ex-salarakas vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap tekstisi logiikka pettää pahasti. Kun kirjoitit mitä kirjoitit, niin kuinka voit kunnioittaa nykyistä tuttavuuttasi, joka juuri suostui kanssasi kakkoseksi eli petti sinun kanssasi julkista siippaasi ennen kuin teille tuli ero. Kuinka hän voi kunnioittaa puolestaan sinua, olithan petturi? Kuinka itse voit moralisoida muita kun et sen parempi ole, itse asiassa pahempi sillä nautit siitä että saat kostaa. Kun hieman asiaa mietit huomaat että taisit sittenkin halveksia asiaa jonka itsekin teet ja olet tehnytkin kun tilaisuus tulee. Mikset siis halveksi itseäsi? Et voi sanoa ettet olisi tuollainen muuta kuin kostoksi, sillä eihän se ole mikään selitys.Sama pätee tuttavuuteesi. Uskon, mikäli kertomuksesi on tosi eikä aisa ole niin että olet petetty nainen joka satuilee täällä, että sinua vain harmitti että ex-siipallasi oli kokemus jollaista sinulla ei ollut ja nyt kun sinullakin on tunnet suurta tyydytystä. Itseasiassa taisit olla mustasukkainen ja tavallaan alitajuisesti kostit miesten puolesta eli et suinkaan ole naisten vihaaja tai ainakin heitä sortava. Sinullekin sanoisin sitä saa mitä tilaa.

Kyllä on ap:lla suhteellisuudentaju hukassa. Ei varmasti ole varatun kanssa naiminen lapsen hyväksikäyttöön verrattavissa oleva juttu - jälkimmäisestä saa linnaa.

Ap:lla ei todennäköisesti ole omaatuntoakaan. Toisen masennuksella täällä retostelee, ja siis että voi tehdä jotain moraalitonta sillä verukkeella, että tässä maailmassa kaikkea ikävää tapahtuu - se on kyllä halpa syy. Kostokaan ei oikein ole ymmärrettävää - eihän ap:n ex-vaimo häntä ollut loukannut.

Joopa joo, ap halusi naisestaan eroon, ja kaikessa yksinkertaisuudessaan on keksinyt itselleen ""hyvän selityksen"". On varmaan sen kostosalarakkaansa kanssa vielä naimisissa (eli aikoinaan varatun miehen kanssa naineen...)...

Sillä ei ole väliä, että mistä ihminen on tulossa, vaan minne hän on menossa.
Jos vaimosi nuorempana teki tälläisen virheen (jos se sitten virhe oli), niin jos aidosti rakastit vaimoasi, niin miksi annoit sen vaikuttaa nykyhetkeen? Kenties sait siitä vain selityksen pettämisellesi. Kyllä pettäminen tietyissä tilanteissa on jopa hyväksyttävää, useimmiten ei, mutta et sinä nyt ole yhtään sen parempi näissä asioissa kuin vaimosikaan, jopa pahempi.

Nämä salarakkaat (voi tsiisus mikä sana!) ovat monesti aivan aidosti rakastuneita tuohon varattuun ihmiseen. Mikä heidän syntinsä siis on? Korkeintaan heikkous ja itsensä pettäminen.

Alkuperäinen teksti on pakko olla provo, mutta kyllä silti ihmetyttää tiukkapersemoralistit tällä palstalla. Koskaan ette voi tietää, milloin olette itse tuomitsemassanne tilanteessa.

Mitähän seuraava naisystäväsi mahtaa tuosta ajatella? Onko aiemmista ihmissuhteista kostoksi pettäminen hyväksyttävää? Mielestäni se kuulostaa kyllä ihan yhtä oksettavalta ja iljettävältä. Jos on saanut entisen rentun rauhoittumaan ja sitoutumaan niin sehän on hyvä juttu. Vai onko kaikilla ex-naisesi tulevilla mieehillä oikeus pettää häntä? Ja onko sinun tulevilla naisystävilläsi oikeus pettää sinua kostoksi siitä että petit kostoksi naisystävääsi?

Elämässä on onneksi sen verran oikeudenmukaisuutta, että sanonta: ""Sitä niittää, mitä kylvää"" pitää paikkansa.
Vaikka rangaistus ei tulisikaan siltä taholta, jota on kohdeltu väärin, se tulee jostain muualta.

Kuten ap:n muijan tapauksessakin!

On Suomessa hyvin asiat ihmisillä, kun tälläsistä asioista täällä edes kiistellään (on aikaa kiistellä)! Hävetkää sekä ap että muut ""moralistit/kivittäjät"" Hyi h..tto!

Höpö höpö, että sellaisen syyn sitten keksit omalle pettämisellesi.
Kunhan ex-vaimosi tuosta toipuu niin saa olla tyytyväinen päästessään eroon tuollaisesta tekopyhästä narsistista.

