EXällä kaikki kotona ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eronnut\s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eronnut\s

Vieras
Kuulin tässä joulupyhinä nuorimmaiselta, että hänen äitinsä, minun ex vaimoni siis, puhuu minusta vieläkin aviomiehenään ja uudesta vaimostani siihen tyyliin että petän ex vaimoani hänen kanssaan. Erosimme 5 vuotta sitten, menin viime kesänä naimisiin nykyisen vaimoni kanssa. Eikö exällä ole elämän tosiasiat menneet päähän ?

Yhdessä teimme, allekirjoitimme ja veimme avioerohakemuksen ykkösosan. Sitä ennen oltiin puhuttu lähes vuosi kun ei yhteiselämästä tule mitään, ja sovittiin erosta. Kakkosvaiheen vein minä mutta hänkin allekirjoitti sen asiallisesti. Hänkin sai avioeropäätöksen. Hän TIETÄÄ että erosimme 5 vuotta sitten! Nykyiset puheet antavat kyllä sen kuvan ettei ole kaikki ruuvit kohdallaan. Onko tämä mielestänne normaalia käytöstä ??

Ei se mukavaa ole, mutta normaalia se on kyllä. Monet eronneet tajuavat vasta toisen asioiduttua tai löydettyä uuden kumppanin, että heillä ei ole sijaa enää heidän elämässään. Se on sellainen kriisi, että sitä aluksi torjuu sen ajatuksen, kunnes vähitellen tottuu ja ehkä jopa hyväksyy tilanteen.

Suurin osa eronneista käyttäytyy eron jälkeen ja etenkin silloin kun se entinen löytää uuden kumppanin, ihan idioottimaisesti, mutta se on stiä tunteiden jäsentelyä ja menee yleensä oho, jolloin tämä exäkin huomaa käyttäytyneensä tosiaan idioottimaisesti.

Et voi muuttaa asiaa. Anna hänelle aikaa sopeutua siihen että sinulla un uusi vaimo. Hän tottuu kyllä siihen aikanaan.

Äläkä sorru haukkumaanhäntä lapsille, vaikka hän tekisi niin. Lapsillakin on aivot ja he tekevät omat johtopäätöksensä ainakaan. Puhu lapsille ennemmin siitä kuika te ainoinaan rakastitte toisianne ja kuinka molemmat rakastavat lapsia edelleen... Se on lapsille tärkeää, sillä te olette molemmat heidän ainoita vanhempia ja heille rakkaita. Lapset kasvavat ja oppivat kyllä ajattelemaan ihan itse kuka puhuu mitäkin. Älä ota kantaa exän pumuhisiin, vaikka ne välilä sapettaisivatkin.

Kyllä nyt olis aika sen exänkin jatkaa matkaa ja hakea uusia elämyksiä elämäntiellä. On se kai ihan normaalia haahuilla ensimmäinen vuosi tai pari, mutta ei täysjärkinen ihminen lässytä viiden vuoden jälkeen lapsilleen kuinka ex-puoliso pettää häntä uuden vaimon tai miehen kanssa. Siinä olen samaa mieltä että kyllä ne lapset ymmärtää, ja alkavat kohta ymmärtää että äidillä ei hissi aina kulje ihan vinttiin asti.

Ystävättärelleni kävi ihan samoin. Hän itse aikoinaan halusi eroa, mies lähti.
Luonnollisesti mies löysi itselleen myöhemmin uuden kumppanin.
Silloin ystäväni olisi halunnut miehen takaisin. Kuitenkin niin että he olisivat tavallaan olleet edelleen eronnut pari, mies olisi maksanut elatusmaksut tms. , olisi ottanut lapset luokseen joka toinen viikonloppu ja ystäväni olisi ""säilyttänyt"" tavallaan vapautensa. Ilmeisesti ystäväni olisi halunnut jonkinlaista seurustelua ja sitoutumista varsinkin miehen osalta.
Vaikka pidänkin ystävästäni niin tämä kyllä kuulosti melko paksulta touhulta, huh huh.
Mies ei tietenkään suostunut moiseen, ja on myöhemmin avioitunut uuden kumppaninsa kanssa.
Ystäväni on aina nimitellyt tätä uutta naista huoraksi ym. todella halventavasti ja jaksaa haukkua muutenkin.
Vaikka nainen ei todellakaan tullut heidän liittoaan rikkomaan vaan vasta aikalailla eron jälkeen kuvioihin.
Ilmeisesti monelle on kova paikka että ex-kumppani löytää uuden ennen toista. Tiedä häntä.

Jos toinen puoliso ei hae eroa, hänellä on oikeus pitää puolisoaan aviokumppaninaan. Niin minä teen ja puhun lapsilleni.

Uskonkäsitykseni mukaan avioliitto on ikuinen. Oikeudenpäätökset paperilla eivät käsitystäni muuta.

Miksi lähtisin hakemaan uutta puolisoa, kun entinen on täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Jos asia vaivaa mieltänne, hakekaa raamatusta lisää luettavaa hakusanalla avioero. Raamattu löytyy myös netistä. Helppoa ja yksinkertaista.

Jos on erottu niin ei kerrota enää aviomiehestä, vaan entinen mieheni. Eikä ihan normaalia puhetta ole tällainen. Tahallaan saatetaan sekoittaa asioita mukamas kertomalla ihmisille ja lapsille.

Mitä tähän sekoitetaan mitä raamatussa sanotaan ihan uskomatonta? Taas näitä sekopäitä täällä on, jotka raamatulla lyövät toisia....

Yhteistyössä