ex:n tapaamisista. (älä avaa jos et jaksa lukea vuodatustaa)

Siis en tiä mistä aloitan....mutta me siis molemmat päihdeongelmaisia. Mä raitiustuin kun sain tietää olevani raskaana. tammikussa tulee 6v (jos luoja suo). lpasen isä raitistui kanssani. monien vastusteluista huolimatta päätin pitää lapsen ja tuota opäätöstä en ole ikinä katunut.
Olen aikanaan maksanut esikoisesta aika kovan hinnan näistä tapaamista ja kun tulin raskaaksi sanoin että jos me joskus erotaan,minä jään asuntoon ja minusta tulee yh. Tämä päätös ei siis riippunut mitenkään exstä.
Ex palasi pikkuhiljaa käyttämään. Minä uhkasin erolla jos touhu jatkui. kerran nukkui baaiei illan jälkeen meidän rapussa,mistä naapuri käynyt herätetteleen. en päästänyt kotiin. Soitin hoitopaikkaan ja sanoivat et laita taksiin lunastavat,s vielä iellä. oli aamulla puhaltanut 1.4% jäi sitten 2vkon tehostelle,koska olimme korvaushoidossa.USKOIN TOIVOIN RUKOILIN
Samana päivänä kun pääsi kotiin oli sekaisin. Salailin tekemisiä. Sitten tuli yhteen pakolliseen ryhmään ihan kuutamuolla. murruin ja annoin tulla.Silloin jäimme tytön kanssa 2vkoksi sinne. Tuona aikana sos tt sanoi etten voi valita molempia miestä ja lasta tässä tilanteessa. No päätöshän oli helppo.
tossa "vähän" taustaa..
Oli aika kun ex veti salaa ja tapasi silti tyttöä
oli aika kun oli asunnoton tapasi meillä tai vanhemmillaan silloin kun ehti.
sai uuden asunnon m mutta minulla ei ollut antaa heidän viettää yötä kahden,

tämän vuoden maaliskuussa pääsi takaisin korvaushoitoon,jolloin soitin sinne ja sanoin haluavani keskustella tapaamisista. Tapaamiset meneet viimeaikoihin asti hyvin. Ei ole perunut. tyttö viihtynyt ym. Nyt tyttö alkanut kyseleen oonhan vaan yhden yön ym...on myös itse sanonut että hermo kireällä.

käyttää mua kohtaan tosi paljon henkistä väkivaltaa. Uhkailee ,kiristää jne...jättää tälläisiä mä tuun poikkeen käyntejä väliin ja kun yritän soittaa perään ei vastaa. On siis tosi kylmä ja tunteeton.

Mulla synnynnäinen sairaus ja sairastan tosi paljon ja aina kun sairastun niin soitan ja pyydän apua,ikinä en ole sitä saanut. Kerrankin sainoin,että jos et kerran pärjää sen kanssa mikset viä sitä perhetukikeskukseen johon otetaan huostaanotetut lapset. olin et :eek: Sainoi myös etteikö äitini voisi auttaa (hän auttaa aina) mutta silloin oli työvuoro ja ex totesi siihen että niin työt menevät lapsen edelle. Käsittääkseni se on lapsen mummu...

Mutta eniten mua nyt huolestuttaa toi lapsenkäytös,menee mielellään mutta tulee enemmänkuin mielellään kotiin.

Lisäksi hän sanoi että hänen hoidossa oloonsa ainoa motivaatio on se että saa rahaa. Ansaitsee siis raittiilla käytöksellä kotilääkepäiviä,jolloin saa korvaushoitolääkeen kotiin ja hän myy ne eteenpäin. Kehuu vielä mulle,sairaspäivärähalla olevalle yh:lle. Tiedän että on kokoajan käyttänyt alkoa,mutten ymmärrä et mitä muuta koska viikottain 1-3 seulat,ja kun hakee tytön on ollut selvinpäin.