Ap kun kerran vertasit tuota salarakkaana oloa lasten hyväksikäyttöön, niin pitäisikö sit 'maalaamassasi' tilanteessa sen naisen kostoksi käyttää jotain lasta hyväksi? Heh... (oli ihan pakko kysyä) ;D

Ihan samaa mietin kuin Iksu...
Jos minun mieheni osoittautuisi lapsen hyväksikäyttäjäksi, niin varmasti olisin kauhuissani. Ei tosin tulisi mieleenkään ruveta itse hyväksikäyttämään lapsia ""kostoksi"" tai muutenkaan. Mutta tosiaan, ap:n suhteellisuudentaju on kyllä pahasti pielessä, kun edes keksii verrata salarakkaana oloa lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.

Hyvä mies, oletko koskaan kuullut sanonnasta.Jos yksi sormesi osoittaa syyttävästi toista, kolme niistä osoittaa sinuun.Eli ne asiat, joista nyt syytit toista, ovat ehkä omia ominaisuuksiasi joita et halua nähdä.
Sinähän teit juuri niin kuin xvaimosi.Ja vieläpä paljon pahemmin. Suunnittelit ja harkitsit, et ajatellut mitä tuskaa salarakkaasi saa kokea, et mitä vaimosi, onko sinulla nyt sitten hyvä olo.Et ainakaa toiminut rakkaudesta kehenkään.

""en aluksi tarkoittanut kostaa kostoksi, mutta siitä tuli sellainen kun minulla oli suhde toiseen naiseen.""

""Ei meidän suhteessa mitään vikaa ollut, vaimoni vain osoittautui täysin moraalittomaksi henkilöksi ja itsekkääksi.""

No kas, sittenhän teitä oli kaksi moraalitonta ja itsekästä. Olisitte vaan pysyneet yhdessä, ansaitsette toisenne!

luulen että olet halunnut erota vaimostasi jo aikaisemmin ja käytät vaimosi entistä elämää hyvänä syynä ottaa ero.
Onhan sinullakin ollut muita naisia ennen vaimoasi, eikä hän ole repinyt herneitä nenäänsä niistä, tuskin sinäkään mikään neitsyt ollut kun naimisiin menitte, koeta kasvaa aikuiseksi, sitä tikulla silmään joka menneitä kaivaa.

Ai niin, pieni lisäys...Olet aika julma ihminen, olet aiheuttanut vaimosi huonon kunnon jonkin typerän menneisyyden takia, olet kuin pieni lapsi, sadistinen sellainen joka ilmeisesti nauttii aiheuttamastaan tarpeettomasta tuskasta, vaimosi tuskin oppii mitään muuta kuin vihaamaan miehiä.

""Panoja saa olla, mutta niistä on pystyttävä kertomaan kaverille kysyttäessä""

Minkä ihmeen takia minun pitäisi kertoa kaikki panoni 35 vuoden ajalta (olen nyt 55 v)kenellekään? Vaikka kysyttäisiinkin! Miten voin edes muistaa kaikki asiat? Ja mitä minun kumppanini sillä tiedolla tekisi? Pahoittaisi mielensä ja alkaisi pahana päivänä vittuilemaan niistä entisistä panoista.

Minäkään en halua tietää kumppanini intiimeistä asioista mitään. Ne ovat tapahtuneet ennen minua eikä ne kuulu minulle yhtään mitään.

Eletty elämä on meidän jokaisen ihan oma. Siihen on sisältynyt jokaisella asioita, joista voimme olla ylpeitä ja myös asioita, joita häpeämme. Paljon on niitäkin asioita, joilla ei ole tietoisesti mitään merkitystä, mutta jotka kuitenkin ovat vaikuttaneet jollakin tavalla siihen, millaisia ihmisiä nyt olemme.

Pääasia on se, mitä ihminen on nyt ja tässä. Jos rakastaa, hyväksyy ihmisen ilman, että alkaa kaivella hänen vanhoja asioitaan. Yleensä niitä halutaan kaivella vain siksi, että löydettäsiin jokin kipeä paikka, mihin voisi riidan tullen sohaista, niin paskamainen on ihminen - ja useimmiten valitettavasti naisihminen.

