exällä uusi.. hajottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hukassa"

Vieras
Pakko purkaa tämä nyt jonnekin.

Ex-aviopuolisoni on muutaman kerran käynyt ulkona uuden ihmisen kanssa ja minä... hajosin totaalisesti.
Kaikki se rakentunut hyvä fiilis ja asenne, että minä pärjään, kaikki on hyvin, katosi silmänräpäyksessä.

Yhteistä taivalta takana kymmenisen vuotta, erosta pari vuotta ja minä olin se joka lähti. Yritettiin jo kerran uudelleen ja lähdin taas, tästä aikaa vuosi. Yhteisiä lapsia on, asuvat ex-puolisoni luona. Ero oli "shokki", vaikka se minun aloitteestani tapahtuikin. Taustalla ei mitään pettämistä yms. Olemme käyneet läpi ns. sopuisan eron ja pysyneet erittäin hyvissä väleissä. Soittelemme ja tapaamme usein, keskustelemme myös muista kuin lapsiin liittyvistä asioista. Ymmärrämme toisiamme ja olemme toisillemme edelleen tärkeitä. Minkäänlaista romanttista suhdetta ei välillämme ole.

Olen itse melko tuoreessa parisuhteessa ja tämä ihminen on ihana ja hyvä kumppani, tuntuu todella välittävän minusta. Lasten kanssakin pärjää, joskaan ei yhteisiä hetkiä ilmiselvästi niin halajakaan, mitä en kuitenkaan pidä ongelmallisena.

Nyt kun jokin aika sitten ex-aviopuolisoni kertoi tavanneensa uuden ihmisen, sekosin täysin. Olen itkenyt silmät päästäni ja hetken kuluttua kerännyt itseni, kunnes taas olen purskahtamaisillani itkuun.

Tiedän, että tämä on jokin suruvaihe, joka menee ohi, mutta kauanko tälläistä kestää ja kestän? Olenko todella kuitenkin toivonut, että voisimme vielä olla perhe?

Harmittaa, kun en osaa nauttia tästä omasta parisuhteestani, joka tähän hetkeen asti on ollut seesteinen, pieniä riitoja lukuunottamatta. Välitän todella tästä ihmisestä ja pelkäänkin, että ajan hänet nyt kauemmas luotani kun vähän väliä itken ja kerron.voivani huonosti. Olen asiasta ja syistä hänelle kertonut vähän ja uskon hänen aivan oikeastikin ymmärtävän tilanteen. Mutta kuinka kauan hän jaksaa katsella ns. exänsä, perheensä ja aikaisemman kotinsa perään itkevää hermoheikkoa?

Haluan ja toivon ex-puolisolleni aivan sydämeni pohjasta onnea ja rakkautta elämäänsä. Ymmärrän, että meillä ei ole enää yhteistä tulevaisuutta perheenä edessä. Miksi sitten kuitenkin tämä tietoisuus uudesta ihmisestä hänen elämässään sattuu näin paljon?

* Mutta kuinka kauan hän jaksaa katsella ns. exänsä, perheensä ja aikaisemman kotinsa perään itkevää hermoheikkoa? *

Minusta tuo kertoo kaiken.Et ole toipunut erosta etkä todellakaan valmis uuteen suhteeseen.

[QUOTE="isipappa";28571224]Tämän täytyy olla pahimmanlaatuinen provo.

Pari vuotta sitten eronnut jolla on itsellä uusi kumppani, mutta exällä ei koskaan saisi olla mitään?

Sanon suoraan: Haista paska.[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä. Lähtenyt suhteesta itse kävelemään, on itse uudessa suhteessa ja kun ex saa uuden suhteen skitsoilee. Mene hoitoon, idiootti. Toivottavasti molemmat miehet tajuavat pysyä erossa moisesta psykosta.

Saattaa olla provo mutta aloittajan kaltaisia henkisesti häiriintyneitä naisia on tässä maassa vaikka kuinka paljon. Sääliksi käy niitä miehiä jotka tuollaisten kelkkaan ikinä lähtevät.

