Exä miehen perhejuhliin?

Apua, nyt tuli todellinen ongelma! Sanokaa hyvät ihmiset mitä teen! Tämä on sen luokan ongelma, että kaipaan muilta uusperheellisiltä ja miksei muiltakin kommentteja, yksinhuoltajilta myös, koska olen aivan äimänkäkenä... :eek: Mieheni sukulaisilla on pienimuotoiset juhlat tässä pian, meidän pieni uusperheemme on sinne luonnollisesti kutsuttu.
Mutta nyt probleema on se, että jostain syystä miehen exäkin on sinne tulossa. Haluaa ilmeisesti näyttää, ettei uusperheemme merkitse hänelle mitään, vaan hän haluaa edelleen pitää yllä "ystävyyttä" ex-miehensä sukulaisiin! Ongelma on siinä, että tämä nainen vihaa ja inhoaa minua (mieheni kertoi). Yksityiskohtiin en viitsi mennä. Eli mitäs tekisitte tässä vaikeassa tilanteessa? En haluaisi jäädä niistä juhlista pois, mutta en voi kuvitellakaan, että menisin samoihin pippaloihin tämän naisen kanssa. Kova, minua vanhempi keski-ikäinen nainen, työntää itseään aina esiin... huh! Bileet on aika pienet, joten siellä ei voisi vältelläkään.... :$
 
Tälläytyisin vimpan päälle, olisin oikein ihana ja hymyilisin koko juhlien ajan enkä tasan sata varmasti antaisi sitä nautintoa että näyttäisin tilanteesta jotenkin kärsivän. Ja toisaalta, eihän parisuhteen kariutuminen tarkoita että kaikki siihen liittyvät sillat pitäisi polttaa takanaan, ehkä miehesi suvussa todellakin on joitain naiselle tärkeitä ihmisiä.
 
pipari vielä
Kiitos kannustuksista naiset armaat!!! :flower: Jos tuota mieltä olette, niin voin kai harkita, vaikka miehelle jo sanoin, että en taida pystyä tulemaan ja hänkin sanoi, ettei sitten mennä ollenkaan... :ashamed: Tämän naisen käytös kuvottaa... :x
 
peuhu
Jos miehesi sukulaiset on niin töröjä että kutsuu tämän exän vaikka sinä olet nykyisin miehesi puoliso niin minusta teidän pitäisi ilmoittaa näille sukulaisille että ette miehesi kanssa menen kumpikaan sinne jos tämä exä kutsutaan :eek: Ovatpa tosi ajttalemattomia :(
 
Tottakai menet juhliin!

Minä en näe mitään kummallista siinä että miehesi ex on kutsuttu juhliin. Olen itse ollut mukana ex-mieheni suvun juhlissa: yo-juhlissa ja hautajaisissa. Näissä on ex mieheni nykyinen naisystävä tietenkin ollut mukana. Muitakin juhlia olemme yhdessä viettäneet, vaikka välimme ovat hyvää-päivää-tyyliä.
 
Mä menisin ja käyttäytyisin viimesen päälle.Tosin mua kyllä vähän mietityttää sukulaisten asenne jos on kyse pienimuotoisista juhlista että ei ole kovin fiksua kutsua sinne sekä exää että nykyistä naista.Jos olisi kyseessä sellaiset juhlat joihin kutsuttaisiin muutenkin paljon porukkaa niin tilanne olis vähän eri.Paskamaisena luonteena kuitenkin osallistuisin juhliin ja vetäisin pisteet kotiin.
 
naikkonen
Minusta taas on hiukan ihmeellistä, että tämä exä ylipäätään haluaa mukaan. En oikein usko, että itseäni kiinnostaisi enää mennä ex-miehen juhliin, joissa on vain hänen sukulaisiaan ja hän uuden naisensa kanssa, vaikka hyvin tuummekin hänen kanssa toimeen... Aika tomppelia kyllä miehen sukulaisiltakin, jos kerran ovat pienet juhlat.. voi tulla kiusallisia tilanteita. :eek:
 
Ex on ex. Ei siinä sen enempää. Pitäisi voida sietää puolin ja toisin, kuitenkin ex menneen talven lumia, merkittävä silloin jos yhteisiä lapsia. Toki voitte olla samassa huoneessa. Käyttäydy ainakin sinä hyvin. Ja kai miehesi on sitten lojaali sinulle?Jos siis jotakin kitkaa tulee?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2005 klo 12:48 naikkonen kirjoitti:
Minusta taas on hiukan ihmeellistä, että tämä exä ylipäätään haluaa mukaan. En oikein usko, että itseäni kiinnostaisi enää mennä ex-miehen juhliin, joissa on vain hänen sukulaisiaan ja hän uuden naisensa kanssa, vaikka hyvin tuummekin hänen kanssa toimeen... Aika tomppelia kyllä miehen sukulaisiltakin, jos kerran ovat pienet juhlat.. voi tulla kiusallisia tilanteita. :eek:
Oletko ajatellut, että joillekin ex:n sukulaisisista on voinut tulla ihan oikeita ystäviä?
Minä ainakin pidän yhteyttä muutaman ex:n sukulaisen kanssa. Olimme yli 10 vuotta tiiviisti tekemisissä keskenämme ja ystävystyimme. Pitääkö minun heittää ystävät yli laidan? Niitä ei liikaa ole varmaan kenelläkään. Toki yritän välttää ex:n kanssa yhtäaikaa vierailua, mutta koska ex:ni ei ilmoittele etukäteen menostaan se ei aina onnistu.
 