Myönnän että sain sadistista mielihyvää, kun ex-vaimoni sortui fyysisesti ja henkisesti erostamme. Uskon että osa johtuu siitä miten hän tajusi aikaisemmat tekonsa ja niiden vääryyden. On hienoa, että joskus elämässä saa sitä mitä tilaa! Erittäin vastenmielistä käytöstä ex-vaimolta nuorempa tuo salarakkaana toiminen. Itse olin jo sanoutunut henkisesti irti suhteestamme ja ex-vaimostani, joten se että minulla oli toinen nainen oli täysin eriasia. Hän oli minun ""seuraava"" naisystäväni, eikä mikään kakkosnainen, tai sivupano. Hän myös tiesi tämän itse, eikä joutunut jakamaan minua ex-vaimoni kanssa. Ex-vaimoni oli ukkomiehen sängynlämmittäjän yli vuoden ja luuli pääsevänsä ykköseksi, mutta eipäs päässytkään. Vieläkin oksennus nousee kurkkuun, kun muistelen hänen tunnustustaan. Meinasin tempaista häntä nyrkillä, mutta onneksi maltoin mieleni. Näin sain erossa pitää lapset itselläni, vaimon jäädessä mielenterveysviranomaisten hoitoon. Tapaamisoikeutta on rajoitettu, mikä nostaa hymyn huulilleni. Nyt hänen lapsillaan on uusi äiti, minun nykyinen naisystävä. Lapset peittelee sänkyyn, heille lukee iltasatuja ja rakastaa heitä uusi vaimoni. Ottakaa salarakkat opiksi, kaikkimiehet eivät ole lapatossuja, jotka antavat entiset synnit anteeksi. On vielä miehiä, kuten minä!

Kyllä sulla päässä viiraa aika pahasti. Hyvä vaan exällesi että pääsi tuollaisesta hulllusta eroon. Kuulostat ihan joltain sekopää mullahilta jostain Irakin suunnalta. Tyyppillinen naistenalistaja. Varmaan ammut nykyisen vaimosi ja lapsesi, jos hänenkin menneisyydestään paljastuu jotain ""epämiellyttävää"".

Jopa olet tosi mies lapatossu!
ainoa hyvä asia kirjoituksissasi on ,että paha sai palkkansa, mutta ethän itse ole yhtään exääsi parempi. Sinä aloitit suhteen vaikka olit naimisissa vaimosi kanssa. Yök, oksennus nousee täälläkin!
Miten voit ylentää itsesi paremmaksi ihmiseksi kaiken tekemäsi perusteella??
Herää ajattelemaan asiaa vihdoin. Ja jos toinen sairastuu, ei se todellakaan ole ilon asia. Sillä teit mitä hyvänsä, on tuo nainen AINA lastesi äiti! Ja jotta toimisit oikein lapsiasi kohtaan, ei ole oikein, että täällä yleisesti mollaat ja naureskelet lastesi äitiä. Sillä jos pystyt siihen täällä, pystyt siihen myös lastesi kuullen ja silloin olet HALPAMAISIN JA HALVEKSITTAVIN OLENTO MAAN PÄÄLLÄ.
Oikein oksennus nousee!!!

älkää heittäkö löylyä enää: joku nauraa partaansa ja varmaan vetää samalla hand ... n. Tämähän on selvä provo, vaikkakin aika sairas. Sadistinenkin vaan saahan siitäkin joku orkut - valitettavasti :(

Mikäs ihmeen kostonenkeli sinä olet olevinasi - joku ""jumala"" vai? Ex-vaimosi ainoa karkea virhe oli, ei suinkaan salarakkaus, vaan asiasta sinulle kertominen. Sairas mielesi teki sitten kepposen koko perheellesi.

Muuten, lapsillanne on yksi ja ainoa äiti, joka ei ole korvattavissa. Pidäpä varasi etteivät lapsesi ala vihata sinua lopun elämääsi, kun vähän kasvavat ja alkavat ymmärtää asioita paremmin.

Olen sitä mieltä, että salarakkailijat eivät pidä puolisoaan ihmisenä ollenkaan.
En ymmärrä miksi salarakkailua pidetään ""elämästä kaiken irtiottamisena"" tai jonain suhteenparannuskeinona, joka piristää arkea.

Minun mielestä se on aina suhteesta pois. että kumppani elää kaksoiselämää. Siitä huolimatta, että salarakkailua aina perustellaan sillä, että se joka ei tiedä ei voi loukkaantua.

Kyllä sen huomaa, kun jotain vilunkipeliä on. Ihminen voi jopa kärsiä sen takia, että aavistaa pahaa, mutta ei tiedä miksi, koska syy on se että toinen pettää.

Jos valehtelijan vieressä nukkuu, niin se asia tulee uniin, tavalla tai toisella.
Olen kuullut monen petetyn sanovan puolison kärähdettyä, että ihan kuin olisi kivi lähtenyt sydämeltä, kun saa oikeasti TIETÄÄ TOTUUDEN vaikka sitä ennen ei mitään näkyvää ole ollut ja suhde jopa ns. ""toiminut"". Valheessa eläminen vaikuttaa negatiivisesti, vaikka ei edes vielä tietäisi kunnolla mistä on kyse.

Yhteistyössä