Ap on mies? Kuulostat eksältäni, kaikki hyvin kun saa itse mennä, mutta entisen vaimon uutta parisuhdetta ei kestetä. Minun eksäni ruikutti minua takaisin, vaikka jo asui uuden naisen kanssa. Sitä kesti ja jokaiseen vastaukseni oli ei kiitos. Muistutin myös, miten hän loukkaa uutta kumppaniaan ja pyysin, että aloittaisi edes kerran elämässään parisuhteen rehellisesti, eikä toistaisi samoja virheitä. Kaksi viikkoa viimeisen ruikutuskerran jälkeen kuulin heidän menneen naimisiin.
Sääliksi käy näitä uusia kumppaneita, joilla on varmaan aivan aitoja tunteita.

Et ole päässyt kokonaan eroon ja se varmasti vaikuttaa nykyiseen parisuhteeseen. Sinun täytyy nyt käydä nuo tunteet läpi jottei ne tule myöhemmin vastaan, toivottavasti kumppanisi ymmärtää. Tunteesi ovat käsittääkseni kuitenkin luonnollisia, moni jää vanhan suhteen vaikutuspiiriin loppuelämäkseen vaikka olisivat uudessa onnellisessa suhteessa. Nuo tunteet voivat olla kaipausta, surua, vihaa taikka kaikkia yhdessä. Mielestäni kaikista noista tunteista tulisi päästä eroon ennen uutta pysyvää suhdetta, mutta jokainen tavallaan.

Et ole päässyt kokonaan eroon ja se varmasti vaikuttaa nykyiseen parisuhteeseen. Sinun täytyy nyt käydä nuo tunteet läpi jottei ne tule myöhemmin vastaan, toivottavasti kumppanisi ymmärtää. Tunteesi ovat käsittääkseni kuitenkin luonnollisia, moni jää vanhan suhteen vaikutuspiiriin loppuelämäkseen vaikka olisivat uudessa onnellisessa suhteessa. Nuo tunteet voivat olla kaipausta, surua, vihaa taikka kaikkia yhdessä. Mielestäni kaikista noista tunteista tulisi päästä eroon ennen uutta pysyvää suhdetta, mutta jokainen tavallaan.

Tuskin se uusi suhde voi olla kovin onnellinen, jos entisen suhteen haamut mellastaa siinä edelleen?

Onahn tuo nyt ihan ymmärrettävää, nyt tuli tavallaan se lopullinen piste teidän suhteelle ja sunkin täytyy tajuta että teidän perhe on hajalla. Varmasti rankkaa kun tuskin kukaan suunnittelee lapsia tehdessään että erotaan ja lapsille tulee kaksi perhettä. Mutta noi olis tietty ollut hyvä käydä läpi ennen uuteen suhteeseen ryhtymistä.

Tuskin se uusi suhde voi olla kovin onnellinen, jos entisen suhteen haamut mellastaa siinä edelleen?

Kai sitä voi olla, mutta varjon se heittää. Jos ajatellaan vaikka entistä leskeä joka on löytänyt uuden onnen, varmasti hän kaipaa välillä entistään vaikka olisi pääsääntöisesti onnellinen. Ero on tietty erilainen tapaus, mutta silti uskon että onnellisuus on mahdollista myös tällaiselle.

[QUOTE="isipappa";28571224]Tämän täytyy olla pahimmanlaatuinen provo.

Pari vuotta sitten eronnut jolla on itsellä uusi kumppani, mutta exällä ei koskaan saisi olla mitään?

Sanon suoraan: Haista paska.[/QUOTE]
No todellakin. Mun exä oli tuollainen sekopää. Otti uuden äijän jo suhteemme aikana ja lopulta lähti lätkimään. Kun itse myöhemmin aloitin uuden suhteen niin sekopää-psyko-exä hyökkäsi välittömästi apajille kun sitä alkoi kuulemma kaduttamaan ja halusi perustaa perheen mun kanssa ja sitä ja tätä paskaa.

Mene ap johonkin terapiaan!

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Anna surun tulla.

Ei se nyt pelkästään tuomittavaa omistushalua ja narsismia ollenkaan tarvitse olla. Eksän uuden suhteen löytäminen on uusi askel erossa, mutta siitä puuttuu tietysti se omaan uuteen suhteeseen kuuluva onni ja endorfiini. Ero realisoituu taas vähäsen lisää, tulee surtavaksi vähäsen konkreettisemmin. Erosuru ikään kuin aktivoituu mielessä.

