Ex-vaimon tyttären hääkutsu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Witchie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -Witchie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tytärpuoli:
Ei sinne häihin kannata mennä ainakaan suu sitruunalla, mieluummin sitten mies yksin (jos hänelle irtoaa lupa, Witchie kyllä vaikuttaa niin omistushaluiselta, etten menisi takuuseen).

Tästä tässä juuri on kyse. Mieheni ei mene ilman minua ja minä en halua olla se, joka moittii ex-tytärpuolta itsekeskeisyydestä. Haluan nousta tämän koko jutun yläpuolelle - ja haluaisin kovasti osata tehdä sen. Minä pelkään omien skeemojeni takia, että ihmisiä käytetään hyväksi ja annan sen vaikuttaa kaikkeen.

Ehkei miestäni käytetäkään hyväksi - vaan ihan pyyteettömästi halutaan mieheni ja minut avekkina mukaan onnelliseen juhlaan. Ja mitä sitten, vaikka niin ei olisikaan. Olisiko sekään minulta pois? Jos mieheni hyväntahtoisuutta käytetään hyväksi, käyttäkööt? Kuuluuko se edes minulle?

Miksi sitten nariset täällä kyseisestä asiasta, jos se on loppujen lopuksi sinulle se ja sama.

Pyöriikö teidän (ap) elämä minkään muun ympärillä kuin rahan ja muun materian? Ei nyt jumankaut yhden auton laina ole normaalille ihmiselle mikään ongelma. Jos minä olisin mies niin sanoisin tälle likalle että valitkoon mieleisensä auton.. Tosin helpommalla tuntuisi pääsevän jos vuokraisi vastaavan muualta. Nyt tuntuu että jää ikuisiksi ajoiksi ap:lle kiitollisuuden velkaan, vaikka auto ei edes ole sen.

Alkuperäinen kirjoittaja money:
Pyöriikö teidän (ap) elämä minkään muun ympärillä kuin rahan ja muun materian? Ei nyt jumankaut yhden auton laina ole normaalille ihmiselle mikään ongelma. Jos minä olisin mies niin sanoisin tälle likalle että valitkoon mieleisensä auton.. Tosin helpommalla tuntuisi pääsevän jos vuokraisi vastaavan muualta. Nyt tuntuu että jää ikuisiksi ajoiksi ap:lle kiitollisuuden velkaan, vaikka auto ei edes ole sen.

pit. kirjoita omalla nimimerkilläsi.Sillä olet kade.

Eikös normaalisti hääparille osteta jokin lahja, jos hääjuhlaan osallistuu? Helpoimmallahan mies pääsee, kun antaa auton lainaksi sen sijaan, että joutuu ostamaan jotakin morsiusparin keräilemää astiasarjaa jne. Jos ei osallistu häihin, niin kohteliasta on lähettää vähintään kortti tai mielellään joku seteli kirjekuoressa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Häät ovat perhejuhla, joihin ei voi ottaa avecia, jos sitä ei ole kutsussa mainittu. Eli aika turha vertaus sinulta.

Häihin ja tärkeimpiin juhliin menevät tasan tarkkaan ne, jotka ovat kutsussa mainittuja, kissanristiäisiin voit ottaa mukaan vaikka naapurin koiran. Mutta en edelleenkään ymmärrä onko Witsien miehen kutsussa maininta avec, vai Witsie, "puolison" kohdalla. Ilmeisesti avec, joten se siitä.

En nyt ihan ymmärrä tätä ajatuskulkuasi! Minä olen saanut (työn puolesta pääasiassa) paljon kutsuja erilaisiin tilaisuuksiin, joissa on ollut nimeni ja tuo avec - ja aina olen mieheni ottanut mukaan, jos olen ylipäätään mennyt tilaisuuteen.

Olemme saaneet myös hääkutsuja (puolin ja toisin), joissa on ollut toisen nimi ja tuo avec, pääasiassa nämä kutsut ovat tulleet hieman kaukaisemmilta sukulaisilta, jotka eivät ole muistaneet - eivätkä kenties vaivautuneet ottamaan selvää - puolison nimeä. Joihinkin näistä olemme menneet, jos sukulainen on kuitenkin ollut ns. lähisukulainen, vaikka yhteydenpito olisikin jäänyt vähän vähäisemmäksi.

Eli kyllä me ainakin tulkitsemme juhlakutsun avecin omalla kohdallamme omaksi puolisoksi, eli en nyt ymmärrä saivarteluasi tuon avec-sanan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu pit.:

Häh? Käytän aina vaihtuvaa nickiä. Tämä oli mun mielipide.

Minä taas luulen, että tämä"kade" on nasse-setä tai joku muu elleistä löytynyt sulhaskandinaatti tai aviomies.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä - ohi aiheen:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Häät ovat perhejuhla, joihin ei voi ottaa avecia, jos sitä ei ole kutsussa mainittu. Eli aika turha vertaus sinulta.

Häihin ja tärkeimpiin juhliin menevät tasan tarkkaan ne, jotka ovat kutsussa mainittuja, kissanristiäisiin voit ottaa mukaan vaikka naapurin koiran. Mutta en edelleenkään ymmärrä onko Witsien miehen kutsussa maininta avec, vai Witsie, "puolison" kohdalla. Ilmeisesti avec, joten se siitä.

En nyt ihan ymmärrä tätä ajatuskulkuasi! Minä olen saanut (työn puolesta pääasiassa) paljon kutsuja erilaisiin tilaisuuksiin, joissa on ollut nimeni ja tuo avec - ja aina olen mieheni ottanut mukaan, jos olen ylipäätään mennyt tilaisuuteen.

Olemme saaneet myös hääkutsuja (puolin ja toisin), joissa on ollut toisen nimi ja tuo avec, pääasiassa nämä kutsut ovat tulleet hieman kaukaisemmilta sukulaisilta, jotka eivät ole muistaneet - eivätkä kenties vaivautuneet ottamaan selvää - puolison nimeä. Joihinkin näistä olemme menneet, jos sukulainen on kuitenkin ollut ns. lähisukulainen, vaikka yhteydenpito olisikin jäänyt vähän vähäisemmäksi.

Eli kyllä me ainakin tulkitsemme juhlakutsun avecin omalla kohdallamme omaksi puolisoksi, eli en nyt ymmärrä saivarteluasi tuon avec-sanan kanssa.

Niinpä, kai se on nykyaikaa. Ennen vanhaan varmaan kirjoitettiin kutsuun, että herra X ja tuntematon puoliso. Sitten joku pelasti keksimällä avec-sanan suomenkieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja näitähän riittää:

Minä taas luulen, että tämä"kade" on nasse-setä tai joku muu elleistä löytynyt sulhaskandinaatti tai aviomies.

"näitähän riittää" on kirjoittanut ennekin.OHO!

Yhteistyössä