Ex-tyttöystävä raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

coe

Vieras
Olen eronnut tyttöystävästäni kaksi viikkoa sitten.
Syy miksi erosimme oli se että en vain enää jaksanut sellaista elämää.
Exällä oli pahoja persoonallisuuhäiriöitä (mm. epävakaa ja epäsosiaalinen). Käytös oli todella epävakaata, jatkuvaa masennusta, patologista valehtelua ja itsetuhoisuutta jne.. Naisella ei ole mitään koulutusta, eikä työnteko kiinnosta. Päivät pitkät hän vain "lorvi" kotonaan. Koko suhteemme oli yhtä helvettiä ja onneksi pääsin hänestä irti.
Eilen exä kuitenkin ilmoitti minulle olevansa raskaana 8-10 raskausviikolla.
En tiedä onko tämäkään tarina totta, sillä hän on valehdellut minulle niin paljon hyvinkin vakavista asioista. Täytyy nyt kuitenkin olettaa että tarina on totta.
Tilanne on kuitenkin nyt se että hän kertoo olevansa raskaana 8-10viikolla, jonka terveyskeskuslääkäri on kuulemma todennut. Onko totta että terveyskeskuslääkäri ei voi tuon tarkemmin sanoa raskausviikkoa?
Itse en todellakaan halua lasta kyseisen henkilön kanssa. Oma elämä oli sellaista helvettiä 2vuoden ajan, enkä ikinä toivoisi että oma lapseni joutuisi elämään sellaista elämää.
Exä ei vielä tiedä aikooko pitää lapsen. Kokoajan puhuu että se on hänen oma päätös ja ettei asian tarvitse kuulua mitenkään minulle. Hän vain kokoajan puhuu että asiat kerkevät muuttumaan ja hänestä tulisi hyvä äiti jos pitäisi lapsen.
Tiedän että mikään ei muutu. Hänellä on vakavia mielenterveysongelmia, eikä hän ole niihin valmis hakemaan minkäänlaista apua, se on nähty juttu. Lapsen elämästä tulisi täyttä helvettiä :(. Hän on minua niin monessa asiassa kiristänyt, entäs sitten jos hän synnyttäisi minun lapsen. Hän tulisi piinaamaan minua koko loppuelämäni! Miten saisin hänelle puhuttua järkeä että ei pitäisi lasta? Nyt olisi kaikki hyvät neuvot enemmän kuin tervetulleita.
Olen itse aivan shokissa vieläkin. Juuri kun luulin että saan oman mielenterveyteni ja elämäni takaisin raitelleen, tulee tälläinen uutinen!

varmaan kusettaa, elä ota mitään yhteyttä muutamiin viikkoihin ja jos tosiaan näyttää että on raskaana niin mieti sitten mitä voit lapsen hyväksi tehdä. Varmaan sillä menee kuitenkin lähiaikoina "kesken" tai jotain..

[QUOTE="vieras";22448395]Kumpi halusi erota?[/QUOTE]

Hitto täällä jengi keskittyy aina oleelliseen....
Ja aloittajalle: kyllä viikolla kahdeksan käsittääkseni lääkäri pystyy kyllä sanomaan, onko viikolla kahdeksan vai kymmenen. Mutta tämä siis edellyttää, että ultrattu, muuten on arvailujen varassa.

Yleensä tuossa kohtaa ei mennä minnekään terveyskeskuslääkärille asian johdosta, vaan neuvolaan jossa tavataan terveydenhoitaja, lääkäriä ei vielä noilla viikoilla ole (ellei mene varta vasten yksityiselle) Raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä, joten jos hänen kiertonsa on heitellyt parilla viikolla tai hän ei ole päivää osannut tarkkaan arvioida, voi viikko arvio ennen ultraa heittääkin parilla viikolla.

