Ex-vaimot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanni

Vieras
Olenkohan jotenkin poikkeuksellinen tapaus kun tulen ihan hyvin toimeen mieheni entisen vaimon kanssa. Sukujuhlissa aina tavataan, ei muuten kylläkään, mutta sovimme ihan hyvin saman katon alle ja pystymme juttelemaan ihan asiallisesti. En tunne mustasukkaisuutta, heidän aikansa on ollutta ja mennyttä.
Lapsia miehelläni ja hänellä ei ole. Olisiko niin että lapset vaikuttavat jotenkin asiaan, vai onko se sitten vain ihan ihmisistä kiinni.

Kertokaapa Ellit miten te tulette toimeen miehenne entisen kanssa.

Voi tonttu (oikein sopiva nimimerkkivalinta). Mitä ihmeen väliä sillä on, oletko nuorempi kuin miehesi ex? Vai meinaatko sitä, että hän osaa suhtautua lapsellisiin ihmisiin hienosti, kun on omakin lapsi.

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta lapsemme kummit ovat eronneet ja tulevat vallan mainiosti kaikki kolme (miehellä uusi) keskenään toimeen.

Meillä on yhteisiä juhlia tuon tuosta ja muutenkin he ovat keskenään tekemisissä, hoitavat mm. toistensa lemmikkejä lomien aikana.

En mitenkään. Mieheni ei nimittäin halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Miksi minun siis pitäisi olla? Lapset ovat mukana sukujuhlissa, ovathan molempien vanhemmat heidän sukuaan, mutta eivät exät enää vieraile entisten kumppaneidensa sukulaisissa, eivätkä ne exän sukulaiset sinne kenenkään exiä kutsukaan. Käytännön asiat, eli lapset taas hoidetaan ja heidän asioistaan neuvotellaan sovinnossa, mutta ei ole mitään muuta syytä pitää enää yhteyttä.

Sama tilanne muutenminun exieni jalstensi isän kanssa. Ei minulla ole mitään tarvetta olla heidän kanssaan tekemisissä, eikä näin ollen miehenikään tarvitse heidän kanssaan kaveerata. Lasten aisat hoituvat ja niin pitääkin. Lapsilla kun on oikeus molempiin vanhempiin ja kaikkiin sukulaisiinsa, se on heille rikkaus, jota kenelläkään ei ole oikeutta riistää..

Sukujuhliin mahtuu monenlaisia ex-ä ja nykyisia ja entisiä naapureita. Ero on normaalisti kahden ihmisen välinen suhdelajin muutos. Ei se vaikuta siihen, miten anopit ja muut sukulaiset kokevat jonkin ihmisen.
Tosin, jos suvussa on ""yksniitistä"" väkeä, niin helposti katkera ero-osa-puoli mustamaalaa toisen ja vetää sukunsa samaan soppaan.
Muistan, kuinka katkera olin ex-lleni siitä mitä han minulle teki. Ero ei siis ollut ""kaiksessa ystävyydessä"", koska ex-ni käytös ei täytttänyt minun mieleni mukaisia ystävyys-kriteereitä. Siitä huolimatta isäni ja äitini sanoivat minulle, että he eivät puutu päätöksiini, eikä heille kuulu minun ja ex-ni välit, vaan he suhtautuvat vävyynsä kuten ennekin.

Niinpä se ex sitten käy hautaamassa appivanhempansa siinä kuin minäkin ja sedäe ja tädit kohtelevat häntä kuin ennekin - ja yrittävät ymmärtää minuakin.
Ja aivan samoin. Uudet kumppanit ovat siinä mukana kuten kaikkien muidenkin sukujuhliin osallistuvat kumppanit. mitä ihmettä sitä vihoittelemaan, kun on ratkaisunsa tehnyt ja eroon joskus päätynyt.

Elä ja anna toistenkin elää !

Tarulle:
On ihan ymmärrettävää, että miehen ex:llä on edelleen siteet miehen sukuun, eihän ystävyyssuhteet mihinkään katoa. Miksi hänen pitäisi olla poissa ystäviensä juhlista, kummilapsensa juhlista esim.

Yhteistyössä