kun pääsee uudelle tasolle, saa setelin ja normaalia rahaa. Tämän lisäksi kaupasta voi ostaa enemmän tavaraa. Jos esimerkiksi kuluttaa tarpeeksi rahaa kaupassa, saa palkinnon. Palkintona on yleensä seteli, rahaa ja jokin kaupassa oleva tavara ilmaiseksi.

[muokkaa] Kauppa
Kaupasta voi ostaa siemeniä, puita, eläimiä, rakennuksia, koristeluesineitä ja ajoneuvoja. Farmiaan voi myös laajentaa kaupassa.

Kaupassa myytävät siemenet:

Mansikka
Munakoiso
Vehnä
Soijapapu
Kesäkurpitsa (Squash)
Kurpitsa (Pumpkin)
Artisokka
Riisi
Vadelma
Puuvilla
Paprika
(Chili)pippuri
Aloe vera
Ananas
Mustikka
Vesimeloni
Viinirypäleet
Tomaatti
Peruna
Porkkana
Kahvi
Maissi
Auringonkukka
Kaali
Vihreä tee
Karhunvatukka
Punainen vehnä
Sokeriruoko
Herne
Keltainen meloni
Sipuli
Parsakaali
Parsa

[muokkaa] Kaverit
FarmVilleen voi laittaa naapureikseen omia Facebook-kavereita, jos molemmat näin haluavat. Kavereiden maatilalle mennessä kaveria ei näy, vaikka tämä olisikin siellä. Kaverin maatilalla voi auttaa työssä, josta saa palkinnoksi rahaa ja kokemusta.

[muokkaa] Pelto
Pellolla voi kasvattaa kasveja, hedelmiä tai viljaa, ja näiden siemeniä kylväessä pelaaja saa lisää kokemuspisteitä (experience points). Ennen kylvöä pelto pitää kuitenkin kyntää, mutta siitäkin saa lisää kokemuspisteitä. Kun kasvit ovat valmiita, pelaajalla on saman verran aikaa poimia ne, kuin niiden kasvamiseenkin aikaa kului. Eri kasvien kasvuajat vaihtelevat. Poimimisen yhteydessä poimitut kasvit automaattisesti "myydään" jolloin pelaaja saa lisää rahaa sekä kokemuspisteitä. Jos kasveja ei määräaikaan mennessä poimi, ne kuihtuvat. Kuihtuneita kasveja ei voi enää poimia.

No jos lähettää sulle kanan, niin saat kerättyä 1 päivän jälkeen sen munia.
Ja sama jatkuu joka päivä. Eli saat siitä rahaa.

Ja juu siellä ei niitä peltoja siirretä mutta puita ja muita pystyy siirtämään.
Ja noista naapureista, että kun käyt niiden tilalla saat pisteitä ja rahaa. Mitä taasen pystyt käyttämään pelissä hyödyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
jos tavaroita mitä?ja mitä mä teen niillä?
tai jos naapuriks niin mitäs se sit meinaa?

kerran koitin pelata rahat meni johonkin outoon ja niitä maa länttejä koitin siirrellä mutta sekään ei onnistunutku eivät jääneet siihen mihin yritin

Niitä maalänttejä ei voi siirrellä. Ne voi toki poistaa punaisella lapiolla.

Yhteistyössä