exä taas teki oharit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
viimeksi piti tyttö hakea 2vko sitten ja oli edellisenä iltana juomassa eikä sitten tullut hakeen lasta. soitteli kyllä päivällä ja oli sillon tulossa mutta tyttö oli jo miehenikanssa mummulla.
nyt taas tänään piti hakea mutta ei oo kuulunut ja sillon puhelin kiinni.
omituista käytöstä.
kuinka kauan mun pitäis oikeesti päivystää et se tulis? eilen viä illalla varmistin tekstarilla että onko tämä päivä voimassa vai meneekö juomaan. lähetti takaisin että on voimassa.

Vinkiksi tämä linkki jos et ole tutustunut www.yyl.fi
Paljon hyvää tietoa kaikesta yksin-ja yhteishuoltajuuteen liittyvistä asioista. Mm. juuri tuostakin miten toimia jos tapaamiset ei suju.

meillei oo mitään sopimuksia tehty,mutta näköjään täytyy mennä tekemään.
nyt kerroin lapselle eilen,mutta en kyllä tästälähin ettei pety.
muutenkin noi tapaamiset on vähentyny kun tiettyjen asioidentakia tapaa vaan päivisin lasta,ei saa ottaa yöksi ja yleensä sit tapaamisia voi olla vain 2 kuukaudessa.
luulisi että senkin takia haluis pitää näistä kiinni.

Niin, sopimuksista ei nyt silleen ole apua koska isän ei tarvitse noudattaa sitä, isällä on vaan silloin oikeus hakea lapsi.
Lasten oikeuksista ei ole mitään sopimuksia edes olemassa.

Niin, sopimuksista ei nyt silleen ole apua koska isän ei tarvitse noudattaa sitä, isällä on vaan silloin oikeus hakea lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja viekkuli:

mutta toisaalta jos siihen määrätään päivä ja aika koska ex hakee lasta niin mun ei tarvi kuunnella huutoo siitä etten extempore voi antaa lasta sille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viekkuli:

mutta toisaalta jos siihen määrätään päivä ja aika koska ex hakee lasta niin mun ei tarvi kuunnella huutoo siitä etten extempore voi antaa lasta sille.

Ei meilläkään vielä mitään sopimuksia ole, koska herra ei ole vaivautunut paikalle.
Enkä anna lapsia hälle ellei ole hyvissä ajoin sovittu, eli nyt tää rilanne on mun puolella silleen että mä määrään lapsista kun asuvat mun kanssani.

Tuo on vit...nen ongelma. Minun eksä ei kans ole mitenkään hyvä noissa hommissa. Sopii tulevansa, ja sitte ei tule lainkaan. Joskus jopa ilmoittaa ettei pääse. Ja jos meille ei sovi niin uhkailee käräjillä ja muistuttaa että hänellä on oikeus. Olenkin jo monta vuotta kirjannut kaikki tapahtumat ja tapaamiset ylös paperille, jos vaikka taas tarvii mennä asianajajan juttusille.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Öö, meidän sopimuksesssa ainakin lukee, että lapsella on oikeus tavata isäänsä silloin ja silloin, ei suinkaan, että isällä on oikeus tavata lasta.

yleensä nää sopimukset tehään isän oikeuksien turvaamiseksi mutta ketään ei velvota isää tulemaan paikalle sopimukseen määrättynä aikana tai edes ollenkaan.

Sopimus tosiaan velvoittaa enemmänkin lähivanhempaa. Mutta se hyvä puoli siinä on ainakin ohareita tekevän etävanhemman varalle, että loppuu se epävarmuudessa eläminen. Ja jos on tapaamisen ajaksi jotain suunnitelmia, niin järjestää sitten varoiksi lapsenvahdin jos se etä ei tulekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Öö, meidän sopimuksesssa ainakin lukee, että lapsella on oikeus tavata isäänsä silloin ja silloin, ei suinkaan, että isällä on oikeus tavata lasta.

yleensä nää sopimukset tehään isän oikeuksien turvaamiseksi mutta ketään ei velvota isää tulemaan paikalle sopimukseen määrättynä aikana tai edes ollenkaan.

No ei tietenkään voi pakottaa. Ja kyllä meillä ainakin elatukset/tapaamiset on sovittu lapsen takia, ei aikuisten oikeuksien.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

No ei tietenkään voi pakottaa. Ja kyllä meillä ainakin elatukset/tapaamiset on sovittu lapsen takia, ei aikuisten oikeuksien.

No mutta kaikki isät ei ole tämmöisiä kuten ap:n tapauksessa.

Yhteistyössä