Meillä 29.11 lastenvalvojalle aika että laitettaisiin nämä hoitopaikassa sovitut tapaamiset virallisesti paperille,koska nyt ei saa niistä tapaamisrahoja. pitää 7vrk/kk joka on hänen mielestään likaa vapaa aikaa minulle.

Eli kaikki nämä turhat lupaukset luulee että kostaa minulle,mutta tuolle tytöllehän se kostaa. Tyttö istuu pöydän ääressä ja odottaa isää ä joka ei tule,se on mun vika. Minä en päästä häntä. Viimeksi ku soitti että hyppää seuraavaan bussiin ja tulee niin ei sit ikinää tullut. Kun aikojen päästä kysyin sanoin et joku tuttu oli tullut vastaan ja tarjonnut jotain. Se oli sit tärkeämpää kuin itkevä tyttö odottamassa.

Voisin jatkaa tätä loputtomiin,mutta säästän teitä. Helpotti kun sai eka kerran oikein oksentaa tän pahan olon pois. Lpasen kuluihin ei ota osaa,usein minä ostan ruuat tapaamisille enkä kiitosta saa.

yritän pitää kyyneleet kurissa ja meen nyt laitton tytsyn nukkumaan. Tyttö siis just täyttänyt neljä wee.

Kiva jos joku jaksoi lukea. Jutun pointti se että uskallanko kertoa nämä jutun lastenvalvojalla ja marraskuussa myös hoitopaikassa palaveri.

palaan kiä katsomaan,nyt:'( mut oltava =) kun mä en hauku isää lapsen kuullen. Hällä oikeus muodostaa itse käsityksensä ko hibahuugosta
 
"Molleri"
Teet vain ja ainoastaa hallaa lapsellesi, mikäli et kerro täyttä totuutta palavereissa!

Voin vain kuvitella mitä käytte läpi tällä hetkellä! Ajattelisin kuitenkin, että ainoa tärkeä asia tässä tapahtumaketjussa on tämä lapsi, jonka parasta kaikkien tulee ajatella. Ja silläkin uhalla, että saattaisit itsesi valokeilaan.. Kun voit itse hyvin ja elät terveellisesti, sun lapsellaski on asiat paremmin :)
 
jhjh
Onnea, että itse olet pysynyt kuivilla! Teillä on tosi hankala tilanne... Sinuna ehkä tekisin niin että isän ja lapsen tapaamiset jäähylle. Lapsi selkeästi kärsii nyt tuosta epävarmasta tilanteesta. Kannattaa kertoa sos työntekijälle asiat niinkuin ne ovat, mitään salailematta. Minun avomies on myös korvaushoidossa ja meillä on 2 lasta. Mies pysynyt aineista erossa ja meillä menee hyvin. Mies pistää aina lapset ja minut kaikessa etusijalle. Koita nyt vaan tsempata itseäsi, äläkä lupaa lapselle mitään isän puolesta. Tuon ikäiselle voi jo vähän selittää asioita ja muista sanoa tytölle ettei isän käytös hänestä ja sinusta johdu. Lapset ovat hyviä syyllistämään itseään. VOIMIA!!!
 
................,
Eikä kannata lapselle kertoa isän olevan tulossa ennenkuin olet täysin varma siitä, ts. hän seisoo ovellanne. Turhaa itkettää pientä ja aiheuttaa pahaa mieltä.
 
"mimmu"
Hei!
Mie tsemppaan sinua kyllä kertomaan kaiken huolesi eteenpäin - näin autat tytärtäsi ja myös itseäsi. Samoin tosiaan, kuten joku jo edellä kirjoitti niin voit lapselle jo kertoa, ettei isän käyttäytyminen johdu lapsesta tai sinusta ettekä te ole tehneet mitään väärää, että isä näin käyttäytyy. Salaileminen vie voimiasi ja se on tarpeetonta energiahukkaa. Tarvitsette kyllä kaiken mahdollisen tuen, jotta lapsen kehitys on turvattu ja sie jaksat edelleen päihteettä eteenpäin. Tsemppiä ihan hulluna!!!
 
