Ex saa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusia lapsia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusia lapsia?

Vieras
Miltä teistä on tuntunut kun entinen puolisonne on saanut lapsia uuden kumppaninsa kanssa tai miltä tuntuisi ajatus siitä että saisi?

Minun ex-mieheni uusi puoliso odottaa lasta. Jotenkin tuntuu, kuin exäni olisi pettänyt minut. Tiedän että tämä on hullua, koska emmehän enää ole yhdessä ja meidän yhteisten lastemme uskon säilyvän hänelle ihan yhtä rakkaina kuin ennenkin.

Aivan sama mulle, miten entiseni elelevät elämääni. Ei voisi vähempää kiinnostaa, vaikka olisivat perustaneet oman jalkapalloseuran jälkikasvustaan ja muuttaneet kuuhun.

Erosin viisi vuotta sitten. Ex-vaimo vannotti, etten koskaan, vaikka menisinkin uuteen suhteeseen, siittäisi yhtään lasta. Silloin se oli helppo luvata, kun kiikarissa ei ollut ketään uutta naista.
Miksikö minun piti tuollaista luvata? Siksi, että olen kohtuullisen varakas (3 asunto-osakehuoneistoa, pörssiosakkeita yms. arvopapereita, perintökesämökki, vene jne.) ja hyväpalkkaisessa työssä. Avioehto meillä oli jo edellisessä liitossa, joten kaikki mitä omistin jäi minulle myös erotessa.

Yhteisiä lapsia liitostamme jäi kaksi, jotka myöhemmin joskus perivät minut. Exä ei siis halua, että perintöä olisi jakamassa mahdollisesti vielä muitakin perillisiä.

Tästä onkin tullut kinaa nykyisessä suhteessani, koska nykyinen kumppanini tahtoisi lapsia, koska hänellä ei ole yhtään. Minä taas vastaavasti en edellä mainituin perustein ja myös ikäni huomioonottaen (olen kohta 50).

Erostamme oli noin puoli vuotta, kun näin sattumalta ex:ni kaupassa. Koko vuoden kestäneen suhteemme ajan hänellä oli vauvakuume. Nyt hän onnellisena kertoi olevansa raskaana uudelle miesystävälleen. Huokaisin helpotuksesta ja kiitin luojaani, ettei hän minun kanssani ""unohtanut"" syödä pillereitä.

En kyllä ymmärrä, miten ex-vaimolla voi olla mitään sanomista siihen, hankitko lapsia uuden kumppanisi kanssa vai et. Et näköjään muutenkaan tahtoisi lisää lapsia, mutta jäi jotenkin kuva, että exän mielipiteellä olisi suurtakin arvoa tässä asiassa. Kummallista, sanon minä!

Miksi sen että ex tekee lisää lapsia pitäisi tuntua pahalta?
Mielestäni on vain mukava että poikani saavat pari pikkusiskoa elämäänsä.

En minä niitä ex uusia lapsia joudu elättämään, eivätkä ne pikkuprinsessat vie lapsiltani mitään pois. Paremminkin tuovat elämään uutta sisältöä.

Kumpikaan exä ei ole lisääntynyt, koska olen seurustellut vain miesten kanssa jotka ei lapsia halua. Eipä silti, ei mua kyllä heilauttaisi suuntaan taikka toiseen vaikka alkaisivat siittää kokonaista laumaa á la Lestadius.

Just joo, mutta kun exäsi kuolee, ovat nämä pikkuprinsessat samalla haaskalla tappelemassa jäämistöstä omien lapsiesi kanssa. Veristä touhua! Tiedän kokemuksesta!

justille:

Voiko elämänkulun kauniimmin sanoa.

Sitähän tämä elämä on: veristä touhua.

Itse en kyllä ole sekuntiakaan suonut ajatusta sille, kuka perii ja mitäkin ja kuinka paljon.

Toisaalta oma perheeni onkin siitä poikkeuksellinen, ettei vanhemmillani ole ollut koskaan riitoja ko. asioissa ja ovat opettaneet meidät lapsetkin kyvykkäiksi näissä asioissa.

Olenkin aina sanonut vanhemmilleni, että nyt eläkkeellä teillä on aikaa törsiä rahat ja omaisuudet ihan ajatellen teitä itseääne, matkustelkaa, ostelkaa autoja, vaatteita, nauttikaa elämästä. penniäkään ei tarvitse jättää. Ei niitä kukaan hautaansa mukaan saa.

Vaikka tällaiset just-persoonat ilmeisesti kovasti yrittävät viedä arkkuunsa mukaan vihat ja rahat, niin tuskinpa onnistuu.

Säälittävää on tuollainen elämä.

Jättäisin välittömästi eli heti uusiomiehen kaltaisen hyypiön. Ei kiinnostaisi olla tekemisissä tuonkaltaisen olennon kanssa. Kun hän itse on mukamas niin onnistunut elämässään (on ihan pörssiosakkeita wau) ja entinen huuhkajakin pyörii pentueineen pelissä mukana, niin jättäisin moisen kammotuksen kyllä ihan oman onnensa nojaan.

Hyviä miehiä, jotka haluavat oikean perheen itselleen löytyy kyllä, kun jaksaa etsiä. Ei kaikki tässä maailmassa pyöri pelkän rahan ympärillä niinkuin tällaiset uusiomiehet ja heidän entiset pirttihirmunsa niin haluaisivat ajatellakin.

Toisaalta, kun lapset opetetaan pienestä pitäen siihen, että kaikki vain minulle, ilmaista rahaa tulee ja menee ja mihinkään ei tarvitse panostaa kuin itseensä, niin sitten syntyy tällaisia uusiomiehen ja hänen akkansa kaltaisia tyyppejä.

Säälin uusiomiehen nykyistä naisystävää ja toivon todella, että tämä nainen älyäisi hyvän sään aikana kadota ja jättää moinen pöyhkeilevä pörssipönkkö omiin nurkkiinsa mutisemaan ja ihailemaan pentuettaan ja rahojaan.

Ihan vaan ihmettelen, mitä pahaa uusiomies on sinulle tehnyt, koska vaivauduit kirjoittamaan moisen vuodatuksen. Lukemani perusteella hän kirjoitti olevansa sangen varakas, sekö antaa aihetta epäillä ihmisen muita ominaisuuksia. Sinun tässä kuuluisi hävetä!

Oma exäni saa puolestani lisääntyä ihan kuinka huvittaa, mutta kehnolta näyttää kun ei löydy siihen puuhaan naistakaan- ja toisekseen hän on itse ilmoittanut ettei moiseen touhuun enää ala.

En minäkään haluaisi että exäni tekisi lapsia uuden naisensa kanssa. Ei siksi että se minuun mitenkään henk. koht vaikuttaisi, mutta koska hän tapaa liian harvoin näitäkään lapsiaan, eikä maksa elatusmaksujakaan, niin se uusi lapsi olisi vielä enemmän pois jo näiltä olemassa olevilta lapsilta.

Ja lapset kaipaavat häntä.

Jos hän olisi hyväisä näille, en tykkäisi pahaa siitä että nämä saisivat sisaruspuolia enemmänkin... Mutta että nämä unohdettaisiin kokonaan. Se tuntuisi pahalta, lasten puolesta.

Yhteistyössä