Tosin, jos hän on soittanut terveysasemalle ja väläytellyt ajatusta abortista, sen käytännön kulusta en tiedä, että ohjataanko sitten suoraan lääkärille. Eihän hänellä tuossa enää montaa viikkoa edes olisi aikaa aborttia tehdäkään (rv12 asti "perusabortti")

Hmm, onpas kieliopillisesti hyvää tekstiä mieheltä.
Viikon tarkkuudella sen raskauden keston näkee vain ultraamalla, neuvolassa voivat arvioida edellisten menkkojen ja kohdun koon perusteella.

Kyllähän ne näkee neuvolassa tietokoneeltakin, mitä diagnooseja ja lääkityksiä naisella on lähiaikoina ollut. Jos nainen oikeasti on raskaana ja käy neuvolassa, niin tarjoudu menemään mukaan ja kerro mielipiteesi asiasta. Mielestäni ketään ei pitäisi pakottaa isäksi.

Hitto täällä jengi keskittyy aina oleelliseen....
Ja aloittajalle: kyllä viikolla kahdeksan käsittääkseni lääkäri pystyy kyllä sanomaan, onko viikolla kahdeksan vai kymmenen. Mutta tämä siis edellyttää, että ultrattu, muuten on arvailujen varassa.

Minusta eroasia oli varsin oleellinen kysymys tässä tapauksessa, tuon valossa mitä luin. Mutta ei tosiaan tarvitse aloittajan vastata...

[QUOTE="vieras";22448395]Kumpi halusi erota?[/QUOTE]

Molemmat ovat jättäneet toisiaan vuorotellen viimeisen vuoden aikana lukuisia kertoja.
Minä tein kuitenkin lopullisen päätöksen tästä viimeistä ja lopullisesta erosta. Vaikka se pahalta tuntui, en vain voinut jatkaa sellaista elämää koska tiesin että mikään ei tulisi muuttumaan.
Hän on pyytänyt minua takaisin lukuisia kertoja eron jälkeen. Itse olen pysynyt vahvana, eikä halua menneeseen ole.
On toki pieni mahdollisuus että tämä olisi taas yksi sairas valhe, ja epätoivoinen keino saada minut takaisin. Nyt täytyy kuitenkin ottaa hänet todesta, sillä 12 raskausviikko on jo todella lähellä, eikä sen jälkeen taida oikein saada aborttia ilman terveydellistä syytä?
Mitä minun pitäisi nyt tehdä? Hän aikoo varata maanantaina ajan "oikeaan" lääkäriin. Pitäisikö minun mennä sinne mukaan (hän pyysi)?

Housut kannattaa pitää jalassa, jos ei lapsia halua. Ihan oikeasti, sä olet tiennyt, et hän on mt-ihminen ja sä olet tiennyt, että se on helvettiä ja silti oot pöksinyt.

Et todellakaan saa millään tavalla painostaa aborttiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
tuskin olet harrastanut seksiä tuollaisen ihmisen kanssa pitkään aikaan, joten varmaan valehtelee. Itsestä ainakin kuulostaa niin sairaalta ihmiseltä, että tuskin sekstailu hänen kanssaan onnistuu mieheltä.

Onneksi olkoon, että olet pitänyt seuraa, myös seksuaalisessa mielessä , naiselle, jolla tuntuu olevan kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat: henkisesti täydellisen sairas, työhaluton, kouluttamaton... Mitä ajattelit antavasi tai saavasi tuollaiselta ihmiseltä? Jos olisin mies, en koskaan törkkäisi muniani tollaseen akkaan.

milloin olet viimeksi harrastanut seksiä hänen kanssaan. Laske siitä! Mene lääkäriin hänen kanssa /tai neuvolaan niin siitähän se selviää. Kai olet käyttänyt ehkäisyä, jos lapsia et ole hänen kanssaan halunnut.

milloin olet viimeksi harrastanut seksiä hänen kanssaan. Laske siitä! Mene lääkäriin hänen kanssa /tai neuvolaan niin siitähän se selviää. Kai olet käyttänyt ehkäisyä, jos lapsia et ole hänen kanssaan halunnut.