Mene ja koita viettää hauskat juhlat!Älä anna ex:si valtaa pilata onneanne...Laittaudu tosiaan kauniiksi ja älkääkä peitelkö rakkauttanne!Voi olla että seuraavissa juhlissa ei ex enää mukana ole.. ;)
Tyhmää minunkin mielestäni ex:tä edes tulla sinne ja sukulaisilta pyytää..Voisit käskeä vaikka miehesi sanomaan asiasta sukulaisilleen!Ja jos he todella ystäviä keskenään niin exä voisi vierailla vaikka eri päivänä...MEILLÄ EI ONNISTUISI AINAKAAN TUOLLAINEN! :kieh:
 
Deke
Eikun rinta rottingilla juhliin vaan. Exäsi enemmän pitäisi epäröidä juhliin tulemista. Sinä olet miehesi perheen jäsen nyt, ei exä. Hän on joskus ollut mutta ei ole enää. Ja siksi minäkin ihmettelen, että hän yleensä on halukas tulemaan miehesi perheen juhliin. Tervettä olisi alkaa irtaantua sukulaisuudesta, kun erosta on alkanut kulua aikaa. Pitäisi osata alkaa rakentaa omaa elämää, ja kun hänkin löytää uuden kumppanin niin sieltähän sitten tulee uusia ihmisiä hänen elämäänsä.
Yritä pitää itsetunto ylhäällä ja osoita juhlissa paikkasi. Kuulut miehesi vierelle ja hänen perheen sisälle. Tsemppiä!
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2005 klo 12:31 Deke kirjoitti:
Eikun rinta rottingilla juhliin vaan. Exäsi enemmän pitäisi epäröidä juhliin tulemista. Sinä olet miehesi perheen jäsen nyt, ei exä. Hän on joskus ollut mutta ei ole enää. Ja siksi minäkin ihmettelen, että hän yleensä on halukas tulemaan miehesi perheen juhliin. Tervettä olisi alkaa irtaantua sukulaisuudesta, kun erosta on alkanut kulua aikaa. Pitäisi osata alkaa rakentaa omaa elämää, ja kun hänkin löytää uuden kumppanin niin sieltähän sitten tulee uusia ihmisiä hänen elämäänsä.
Yritä pitää itsetunto ylhäällä ja osoita juhlissa paikkasi. Kuulut miehesi vierelle ja hänen perheen sisälle. Tsemppiä!
Olen samaa mieltä.
Ystäviä voi tottakai olla exän sukulaisten joukossa, mutta minä kyllä exänä miettisin tälläisessä tapauksessa että onko minun ihan pakko juhliin päästä..
 
Minä ainakin aion olla exän vanhempien kanssa tekemisissä ihan niinkuin ennenkin. Minun suhteeni exän sukulaisiin on minun ja heidän asia. Ei exän ja hänen mahdollisen uuden puolison.

En yleensäkään tutustu ihmisiin jonkun toisen henkilön vuoksi vaan olen heidän ystävä oman itseni takia. Miksi ei siis tällaisessakin tapauksessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 22:12 peuhu kirjoitti:
Jos miehesi sukulaiset on niin töröjä että kutsuu tämän exän vaikka sinä olet nykyisin miehesi puoliso niin minusta teidän pitäisi ilmoittaa näille sukulaisille että ette miehesi kanssa menen kumpikaan sinne jos tämä exä kutsutaan :eek: Ovatpa tosi ajttalemattomia :(
Minusta on todella töröä, jos ei voi mennä jos miehen ex tulee. Se vasta lapsellista käytöstä on.
 
Rotta
Jos minä inhoaisin exäni nykyistä, minä tuskin haluaisin tämän kanssa saman katon alle intiimeihin perhejuhliin vaikka muuten pitäisinkin miehen sukulaisten kanssa yhteyttä.