Älä pidä itseäsi hulluna äläkä välitä näistä tuomitsevista kommenteista. Sure itseksesi hetki se mitä on surrakseen, kyllä se mieli siitä kääntyy vielä niinkin päin että pystyt olemaan onnellinen niin eksäsi onnesta kuin omasta nykyisestä onnestasi. Ajattelen, että on rehellistä tuntea tunteensa, eikä haudata niitä kokonaan johonkin mukamas vihaan ja unohdukseen.

Hyvän suhteen päättyminen on surtava, vaikkei se loppuaikoina enää hyvä olisi ollutkaan. Mutta onnellista on, että elämässä on asioita jotka on suremisen arvoisia. Minusta kummallisia ihmisiä ovat ne jotka jumalattomasti rakastuvat, rupeavat suhteeseen, ja sitten kun se on loppu niin sitä ei "pim!!!" ollutkaan, se ei merkinnyt mitään, ... ikään kuin voisi leikata palan elämästään pois noin vain.

No täytyy kyllä sanoa ettei sinun itsekkyydelläsi ole mitään rajaa. Olet ollut moukka exääsi kohtaan jos suhteellisen hyvän suhteen olet jättänyt taaksesi ilman painavia syitä. (alkoiko menojalka vipattaa?)
Sitten löydät uuden kumppanin joka rakastaa sinua mutta sinä haahuilet exän ja nykyisen välillä. Se sinun exäsi on joutunut seuraamaan sinun pariutumistasi vierestä, sinun kohdellessa häntä ystävänä (olet pitänyt löyhässä hirressä) ja sitten et kestä exän uutta onnea.
Mitään muuta en toivo kuin että exäsi on löytänyt arvoisensa kumppanin ja se sinun uutesi ymmärtää ettei sinuun kannata tuhlata aikaansa.

Omistushalua -varmasti.
Olen sekopaa-psyko-exä -todennäköisesti.
Menen hoitoon -olisi varmasti syytä.
Toisen elämän kyttääminen ei ole mitään elämää -no ei todellakaan ole.

Ymmärrän, että tämä kuulostaa siltä, että olen hullu sekopää kyttääjä, joka yrittää kaikin mahdollisin keinoin sabotoida ex-puolisonsa elämää, sekoittaa lasten päät, eikä halua nähdä tosiasioita.
Minä ymmärrän tosiasiat ja haluan kaikille pelkästään hyvää. On kuitenkin yllättävän vaikeaa kohdata näitä tunteita, NYT, kun olen kuvitellut olevani "kunnossa" ja valmis elämään omaa elämääni sekä antamaan ex-puolisolleni tilaa elää omaa elämäänsä.

Valitsenko nämä tunteet? En.
Haluaisinko tuntea toisin? Haluaisin.
Olenko onnellinen ex-puolisoni elämän järjestymisestä ja uudesta onnesta? Olen.
Surettaako? Aivan kauheasti.
Olenko onnellinen omasta kumppanistani? Olen.
Tuntuiko minusta, että olin valmis uuteen suhteeseen? Tuntui.

herää vain kysymys,miksi sä rikoit sen edellisen suhteen? lasten perheen. terapiaankin SAA mennä! itseasiassa minusta pariterapia pitäs olla ehtona koko avioeron saamiselle,nykyään erotaan niin... niin helposti,ilman oikeita syitä. Toisaalta eihän se terapiakaan hyödytä mitään jos ei olla sitoutuneita suhteeseen...ehkä siis se pariterapia pitäskin olla "suoritettuna" ennen naimisiin menoa,vähän niinku ripari... tulis suhteen ongelmat esiin siinä vaiheessa kun molemmat on sitoutuneita suhteeseen... sillä minusta sellaista ongelmaa ei edes ole,mitä ei voi ratkoa(epäterveet riippuvuudet asia erikseen.mutta kyllä osa heistäkin voi toipua/parantua), mutta jos toinen ei ole sitoutunut suhteeseen kunnolla,niin silloinhan pienikin ongelma jää ratkaisematta.

ihan oikein sulle ap ku rikoit lastesi perheen ja todennäköisesti rikoit myös miehesi

Yhteistyössä