Ex vankilassa, mitä sanoa lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
Lapset 7v ja 8v, käyvät yleensä säännöllisen epäsäännöllisesti 1 tai 2 viikonloppua/kk isänsä luona.
Eivät ole vielä alkaneet ihmetellä. Onko mun asia selittää lapsille mistä kyse? Varsinkin kun en itsekään asiasta tiedä sen enempää mitä exän uusi vaimo ilmoitti mulle tekstarilla.

Kyllä taas on käynyt mielessä että miksi sitä on tullut tehtyä lapsia idioottien kanssa...

Sama homma täällä...vaikka lapset onkin nuorempia.Kyllä kertoisin totuuden ja parhaanimukaan selittäisin että isä ei ole kuitenkan "paha" ja isä rakastaa teitä kuitenkin yms. Jos sanot,nii sanoisin ielä että tää on perheen juttu ettei vahingossa sano kavereille,naapurein lapsile yms...koska siitä voisi tulla ikävät seuraukset..

Oma isäni oli pari vuotta vankilassa, kun olin 13v (talousrikoksesta). Ei se minulle niin ihmeellinen asia ollut, sillä vanhemmat selittivät tilanteen suoraan ja eivät ainakaan minun edessäni asiaa mitenkään kauhistelleet ja vatvoneet. Sitten vain kävimme kerran viikossa isän luona aina vankilassa ja se oli siinä. Lapselle ne omat asiat ovat niin paljon tärkeämpiä, ettei "isin vankilareissut" niitä paljoakaan hetkeuta, mikäli vanhemmat itse ovat asian suhteen rauhallisia. Tosin mulla oli muutenkin melko poissaoleva isä (vaikka vanhemmat olivatkin yhdessä), ettei isän poissaolo ollut niin iso asia.

Kuten edellinen sanoin, selvitä syyt ja kerro asia lapsille rauhallisesti mitään suurta asiaa siitä tekemättä. Sitten alatte käymään katsomassa isiä silloin kun voitta.

No meillä sukulaisista oli yksi mies vankilassa pari vuotta, äiti kertoi pojalle että isi on töissä vähän kauempana. Kävivät kyllä katsomassa isiä "työpaikallaan". Mutta nyt myöhemmin kun poika teini-iässä niin luulen hänen kyllä tietävän totuuden, mutta en tiedä...

Yhteistyössä