Onneksi pystyn ystävystymään muutenkin ihmisten kanssa kuin vain seurustelukumppaneiden sukulaisten.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 13:18 Kaunis Aamu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 22:12 peuhu kirjoitti:
Jos miehesi sukulaiset on niin töröjä että kutsuu tämän exän vaikka sinä olet nykyisin miehesi puoliso niin minusta teidän pitäisi ilmoittaa näille sukulaisille että ette miehesi kanssa menen kumpikaan sinne jos tämä exä kutsutaan :eek: Ovatpa tosi ajttalemattomia :(
Minusta on todella töröä, jos ei voi mennä jos miehen ex tulee. Se vasta lapsellista käytöstä on.
Vaikka meillä exän kanssa on edelleen paljon yhteisiä tuttuja en koskaan änge samaan paikkaan samaan aikaan koska kunnioitan hänen nykyistä elämää odotan samaa häneltä minua kohtaan. Ystävämme ovat niin kohteliaita etteivät kutsu meitä samoihin juhliin. Meillä ei ole kyse lapsellisesta käytöksestä vaan toisen nykyisenelämän kunnioituksesta.
 
Vakkari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 21:32 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 13:18 Kaunis Aamu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 22:12 peuhu kirjoitti:
Jos miehesi sukulaiset on niin töröjä että kutsuu tämän exän vaikka sinä olet nykyisin miehesi puoliso niin minusta teidän pitäisi ilmoittaa näille sukulaisille että ette miehesi kanssa menen kumpikaan sinne jos tämä exä kutsutaan :eek: Ovatpa tosi ajttalemattomia :(
Minusta on todella töröä, jos ei voi mennä jos miehen ex tulee. Se vasta lapsellista käytöstä on.
Vaikka meillä exän kanssa on edelleen paljon yhteisiä tuttuja en koskaan änge samaan paikkaan samaan aikaan koska kunnioitan hänen nykyistä elämää odotan samaa häneltä minua kohtaan. Ystävämme ovat niin kohteliaita etteivät kutsu meitä samoihin juhliin. Meillä ei ole kyse lapsellisesta käytöksestä vaan toisen nykyisenelämän kunnioituksesta.
Hienoa on jos on kunnioitusta ja homma toimii :)
 
joku
ole ystävällinen, hymyile , ole fiksu ja asiallinen, laita itsesi kauniiksi. Ole oikein herttainen.... älä välitä hänestä. Rohkeasti vaan, ja pyydä mieheltäsi tukea.
itse olen ollut monissa perhejuhlissa jossa miehen ex läsnä. Ihan hyvin on mennyt ja hyvin on suhtauduttu. Olen aina ollut asiallinen ja ystävällinen, keskustellut jopa miehen ex kanssa, vaikka en hänestä pidäkkään eikä hän minusta,mutta en todellakaan välitä. Olen aina ollut tyylikäs ja laittanut itseni hyvin kauniiksi mutta ennen kaikkea olen ollut aika paljon oma itseni.
 
No minä ainakin olen hyvä ystävä veljen ex-vaimon kanssa, lapsemme lähes saman ikäisiä ja hän yhden lapsemme kummi. Olemme olleet parhaita ystäviä jo 15 vuotta ja kutsuin hänet nuorimman lapseni kastejuhlaan erosta huolimatta tietenkin! Veljeni erosi vaimostaan ja hänellä on uusi tyttöystävä, se ei todellakaan tarkoita sitä että Minä eroaisin parhaasta ystävästäni ja ottaisin parhaaksi ystäväkseni veljen uuden. Ihan mukava ihminen hänkin on, ei kuitenkaan pidä minusta koska olen hänen mielestään törkeä kun olen vielä ystävä tuon hirveän exän kanssa (joka on oikeasti ihana ihminen) Minusta veljen uusi on mustasukkainen ja epävarma, mutta se on hänen asiansa, harmittaa kuitenkin että lasten hyvät välit enoonsa ovat todella kärsineet kun uusi ei suostu tulemaan meille tai juhliin, veli tulee joskus mutta se aiheuttaa kovat riidat uuden kanssa ja käynnit ovat harventuneet.
Olen myös hyvissä väleissä exäni äidin kanssa joka on ihana mummo lapsillemme. Tapaamme usein ja kyläilemme puolin ja toisin. exän uusi ei voi sietää minua eikä anoppiaan joten tuskin häntä haittaa se että me olemme väleissä.
 
Hannele
Itse järjestimme pojallemme rippijuhlat johon oli mukaan kutsuttu ex-mieheni vaimoineen,oma nykyinen mieheni ja hänen aikaisemmat lapset. Ex-mieheni ex-avovaimo jonka kanssa yhteinen lapsi.

Järjestimme juhlat YHDESSÄ ex-miehen ja hänen vaimonsa kanssa,tai lähinnä kuitenkin vaimon koska me naisethan sen teimme. Juhla meni erinomaisen hyvin ja hienosti. Näissä juhlissa tapasin myös entiset appivanhemmat 13 vuoden jälkeen.tätä tilannetta jännitin eniten. Sekin meni ihan luontevasti - yllättävää kyllä.