Viimeksi olen harrastanut seksiä hänen kanssaa noin kolme-neljä viikkoa sitten.
Hän on syönyt aina e-pillereitä ilman taukoja, joten mistään kuukautiskierroista tai kuukautisista ei voi mitään laskea. Muuta ehkäisyä ei ole valitettavasti käytetty. Tiedän että vika on ollut myös minussa kun en ole kondomia käyttänyt, mutta en nyt haluaisi kuunnella syylistämistä, tämä on ollut ihan tarpeeksi rankkaa muutenkin.

Viimeksi olen harrastanut seksiä hänen kanssaa noin kolme-neljä viikkoa sitten.
Hän on syönyt aina e-pillereitä ilman taukoja, joten mistään kuukautiskierroista tai kuukautisista ei voi mitään laskea. Muuta ehkäisyä ei ole valitettavasti käytetty. Tiedän että vika on ollut myös minussa kun en ole kondomia käyttänyt, mutta en nyt haluaisi kuunnella syylistämistä, tämä on ollut ihan tarpeeksi rankkaa muutenkin.

Kuule rankkaa se sille naisellekin on. katto nyt peiliin vaan.

Kyllä mä tiedän ihan oikeesta elämästä tälläsen tapauksen. Exä ilmoitti raskaudesta kun miehellä oli jo uus lyyli kierroksessa. Toivotaan nyt että sun exäs (oli sitten porvoosta tai ei) olis vaan valehdellut, koska kivaahan toi ei ole kellekään, varsinkaan sille viattomalle osapuolelle, jos sellainen nyt on.

Alkuperäinen kirjoittaja ÿt;22448460:
tuskin olet harrastanut seksiä tuollaisen ihmisen kanssa pitkään aikaan, joten varmaan valehtelee. Itsestä ainakin kuulostaa niin sairaalta ihmiseltä, että tuskin sekstailu hänen kanssaan onnistuu mieheltä.

Kylläpä se naisiltakin onnistuu... Koko ajanhan tälläkin palstalla saa lukea, kuinka joku on parisuhteessa miehen kanssa, joka on laiska/alkoholisti/valehtelija/pettäjä/narsisti/hakkaaja, ja silti tehdään sellaisen kanssa lapsia. Valitettavastihan on niin, että välillä on niitä hyviäkin aikoja ja kuvitellaan, että kyllä kaikki vielä iloksi vaihtuu. Valitettavasti vain niin ei useinkaan käy...

[QUOTE="Höntti";22448608]Kylläpä se naisiltakin onnistuu... Koko ajanhan tälläkin palstalla saa lukea, kuinka joku on parisuhteessa miehen kanssa, joka on laiska/alkoholisti/valehtelija/pettäjä/narsisti/hakkaaja, ja silti tehdään sellaisen kanssa lapsia. Valitettavastihan on niin, että välillä on niitä hyviäkin aikoja ja kuvitellaan, että kyllä kaikki vielä iloksi vaihtuu. Valitettavasti vain niin ei useinkaan käy...[/QUOTE]

voi hönttiseni.. KOko ajan saa lukea, mutta joskus alkoholismi/valehteleminen sun muut jutut tapahtuvat silloin kun lapsi on jo TEHTY joten älä morkkaa ihmisiä ellet tiedä asioita paremmin. Tässä tapauksessa mies kyllä tiesi mitä teki ja kenen kanssa. Mikään ehkäisy ei ole täysin varma.

Jos hän nyt pitää lapsen niin kanna sinä vastuusi. Älä rupea suhteeseen jos sitä et enää halua. Voit auttaa sitten lasta, mutta et enää tätä naista. Sano hänelle selväksi että vaikka hän pitää lapsen niin et silti aio palata hänen kanssaan yhteen.

Yhteistyössä