  • Tykkää
Reactions: lörppö
teksti on sekavaa, mutta sain noin suunnilleen luettua.

En ymmärrä, miksi annat lasta jatkuvasti isälle, joka käyttää selkeästi aineita, valehtelee yms. Vapaaehtoisesti vielä, oikein tuputat. 7 vuorokautta kuukaudessa? Miksi? Isä selkeästi haluaa vain ne rahat, ei lasta. Eikä todellakaan ole sopiva isäksi lapselle. Miksi et tee mitään, miksi olet kynnysmatto?

On hienoa, että olet itse selvinnyt, mutta on aika ajatella lapsesi parasta. Ja se, mitä nyt teet, eli salailet isän puolesta, on päinvastaista. Teet hallaa lapsellesi. Valvotut tapaamiset isälle, ehdottomasti, ei yökyliä. Ei mitään sellaista toimintaa,isähän on narkkari joka ei edes välitä lapsestaan!! Herätys nainen.
 
fhdh
siis ymmärsinkö oikein, että isälle maksetaan siitä, että hän on tyttönsä kanssa tekemisissä?? jos ymmärsin oikein niin voi ei...eihän siinä ole mitään järkeä..
 
huuurii
lapsi hyötyisi varmaan enemmän tukiperheestä, kuin nykyisen narkomaani isän tapaamisista. Anna lapsellesi päihteetön turvallinen lapsuus. Tukiperheen kautta voisit saada säännöllisen lapsenhoitoavun.
 
Kirjoitin pitkän vastauksen mutta onnistuin tällä luurilla hukkaan sen. Meen tonne koneelle kirjoottaan. Istun parvella kun luin iltasadun ja tyttö haluaa et oon tässä kunnes nukahtaa.
En mä pelkää siinä kertomisrsssa mitään muuta kun että jättää lapsensa.
On.sen verran kieroutunut et luulee ettei tyttö tajua mitään. Luulee tekevänsä kiusaa vain mulle.
Kertoo mulle välillä niin utopistia juttuja et vaikee olla nauramatta. Useon olen sanonur,että älä nyt pidä mua ihan tyhmänä et sitä paskaelämää mäkkn oon elänyt. Eikä muhun uppoo selitykset.

Paras oli kun valitin et ollaan vähissä rahpissa hä laittoi eilen viestin et olisikp mulla lainata hänelle 65e takkia varten. Kysyin et oikeestokko? Et en ikinä öaonaiso sulle sellaista summaa ja vituttaa et ees kysyt. Mulla ei olis ikinä varaa laittaa 100e omaan rakkiin. Oli siis joku tarjous.

Kiitti tsempeistä. Anteeksi jos kirjoitusvirheitä. Selvinpäin olen,niistäkin huolimatta.
 
Voi että :hug:
Pakko sinun on kertoa lastenvalvojalle totuus. Ymmärrät miestäsi paljon paremmin kuin minä, joka ei ole koskaan tuota elämää elänyt, mutta olisi hyvä muistaa, ettei sinun tarvitse ymmärtää. Jos pystyt, niin ajattele ns. tavisaivoilla, jotka ajattelis, että miehesi ei ole uhri ja tyttärellesi vain hyväksi jos ei opi isäänsä päihdeongelmaisena tuntemaankaan.

Mies käyttää sinua hyväkseen täsmälleen niin kauan, kuin annat sen tapahtua. Ja selvästikään hänellä ei ole tullut se pohja vastaan, jossa oikeasti halutaan päihteet lopettaa. Niin kauan kuin exälläsi on ongelma, ei lapsen pitäisi sinne yöksi mennä.
 
minun mielipiteeni
Pelkäät että kertomisen jälkeen isä jättää lapsensa. Mutta eikö tuossa tilanteessa olisi lapselle parasta olla isästään täysin erossa. Lapsikin on jo alkanut oirehtia. Pelasta lapsesi vielä kun voit. Isän elämässä mukana olo ei tuo lapsellesi mitään hyvää.
 

Yhteistyössä