Nykyinen mieheni jutteli entisen appeni kanssa ja äitini entisen anoppini kanssa jne...En ikinä olisi uskaltanut edes uneksia että kaikki menisi niin hienosti. Kulut ja tarjottavat teimme puoliksi.

Nyt on sitten keskimmäisellä pojalla tulossa rippijuhlat ensi kesänä ja nämä juhlat järjestämme samalla tavalla yhdessä. On jotenkin huojentavaa huomata että kykenemme hoitamaan asiat asiallisesti ja loppujen lopuksi on kysymys lapsen juhlasta joka on hänelle tärkeä. Olisi typerää että me vanhemmat emme kykenisi edes silloin käyttäytymään.
 
juu ja ei
Minusta on hienoa, että miehesi suku haluaa pitää yllä suhdetta myös lasten äitiin, erosta huolimatta. Pariskunta on eronnut, mutta lasten takia ei oikeastaan ikinä erota. Lapset yhdistää. Hienoa, että miehen suku on tämän tajunnut ja tällä kutstulla osoittaa että arvostaa lasten äitiä, hän on lasten kautta osa sukua, erosta huolimatta.

Minä menisin itse vastaaviin juhliin, riippumatta siitä olenko tapauksen exä vai nyxä, menisin ja laittaituisin vimpan päälle, menisin asenteella että viihdyn ja nautin ja seurustelen ja olen ystävällinen kaikille. =)


Jos miehesi exä inhoaa sinua niin kovin, tulee mieleen että pariskunta ei ole vielä eronnut vaan olet aloittanut seurustelun naimisissa / parisuhteessa olevan miehen kanssa ja teidän suhde on ollut se liiton lopullisesti eroon johtanut tekijä. JOS näin, en yhtään ihmiettele jos lasten äiti inhoaa sinua. En itse ymmärrä tätä toimintaa: olkoon suhde kuinka kuralla tahansa, on ENSIN erottava, edes muutettava erilleen jos ei muuta, ja vasta sitten aloitettava uusi suhde. Se on reilua ja toista ihmistä kunnioittavaa, vaikkei tunteita olisikaan kuin inho ja viha tms.
 
Rotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2005 klo 09:48 juu ja ei kirjoitti:
Minusta on hienoa, että miehesi suku haluaa pitää yllä suhdetta myös lasten äitiin, erosta huolimatta. Pariskunta on eronnut, mutta lasten takia ei oikeastaan ikinä erota. Lapset yhdistää. Hienoa, että miehen suku on tämän tajunnut ja tällä kutstulla osoittaa että arvostaa lasten äitiä, hän on lasten kautta osa sukua, erosta huolimatta.

Jos miehesi exä inhoaa sinua niin kovin, tulee mieleen että pariskunta ei ole vielä eronnut vaan olet aloittanut seurustelun naimisissa / parisuhteessa olevan miehen kanssa ja teidän suhde on ollut se liiton lopullisesti eroon johtanut tekijä. JOS näin, en yhtään ihmiettele jos lasten äiti inhoaa sinua. En itse ymmärrä tätä toimintaa: olkoon suhde kuinka kuralla tahansa, on ENSIN erottava, edes muutettava erilleen jos ei muuta, ja vasta sitten aloitettava uusi suhde. Se on reilua ja toista ihmistä kunnioittavaa, vaikkei tunteita olisikaan kuin inho ja viha tms.
Ja paskat.
Mieheni exä ei todellakaan ole minulle, miehelleni tai hänen suvulleen sukua.
Miehelleni hän on exä, mieheni vanhemmat ovat hänelle EX-appivanhemmat eikä mitään muuta. Minun ei todellakaan tarvitse tuntea olevani kaksinnaimisissa, että mieheni ei ex-liiton lasten takia oikeastaan olekkaan eronnut, tämähän on ihan päätön ajatus.
Hyvät välit tottakai saa olla, mutta ihmisten keskinäiset välit huomioonottaen on varmaan ihan paikallaan miettiä ketä kutsua mihinkin, nämä ihmissuhdeasiat nyt vaan on sellaisia.
Ja mitä viimeiseen tulee, minä en ole ollut mieheni eron syy, he olivat eronneet kauan ennen minua ja silti mieheni eksä on nimitellyt minua vaikka miksi tekstiviesteissään miehelleni, vaikka ei ole minua ikinä edes tavannut.
Ja mitä tulee "kolmiodraamoihin" en silti ymmärrä sitäkään, että syytetään ja vihataan sitä kolmatta osapuolta. Hänhän voi olla kokonaisuudessaan täysin tietämätön ja syytön. Kannnattaisi varmaan ihan ensin itseään peilistä.
 

Yhteistyössä